کد خبر: ۶۵۲۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

نتانیاهو اعلام بی‌گناهی کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز پروسه محاکمه خود به اتهامات فساد تاکید کرد، اتهامات علیه او ساختگی هستند اما او مثل "کوه" می‌ایستد. این اولین محاکمه کیفری نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حین خدمت است.
آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میان گروهی از وزیران حزب راست‌گرای لیکود خطاب به افکار عمومی در مقابل دوربین‌های تلویزیون در سالن دادگاه قبل از قرار گرفتن در برابر کمیته‌ای متشکل از سه قاضی سخنرانی کرد.

به گزارش سایت روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نتانیاهو، آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل را به توطئه‌چینی با طرف‌هایی که نامشان را نگفت، متهم کرد که قصد دارند او را ساقط کنند و به حکومت راست‌گراها خاتمه دهند.

نتانیاهو اعلام بی‌گناهی کرد

نتانیاهو درباره اتهامات رشوه، نقض اعتماد عمومی یا خیانت در امانت و کلاهبرداری گفت، از همان ابتدا در این تحقیقات خدشه وارد شد و اتهامات سر هم بندی شده و ساختگی مطرح شدند.

نتانیاهو به هنگام ورود به دادگاه در بیت المقدس ضمن رد اتهامات وارده گفت که این پرونده سازی‌ها علیه او با هدف "سرنگونی کردنش به هر طریق ممکن" صورت گرفته است.

نخست وزیر ۷۰ ساله اسرائیل درخواست مخالفان برای کناره‌گیری از قدرت در زمان رسیدگی به پرونده‌اش را رد کرده است.

دادگاه نتانیاهو در حالی تشکیل می‌شود که یک هفته پیش دولت وحدت فراگیر به رهبری او کارش را آغاز کرد. دولت جدید اشغالگر اولین جلسه خود را در حالی آغاز کرد که چهار ساعت بعد نتانیاهو مقابل دادگاه قرار گرفت تا نخستین نخست وزیر اسرائیل اسرائیل باشد که پایش به دادگاه کشیده شده است.

وی اضافه کرد، اتهامات "حمله ظالمانه‌ای" از سوی رسانه‌های چپ گرا و رقیبان سیاسی با هدف پایان پیشینه ویژه او در دروه‌های نخست‌وزیری هستند.

نتانیاهو این کمپین مطرح شده علیه خود را "تلاشی برای کودتا" توصیف کرد.

او به خبرنگاران افزود: امروز به عنوان نخست وزیر شما اینجا هستم و مثل کوه می‌ایستم و سرم را بالا می‌گیرم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین متعهد شد این اتهامات را باطل کند و به رهبری اسرائیل در دوره مسؤولیت کنونی خود ادامه دهد.

خطاب به اسرائیلی‌ها تاکید کرد: به کمک شما و خداوند به خدمت خودم به شما و رهبری دولت اسرائیل در تعامل با پرونده‌های مهم ادامه خواهم داد و تلاش می‌کنم، اقتصاد را بهبود بخشیده و به وظایفم از جمله حمایت از امنیت اسرائیل عمل خواهم کرد.

این در حالی است که ده‌ها تن از طرفداران و مخالفان نتانیاهو در اطراف دادگاه که شاهد حضور نیروهای امنیتی بود، تظاهرات کردند.

نتانیاهو به عنوان رهبر حزب دست راستی لیکود، تاکنون طولانی‌ترین دوران نخست وزیری اسرائیل را برعهده داشته است. او از سال ۲۰۰۹ تاکنون نخست وزیر بوده است.

او سه پرونده قضایی دارد که به پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ معروف هستند و در این سه پرونده با اتهامات رشوه، کلاه‌برداری و نقض اعتماد عمومی روبرو است.

به عنوان مثال او متهم شده که در مقابل دریافت هدایایی از تجار بانفوذ به نفع آنها اقداماتی انجام داده یا در ازای پوشش خبری مثبت، به توسعه انتشار روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت کمک کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
0
بازي دموكراسي . چيزي شبيه به محاكمه ترامپ . به نظر اين آقايون فريب دادن مردم زياد هم سخت نيست فقط يه سناريو ميخواد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین