کد خبر: ۶۵۲۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

زمانبندی فروش سهام عدالت

افرادی که روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده اند نیز می‌توانند به محض پذیرش شرکت سرمایه گذاری آن استان در بورس و باز شدن نماد آنها، درخواست وکالت را به بانک بدهند.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین فهیمی، سخنگو آزاد سازی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند به بانک‌ها وکالت فروش سهام خود را بدهند، گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ششم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند.

در روش غیر مستقیم امکان وکالت دادن تمام سهام فراهم می‌شود

وی ادامه داد: افرادی که روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده اند نیز می‌توانند به محض پذیرش شرکت سرمایه گذاری آن استان در بورس و باز شدن نماد آنها، درخواست وکالت را به بانک بدهند با این تفاوت که در روش غیر مستقیم محدودیت ۳۰ درصد وجود ندارد و افراد می‌توانند وکالت تمام سهام خود را به بانک‌ها بسپارند.

زمانبندی فروش سهام عدالت

فهیمی افزود: برای اینکه بتوان سهام این شرکت‌ها را معامله کرد باید نماد آنها در بورس باز شود. هنوز کار پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس تمام نشده و این شرکت‌ها هنوز بورسی نیستند، به محض اینکه نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس باز شود، سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، بدون محدودیت درصد می‌توانند هم از طریق بانک و هم از طریق کارگزاری، سهام خود را بفروشند.

از دهم خرداد پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس آغاز می‌شود

وی درباره زمان پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس، گفت: به تدریج از دهم خرداد به بعد، استان به استان کار پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس انجام می‌شود و امیدواریم پذیرش‌ها در کمتر از یک ماه انجام شود. این بخش در دست ما نیست بلکه خود شرکت‌ها باید کارهایی را انجام دهند و در بورس پذیرش بگیرند بنابراین زمانبندی آن در دست خود شرکت هاست.

سخنگو آزاد سازی سهام عدالت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است قیمت سهام، زمانی که بانک آنها را می‌فروشد کم یا زیاد باشد، آیا مبلغی که به حساب سهامدارها واریز می‌شود تفاوت دارد یا میانگینی از فروش سهام در نظر گرفته می‌شود؟ گفت: تمام سفارش‌ها در بانک تجمیع می‌شود و یک جا اعمال می‌شود گویی یک نفر در حال فروش سهام خود است.

وی ادامه داد: این فروش شبیه این است که یک نفر سهمش را برده است تا در بازار بفروشد یعنی بانک با یک سهامدار عادی، غیر از اینکه این سفارشات تجمیع می‌شود هیچ فرقی ندارد، بنابراین کارگزار، مصالح و منافع فروشندگان را در نظر می‌گیرد و اگر تقاضا برای خرید باشد این فروش را انجام می‌دهد و وجه را برای سهامدار واریز می‌کند.

شروع احراز هویت به صورت غیر حضوری

فهیمی درباره احراز هویت برای دریافت کدبورسی نیز گفت: احراز هویت به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در حال حاضر، انجام می‌شود، احراز هویت حضوری در سه مکان که عبارتند از؛ دفاتر پیشخوان، شعب بانک‌های سپه، ملل، آینده، صادرات، پارسیان، شهر، کشاورزی و به تدریج بانک‌های دیگر و دفاتر کارگزاری‌ها انجام می‌شود و امکان احراز هویت غیر حضوری نیز در حال حاضر در سایت وجود دارد.

فهیمی در پایان درباره کسانی که تصمیم به تغییر شیوه آزادسازی خود گرفته اند، گفت: تصمیم شورای بورس این است که همه سهامداران عدالت تا ۷ خرداد برای انتخاب نحوه آزاد سازی سهام عدالت فرصت داشته باشند اما امکان لغو تصمیم وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین