کد خبر: ۶۵۳۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

درخواست جانسون از رئیس سازمان بهداشت جهان در خصوص کرونا

نخست‌وزیر انگلیس در گفتگو با رئیس سازمان بهداشت جهانی خواستار تحقیقات مستقل درباره منشا کروناویروس شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بر اساس اعلام دولت این کشور، روز سه شنبه یک گفتگوی تلفنی با رئیس سازمان بهداشت جهانی داشته است.

طبق اعلام لندن، رئیس سازمان بهداشت جهانی با این نظر بوریس جانسون موافق بوده است.

از سوی دیگر بوریس جانسون با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز درباره وضعیت مربوط به شیوع کروناویروس گفتگو داشته است.

یک سخنگوی دولت انگلیس اظهار کرد: نخست وزیر انگلیس در هر دو گفتگوی تلفنی خود به شرح حمایت کشورش از تلاشهای بین‌المللی برای شکست دادن کروناویروس و حمایت از اقدامات سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در راستای هماهنگ سازی یک پاسخ جهانی به این بحران پرداخت.

وی افزود: نخست وزیر انگلیس و رئیس سازمان بهداشت جهانی در خصوص اهمیت انجام تحقیقات مستقل در مورد منشاهای شیوع کروناویروس توافق داشتند بنا براین ما می توانیم درسهایی را به منظور پیشگیری از وقوع همه گیری‌های بیشتر ویروس در آینده فرا بگیریم.

همچنین نخست وزیر انگلیس تایید کرد در ویدیو کنفرانس آتی سازمان ملل با موضوع تامین مالی توسعه در عصر کووید 19 به هدف تشریح عملیات بازیابی از بحران به شکلی برابر و دوستدار محیط زیست شرکت می کند.

در بیانیه دولت انگلیس تاکید شد: هم رئیس بهداشت جهانی و هم گوترش بر حمایتشان از اجلاس جهانی واکسن در چهارم ژوئن که با میزبانی انگلیس برگزار شده و اعتبارات ضروری برای نجات جان میلیون کودک در جهان را جذب خواهد کرد، تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین