کد خبر: ۶۵۲۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

نام ونزوئلا به سازمان ملل نفتکش‌های ایرانی

همزمان با نزدیک‌تر شدن نفتکش‌های حامل سوخت ایران به آب‌های ونزوئلا، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، نسبت به تهدید حمله نظامی آمریکا به نفتکش‌های ایرانی هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

«ساموئل مونکادا» نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد در صفحه توئیتر خود از سایه تهدید نظامی آمریکا بر سر نفتکش های ایرانی خبر داد و تصویری از نامه هشدار امیز خود به شورای امنیت سازمان ملل را در صفحه توئیترش به اشتراک گذاشت.

در این نامه آمده است کرد: دولت ونزوئلا از خطر حمله قریب الوقوع نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به کشتی های ایرانی حامل سوخت به این سازمان هشدار می دهد.

نام ونزوئلا به سازمان ملل نفتکش‌های ایرانی

مونکادا در این نامه تصریح کرد: تحریم های یکجانبه دولت دونالد ترامپ مانع دست یابی ونزوئلا به مواد مصرفی اولیه به منظور پالایش نفت خام و تبدیل ان به سوخت است؛ به علاوه مقام های آمریکایی بارها بر اعمال فشار به شرکت ها با هدف قطع تامین منابع سوخت ونزوئلا اعتراف کرده اند.

مونکادا همچنین با اشاره به «فشار حداکثری» ایالات متحده امریکا علیه ونزوئلا و تحریم های فراوان واشنگتن علیه ایران اعلام کرد: اقدامات آمریکا نمونه بارز نقض حقوق بین الملل و مداخله در حاکمیت سایر دولت های مستقل است.

مونکادا در این نامه از سازمان ملل خواست تا با اتخاذ تدابیر ضروری، موجب پایان بخشیدن به «سیاست های خصمانه و جنایتکارانه» دولت ترامپ در سریعترین زمان ممکن شود تا صلح، امنیت و ثبات جای تنش آفرینی های آمریکا را در منطقه بگیرد.

طبق تازه ترین نقشه دریایی منتشر شده، کشتی های نفتکش ایرانی حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا کمتر از ۱۰ ساعت آینده(اوایل بامداد یکشنبه به وقت تهران) به حریم آبی این کشور خواهند رسید.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در تماس تلفنی امیر قطر، با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی ها در منطقه دریای کارائیب، هشدار داد: اگر نفتکش های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی ها دچار مشکل شوند متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغاز گر درگیری نخواهد بود افزود: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی­ها دست به خطا نزنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
یه زمانی چاپ روزنامه خیلی سخت بود بخصوص وقتی که بعد از ویرایش وبدبختی تازه میرفت برای چاپ وشروع میشد به حروف چینی دستی وبعد از تایید میرفت برای چاپ ؛این پروسه طولانی هر روز باید طی میشد تا صبح اول وقت روزنامه بدست مردم برسه ولی حالا نشریه ها بی حساب و کتاب خبر بیرون میدن وادعای سختی کار هم دارند به هر خبر نگاه میکنی پر است از غلط املایی؛نگارش غلط؛تیتر بر ربط با متن فقط برای جذب خواننده و....اگر کمی بیشتر دقت وامانت داری بخرج دهید شاید بتوانید کمی از زحمات نسلهای گذشته چاپ و نشر خبر را پاس داشته وارزش گذاری کنید؛
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین