کد خبر: ۶۵۲۸۳۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی به اعدام محکوم شده‌اند

جزئیاتی تازه از شبکه فساد وحید بهزادی، نجوا لاشیدایی، ۲ نماینده مجلس و مدیرعامل سایپا

جزییاتی از عملکرد شبکه فساد وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی، ۲ نماینده مجلس و مدیر عامل سایپا منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :

وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی با واسطه گری محمد عزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس نهم، به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کردند تا بر این اساس در بازار خودرو اخلال ایجاد نمایند.

به گزارش قوه قضاییه، سی ام اردیبهشت ماه غلامحسین اسماعیلی در بیست و ششمین نشست خبری خود با اشاره به محکومیت دو مفسد اقتصادی به اعدام بیان کرد: وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همچنین همسرش به نام نجوا لاشیدایی فرزند علی هر دو نفر به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله جات و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی سازمان یافته به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده است، محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آن‌ها صادر شده، البته حکم اعدام قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

جزییاتی تازه از شبکه فساد وحید بهزادی، نجوا لاشیدایی، ۲ نماینده مجلس و مدیرعامل سایپا

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه این زن و شوهر که دارای پرونده‌های عدیده در حوزه قاچاق موبایل، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت در شرکت‌های هرمی، قاچاق ارز از کشور از طریق شرکت‌های متعدد صوری و کاغذی و با ثبت سفارشات غیر واقعی، نفوذ در شبکه بانکی کشور از طریق نمایندگی دل افکار شیراز و اخذ کد دوم نمایندگی از شرکت خودروی سایپا برخلاف مقررات و ضوابط قانونی هستند، در قراردادی منحصر به فرد به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با مبلغ آورده ۳۰ میلیارد تومان با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کرده‌اند.

این قرارداد از سوی مهدی جمالی متهم ردیف سوم این پرونده به عنوان مدیرعامل سابق سایپا تایید و امضا می‌شود تا این اقدامات مجرمانه، اخلال در بازار خودرو را رقم بزند.

پس از انعقاد این قرارداد، تعداد خودروها به ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت و در تحویل این خودروها و روند اجرای آن دو تن محمدعزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس نهم و از دیگر متهمان پرونده که به همراه وحید بهزادی سفری نیز به دوبی داشته‌اند، ضمن مراجعه به دفتر وحید بهزادی در چند نوبت و خرید مقادیر زیادی طلا اقدام به واسطه گری و سفارش و حتی مراجعه به شرکت خودروسازی سایپا و برگزاری جلسه با مدیرعامل وقت و نایب رییس گروه خودروسازی سایپا می‌کنند.

محمد عزیزی بلافاصله پس از آزادی از زندان سیم کارت خود را سوزانده و کلیه کاربری‌های خود در تلگرام و اینستاگرام و واتس آپ را حذف کرده است.

نجوا لاشیدایی و همسرش با چه شرایطی توانستند ۶۷۰۰ خودرو پیش خرید کنند؟!

شرکت خودروسازی سایپا با مشارکت دادن این زن و شوهر در تولید ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو علیرغم داشتن تعداد ۶۰۰ نمایندگی رسمی، خودروها را تنها با پیش پرداخت ۵ میلیون تومان تحویل نامبردگان داده و علاوه بر این نحوه توزیع را نیز بر عهده متهمان می‌گذارد.

نحوه تعامل و همکاری مدیران شرکت خودروسازی سایپا با وحید بهزدای و نجوا لاشیدایی به نحوی بوده که اعتراض سایر نمایندگی‌ها را به همراه داشته است.

بر اساس اقاریر دیگر متهمان پرونده، این زن و شوهر در هر زمان و هر لحظه از شبانه روز که اراده می‌کردند به رضا تقی زاده معاون سابق بازاریابی و فروش شرکت سایپا که به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده و همچنین کارمندان وی مراجعه کرده و در برخی موارد راسا از طریق سیستم‌های آن‌ها، به تعویض خودروهای سبدی کم فروش به پرفروش اقدام می‌کردند.

بنابر اظهارات سمیه گرامی معاون ارزی وقت شعبه اسکان بانک پارسیان محکوم دیگر این پرونده که حسابداری فعالیت‌های ارزی وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی را بر عهده داشت، مبالغی به صورت ارز به رضا تقی زاده تحویل می‌شد.

پس از ارسال یک نسخه از قرارداد نجوا لاشیدایی با شرکت خودروسازی سایپا به سازمان بازرسی کل کشور نتیجه بررسی‌های این سازمان پیرامون قرارداد منعقده در دو مرحله واصل و اعلام شد: در انعقاد قرارداد با شرکت سایپا حسب بررسی‌های اولیه و اظهارات برخی مسئولین آن شرکت، مشخص گردید نحوه شراکت وی و احدی از نمایندگی‌ها در قرارداد منعقده با شرکت سایپا و متعاقب آن اختصاص کد فروش به صورت ویژه، پرداخت سود مشارکت، میزان تخفیفات اعطایی و سایر تسهیلات از قبیل نحوه و شرایط واگذاری خودرو، جرایم پرداختی شرکت سایپا در خصوص تاخیر در ارائه خودرو به او نسبت به سایرین منحصر به فرد بوده است»

در گزارش بعدی این سازمان حسب بررسی‌های به عمل آمده و اظهارات برخی مسئولین آن شرکت، قرارداد منعقده از ویژگی‌هایی به شرح ذیل برخوردار است:

۱. قرارداد مذکور در زمان مهدی جمالی مدیر عامل وقت شرکت سایپا منعقد شده است.

۲. شرکت سایپا مجاز به انعقاد قرارداد فروش مشارکتی با سرمایه گذار نبوده، بنابراین برای جلب سرمایه خانم لاشیدایی اقدام به انعقاد قرارداد سه جانبه با وی و نمایندگی فروش دل افکار (واقع در شیراز) کرده است. متعاقبا جهت نقل و انتقالات مالی اقدام به تخصیص کد فروش به صورت ویژه به نمایندگی مذکور برخلاف رویه و ضوابط شرکت سایپا کرده است.

۳. در قرار داد منعقد شده امتیازاتی از قبیل تخفیف و جریمه تاخیر قید گردیده که این امتیاز در خصوص دیگر قراردادهای مشابه با نمایندگی‌های فروش وجود ندارد. لذا در خصوص امتیازات فوق الذکر شرکت سایپا اقدام به ارائه تخفیف به مبلغ ۳.۷ میلیارد ریال و پرداخت مبلغ حدود ۶۰۰ میلیون ریال سود تاخیر به نجوت لاشیدایی نموده است.

۴. برخی خودروهای واگذار شده به نامبردگان وفق قرارداد نبوده است، به طوری که حدود ۱۹۳۰ دستگاه خودرو که جزو محصولات خانواده ایکس دویست شامل (تیبا، تیبا دو، ساینا و وانت) که در سال ۹۶ دارای حاشیه سود بسیار پایین بوده به محصولات خانواده ایکس صد شامل (پراید ۱۳۱ و ۱۳۲) که جزو محصولات پرفروش بوده تبدیل شده است.

۵. نجوا لاشیدایی و نمایندگی فوق الذکر قادر به فروش محصولات مذکور در سراسر کشور بوده در حالی که دیگر نمایندگی‌های فروش صرفا می‌بایست در استان خود اقدام به فروش محصول نمایند.

۶. با توجه به وضعیت تولید و تعهدات معوق شرکت سایپا در سال ۹۶، برای حدود ۶۰۰ نماینده در سراسر کشور بیشترین و بهترین محصولات تولیدی شرکت سایپا (ایکس صد) در سال مذکور به نامبرده تعلق گرفته است. به طوری که شرکت مذکور اقدام به واگذاری حدود ۵ هزار و ۲۰۲ دستگاه تا پایان آذرماه ۹۶ به نجوا لاشیدایی نموده و این امر منجر به ایجاد نارضایتی در شبکه توزیع و ایجاد رانت برای سرمایه گذار فوق گردیده است.

بنابر گزارش سازمان بازرسی، در مجموع سود حاصل از سرمایه گذاری نجوا لاشیدایی بالغ بر ۳۷ درصد اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
3
از این شبکه ها زیاد هست ممکن است برخی قبول نکند که کود مرغی هم شبکه مافیایی دارد و کشاورز باید با واسطه بخرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
6
راستی چرا اینا به اعدام محکوم شدن و نمایندگان مجلس به 5 سال حبس تعزیری؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
7
جالب اینجاست که این پرونده مدتی در جریان هست......
ناشناس
|
France
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
1
8
فاسدين بدانند كه بالاخره روزي به قهر خداوند گرفتار خواهند شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
1
5
اعمال قانون درست بود این فسادها نمی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
6
حکم نماینده مجلس و مدیر عامل چی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
انها هم بزودی اعدام میشوند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
3
قرارداد فروش سبدي محصولات هم در ايران خودرو و هم سايپا انجام مي گرفته است . ممكن است در اين فقره تخلفاتي صورت گرفته است اما اصل قرارداد غيرقانوني و پنهان نبوده است.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
4
الا ن 3 سال ساندرو ثبت نام کردیم کاشف به عمل امده که ماشین های ما را دادن دست یه عده ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
1
عجب معلوم نیست کی به کی هست.......
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
1
با سلام، به نظرم با توجه به دست داشتن نمایندگان مجلس به عنوان امین ملت در فساد خودرو، بر اساس قوانین اسلامی و آموزه های دینی و قرانی ، حکم و عذاب دنیوی و اخروی آنها باید دو برابر افراد عادی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
3
از نمایش این فیلم های سلطان سازی برای سفید سازی دزدان اصلی رد گم کردن دست بردارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین