کد خبر: ۶۵۲۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷

نوشیدنی که چربی شکمی را کاهش می‌دهد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف نوعی از نوشیدنی می‌تواند به کاهش چربی بدن و شکم افراد کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد قهوه می‌تواند به زنان در کاهش چربی شکم کمک کند.

به گزارش هندوستان‌تایمز، محققان در پژوهش‌های اخیر خود دریافتند، مصرف روزانه قهوه می‌تواند به افراد به ویژه زنان در کاهش کل چربی بدن و همچنین چربی‌های شکمی کمک کند.

نوشیدنی که چربی شکمی را کاهش می‌دهد

تحقیقات جدید حاکی از آن است که نوشیدن روزانه چند فنجان قهوه ممکن است فقط کلید کاهش وزن زنان باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اخیراً یک سنجش آزمایشات بهداشتی و تغذیه‌ای را برگزار کرده که در آن تأثیر نوشیدن قهوه را هم در درصد چربی کل بدن و هم در چربی شکم زیر نظر قرار داده است.

پس از بررسی دقیق تأثیر کافئین بر چربی بدن در زنان و مردان ، مشخص شد که قهوه به توانایی بدن زنان برای سوزاندن چربی واکنش نشان داده است.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها همچنین مشخص شد که زنان در سنین مختلف که روزانه دو تا سه فنجان قهوه می‌نوشند، میزان افت چربی کل بدن را ۲.۸ درصد گزارش کردند.

از طرف دیگر، تأثیر نوشیدن قهوه بر درصد چربی بدن مردان به طور قابل توجهی کمتر بود. براساس یافته‌های این تحقیق که در مجله تغذیه منتشر شد، مردان ۲۰ تا ۴۴ ساله که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می‌نوشند، فقط ۱.۳ درصد چربی کل و ۱.۸ درصد چربی شکمی را از دست دادند.

نوشیدنی که چربی شکمی را کاهش می‌دهد

لی اسمیت، یک پژوهشگر ارشد از دانشگاه آنگلیا اظهار داشت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که ممکن است ترکیبات زیست فعالی در قهوه به غیر از کافئین وجود داشته باشد که وزن را تنظیم می‌کند و به طور بالقوه می‌تواند به عنوان ترکیبات ضد چاقی مورد استفاده قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین