کد خبر: ۶۵۲۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸

مکاتبات اعتراض آمیز دریانوردان ایران در پی تهدید ۵ نفتکش ایرانی

دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران با بیان اینکه دریانوردی ایمن حق همه دریانوردان در جهان است، گفت: مکاتبات اعتراض آمیزی از سوی انجمن صنفی دریانوردان ایران به سازمان بین المللی دریانوردی و فدراسیون بین المللی حمل و نقل صورت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی؛ سامان رضایی، در پی تهدید خصمانه دولت آمریکا علیه پنج نفتکش ایرانی عازم ونزوئلا، افزود: در روز‌های گذشته انجمن صنفی دریانوردان، رایزنی و تماس‌هایی با اتحادیه‌ها و سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، فدراسیون بین المللی حمل و نقل ITF و اتحادیه‌های مختلف از جمله اتحادیه برزیل و ونزوئلا از جهت مسائل صنفی و فارغ از مسائل سیاسی طرح موضوع کردیم که ایمنی دریانوردان از سوی دولت آمریکا تهدید شده است.

مکاتبات اعتراض آمیز دریانوردان ایران در پی تهدید ۵ نفتکش ایرانی

وی افزود: دریانوردی ایمن حق همه دریانوردان دنیا است و مبادله تجاری صورت گرفته بین ایران و ونزوئلا حتی بر خلاف تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکایی‌ها نیست.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران با تاکید بر اینکه اقدام آمریکایی‌ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی زیر سوال است، گفت: انجمن صنفی دریانوردان بر اساس وظیفه صنفی خود و نگرانی به وجود آمده برای خانواده‌های دریانوردان که ناشی از تهدید‌های صورت گرفته وارد عمل شده است.

رضایی تاکید کرد: در مکاتبات صورت گرفته ضمن تاکید بر رعایت حق دریانوردی ایمن برای همه دریانوردان، از مواضع خصمانه و غیر متعارف دولت آمریکا و تهدید ایمنی دریانوردان و خدمه 5 نفتکش ایرانی، ابراز نگرانی شدید کردیم و خواستار اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه شدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین