کد خبر: ۶۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

افزایش ۳۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری ام‌اس در میان ساکنان شهرها

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد خطر ابتلا به بیماری ام‌اس در میان ساکنان شهرها ۳۰ درصد بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز :

در این بررسی آمده است که ساکنان شهرها نزدیک به ۳۰ درصد بیش از افراد ساکن در مناطق روستایی احتمال دارد به بیماری ام‌اس مبتلا شوند.

براساس مطالعات انجام گرفته آلودگی هوا می‌تواند فاکتور خطرزایی در بروز این بیماری باشد.

افزایش ۳۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری ام‌اس در میان ساکنان شهرها

محققان ایتالیایی اظهار داشتند: این موضوع به درستی شناخته شده است که بیماری‌های ایمنی از قبیل ام‌اس با فاکتورهای متعدد ژنتیکی و محیطی ارتباط دارد. همچنین این باور وجود دارد که آلودگی هوا طی چندین مکانیزم خطر ابتلا به بیماری ام‌اس را به همراه دارد و یافته‌های این تحقیق تایید کننده فرضیه‌های موجود است.

این بیماری خود ایمنی بیشتر در میان افراد ۲۰ تا ۴۰ ساله تشخیص داده می‌شود و در زنان بیش از مردان رایج است. همچنین احساس خستگی، مشکل در راه رفتن، احساس بی‌حسی، درد و گرفتگی ماهیچه‌ها می‌تواند از علائم این بیماری باشد.

در این بررسی محققان اطلاعات بیش از ۹۰۰ بیمار مبتلا به ام‌اس را در منطقه لومباردی در شمال غرب ایتالیا مورد بازبینی قرار دادند. به طور کلی، میزان ابتلا به بیماری ام‌اس در این منطقه طی ۵۰ سال گذشته افزایش ۱۰ برابری داشته و از ۱۶ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۷۴ به حدود ۱۷۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان ایتالیایی مشاهده کردند: موارد ابتلا به بیماری ام‌اس در میان ساکنان بخش‌هایی با میزان آلودگی پایین کمتر بوده است. این درحالیست که در مناطق شهری که میزان آلودگی هوا بیشتر بوده خطر ابتلا به این بیماری ۲۹ درصد بیشتر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین