کد خبر: ۶۵۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

حزب الله: مقاومت امروز با صلابت‌تر شده / در آستانه جنگ نیستیم/ نابودی اسرائیل قطعی است

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرداین مسئله برای مقاومت قطعی شده که اسرائیل نمی‌تواند در وضعیت کنونی بماند و رو به نابودی است.
حزب الله: مقاومت امروز با صلابت‌تر شده / در آستانه جنگ نیستیم/ نابودی اسرائیل قطعی است
آفتاب‌‌نیوز :

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: آنچه که از سال ۲۰۰۰ تاکنون تغییر کرده این است که مقاومت قوی‌تر، شناخته‌شده‌تر و با صلابت‌تر شده است. مقاومت امروز به مسیر و گزینه خود در مقابله با دشمن اطمینان دارد. اما اسرائیل در گزینه‌هایش سرگردان است و به خاطر این گزینه‌ها در تنگنا و باتلاق به سر می‌برد.

صفی الدین گفت: از زمان پیروزی سال ۲۰۰۶ مقاومت فعالیت مداوم و مستمر را شروع کرد. مقاومت می‌داند در سایه وضعیت کنونی منطقه چه مسئولیت‌هایی دارد. هدف اصلی در کل منطقه آزادی قدس است و این محقق خواهد شد.

وی افزود: مقاومت امروز از حیث قدرت به یک محور کامل تبدیل شده است. مقاومت همواره برای مقابله با هرگونه تجاوز اسرائیل آمادگی کامل دارد. اسرائیل به خاطر وضعیت نظامی‌اش در تنگنا به سر می‌برد. این مسئله برای همگان آشکار و واضح است اما ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که به دنبال جنگ نبوده و نیستیم.

وی گفت: به رغم جنجال و هیاهویی که اسرائیل به راه می‌اندازد اما ما در آستانه جنگ نیستیم. آیا آزادی قدس جز با جنگی بزرگ محقق می‌شود؟ هیچ کسی نمی‌داند. صرف‌نظر از چگونگی آزادی قدس ما باید به وظیفه خود عمل کرده و خودمان را برای هر اتفاقی آماده کنیم.

صفی الدین گفت: برخی نظام‌های عربی تلاش می‌کنند تا طرحشان را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اجرا کنند. این مسئله جدیدی نیست چراکه مقاومت هیچ گاه بر این نظام‌ها حساب باز نکرده است.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات اسرائیل از محاصره گرفته تا فشار و الحاق و یهودی‌سازی به دلیل ترسش از اتفاقات آینده است. اسرائیل می‌داند که یک واقعیت در معادله وجود دارد و آن محور مقاومت است. این معادله به دنبال پیروزی‌های لبنان، فلسطین و منطقه شکل گرفته است.

وی گفت: اسرائیل از وجود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای هدف قرار دادن مقاومت استفاده می‌کند. این هدف قرار دادن از ایران که حامی اصلی مقاومت است شروع می‌شود تا شهید قاسم سلیمانی که به دست آمریکا ترور شد. حملات اسرائیل به کشورهایی مثل سوریه رسیده که حامی مقاومت هستند. تغییراتی که در منطقه رخ داد اسرائیل را واداشت تا به فکر تسریع در تشکیل "کشور یهود" بیفتد. این مسئله برای مقاومت قطعی شده که اسرائیل نمی‌تواند در این وضعیت بماند و رو به نابودی است. ما یقین داریم اسرائیل تا ۴۰ سال یا حتی ۲۵ سال دیگر دوام نمی‌آورد.

وی گفت: شکل‌گیری این نظام غاصب و ادامه آن به این دلیل است که مردم به وظیفه خود عمل نمی‌کنند. آنچه امروز اتفاق می‌افتد این است که مردم زمام امور را در دست گرفته و به جلو پیش می‌روند. ما باید در اهدافمان ثابت بمانیم و به رغم مشکلات سیاسی و مالی به جلو برویم. مقاومت در سطح منطقه مسیر خود را با ثبات و وضوح یافته است. وجود ایران که حامی اول مقاومت است و تمام فشارها را به خاطر فلسطین تحمل می‌کند کافی است.

صفی الدین تاکید کرد: گروه‌های مقاومت امروز در یک جبهه علیه معامله قرن هستند. ما و گروه‌های فلسطینی در بهترین وضعیت در سطح ارتباط و همکاری هستیم.

صفی الدین درباره شهادت قاسم سلیمانی گفت: وی فرمانده واقعی در رابطه با مسئله قدس بود. تمام زندگی وی به خاطر قدس بود.

صفی الدین درباره استقرار نیروهای بین المللی در مرز با سوریه گفت: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند قادر نیستند به آن عمل کنند اگر می‌توانستند ژوئیه ۲۰۰۶ این کار را کرده بودند.

وی نسبت به فکر کردن درخصوص استقرار نیروی بین المللی هشدار داد و گفت: بعد از سال ۲۰۰۶ کسانی در لبنان بودند که درباره استقرار نیروهای بین المللی در مرز با سوریه صحبت می‌کردند. برخی برای ایجاد اتاق عملیات مشترک با آمریکایی‌ها برای کنترل تردد میان لبنان و سوریه تلاش می‌کردند و شکست خوردند. هنوز شروط واضحی برای صندوق بین المللی وجود ندارد. باید برای ممانعت از قاچاق تلاش کرد اما اگر از این واژه برای تحقق هدف سیاسی استفاده شود آن حرف دیگری است.

وی گفت: در سایه فشار اقتصادی ما امروز بیشتر به ازسرگیری روابط با سوریه نیاز داریم. کسانی که جلوی این اقدام را می‌گیرند مسئولیت بحران اقتصادی را برعهده دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین