کد خبر: ۶۵۳۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

 رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۲ مورد بستری و هزار و ۶۶۸ (۸۰درصد) نفر از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۵۶۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۵۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.  از مجموع بیش از دو میلیون مورد مشکوک، تا کنون ۸۵۶ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: استان خوزستان کماکان وضعیت قرمز دارد، در بقیه نقاط کشور وضعیت بهتری داریم. توصیه مکرر و تکراری وزارت بهداشت این است که مردم همچنان اصول بهداشتی مانند شست و شوی مداوم دست ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. امیدواریم در کلانشهرها به خصوص تهران که میزان رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی کمتر از میانگین کشوری است نیز شاهد دقت بیشتر مردم در رعایت اصول پیشگیرانه باشیم.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۶ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا هفتم خرداد 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۴۰نفر تا۳۱اردیبهشت   ۷۹۲۴نفر تا ۲ خرداد
2 آذربایجان غربی ۷۹ ۲۱۶ ۳۲۴۶ ۴۹۴۹
3 اردبیل ۱۳   ۱۹۰۵ ۲۶۵۸
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۷۵ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۱۴ ۶۲   ۹۳۷
7 بوشهر ۱۰۵ ۱۳ ۳۷۷ ۹۰۰
8 تهران ۲۶۵      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۴ ۲۹ ۵۶۴ ۶۱۱
10 خراسان جنوبی صفر ۴۵ ۶۰۷ ۶۵۶
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی   ۱۲۸ ۷۳۶ ۲۰۴۹
13 خوزستان ۵۸۸ ۴۹۸ ۱۰۸۶۴ ۱۲۲۰۸
14 زنجان ۴ ۱۲۸ ۹۴۵ ‭۱۱۴۷ 
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۸۲ ۹۱   ۱۷۶۴
17 فارس ۷۵ ۱۰۹ ۵۰۱۶ ۵۶۸۷
18 قزوین        
19 قم ۲۹      
20 کردستان ۶۱ ۱۵۰ ۱۴۶۷ ۲۶۷۸
21 کرمان ۳۳ ۷۴   ۱۶۰۹
22 کرمانشاه ۱۵۸ ۱۱۳   ۴۱۳۹
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ ۹   ۶۵۶
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۵۳ ۱۵۶ ۳۷۳۷ ۳۹۲۵
27 مازندران ۷۷      
28 مرکزی ۱۹ ۱۷۰   ۲۰۵۰
29 هرمزگان ۱۲۶ ۴۰   ۳۰۰۷
30 همدان   ۱۰۸ ۸۶۵ ۱۰۲۸
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

ابتلای ۵۸۸ مورد جدید در خوزستان

علی احسان‌پور، سخنگوی علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمان طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۸۸ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع ۵۸۸ بیمار جدید، ۴۴۹ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۹ بیمار نیز بستری شدند که نشان میدهد با گسترش نظام غربالگری، بیش از ۷۵ درصد بیماران در مراحل اولیه شناسایی می‌شوند و با احتساب این ۵۸۸ نفر تعداد کل مبتلایان به ۱۲ هزار و ۲۰۸ نفر افزایش یافت.در حال حاضر ۸۶۴ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه با تلاش مدافعان سلامت مردم، ۱۰ هزار و ۸۶۴ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۴۹۸ نفر برسد.

آمار تفکیکی ۵۸۸ کرونایی جدید خوزستان

آمار تفکیکی ۵۸۸ بیمار جدید شناسایی شده در خوزستان در شبانه روز گذشته به شرح زیر است:

اهواز: ۲۳۹ نفر
(۱۹۵ نفر قرطینه خانگی، ۳۳نفر بستری)
کارون: ۹ نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۸ نفر بستری)
باوی: ۱۷ نفر
(۹ نفر قرنطینه خانگی، ۸نفر بستری)
امیدیه: ۳نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی)
اندیمشک: ۲نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۱نفر بستری)
ایذه: ۱ نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی)
باغملک: ۱ نفر
(۱ نفر بستری)
دشت آزادگان: ۳نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۲نفر بستری)
رامهرمز: ۱۳نفر
(۱۱نفر قرنطینه خانگی، ۲نفر بستری)
مسجدسلیمان: ۱نفر
(۱ نفر بستری)
هفتکل: ۲نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۱نفر بستری)
ماهشهر: ۱۶نفر
(۱۶نفر قرنطینه خانگی)
دزفول: ۱۰۱ نفر
(۸۵نفر قرنطینه خانگی، ۱۶نفر بستری)
شوش: ۲۵نفر
(۱۶نفر قرنطینه خانگی، ۹نفر بستری)
گتوند: ۲ نفر
(۱نفر قرنطینه خانگی، ۱نفر بستری)
آبادان: ۳۴ نفر
(۱۹نفر قرنطینه خانگی، ۱۵ نفر بستری)
خرمشهر: ۵۴نفر
(۴۰نفر قرنطینه خانگی، ۱۴نفر بستری)
شادگان: ۳۱نفر
(۲۳نفر قرنطینه خانگی، ۸نفر بستری)
شوشتر: ۳۲ نفر
(۲۴نفر قرنطینه خانگی، ۸نفر بستری)
بهبهان: ۲نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)

مجموع ۵۸۸ نفر شامل: ۴۴۹ نفر قرنطینه خانگی و ۱۳۹ نفر بستری می‌باشند.

۷۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا در فارس شناسایی شد

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۸۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از یک هزار و ۲۸۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان، ۷۵ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۶۸۷ رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز پنج هزار و ۱۶ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دانشگاه ادامه داد: متأسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به ۱۰۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه ۱۰۹ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به کروناویروس از شروع تاکنون را ۶۶ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۴ مورد آباده؛ ۳ مورد کازرون؛ اقلید و پاسارگاد هر کدام ۲ مورد؛ داراب، رستم، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

دکتر همتی بیان کرد: آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹ درصد به مردان و ۴۱ درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: بیش از ۹۰ درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند، بنابراین لازم است بیشتر از گذشته مراقب سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشیم.

دکتر همتی با بیان اینکه ویروس در جامعه در حال انتقال است، تاکید کرد: مردم باید برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

 ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی به صفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای دومین‌بار، ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی به صفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که خوشبختانه هیچ نمونه مثبت جدیدی شناسایی نشده است. از روز نخست شیوع کرونا تاکنون پنج هزار و ۳۱۵ آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در استان انجام شده که از این تعداد، نتیجه چهار هزار و ۶۵۹ نفر منفی و ۶۵۶ نفر مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آمار مبتلایان در شهرستان‌ها، تبیین کرد: مجموع مبتلایان کرونا در بیرجند ۲۱۲ نفر، درمیان ۸۲ نفر، طبس ۱۵۲ بیمار، قاین ۶۴ نفر، زیرکوه ۴۵ نفر، سرایان ۳۷ نفر، فردوس ۲۷ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، سربیشه هشت نفر، خوسف چهار نفر و نهبندان شش نفر هستند.

مهدی‌زاده مطرح کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان، ۶۰۷ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص، چهار نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند و همچنین تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در استان ۴۵ نفر هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۳۹۲۵ نفر رسید/ فوت ۱۵۶ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ثبت ۵۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۳۹۲۵ نفر رسید.

محمدرضا نیکبخت امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۳۷۵ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۵۳ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو فوتی به علت کووید ۱۹ در لرستان داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۵۶ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته‌اند، افزود: تا کنون ۲۳۲۹۵ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۰۲۱۶ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۳۹۲۵ مورد مثبت و تعداد ۱۶۲۹۱ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۳۲ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، گفت: از ابتدا تا کنون تعداد ۳۷۳۷ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

شهرستان سفید کرونا در کرانشاه نداریم/ وضعیت قرمز در ۳ شهرستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از لحاظ کرونا شهرستان سفیدی در استان نداریم.

ابراهیم شکیبا امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون در استان کرمانشاه ۴۱۳۹ مورد مثبت ثبت شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از این تعداد ۸۳۰ مورد مربوط به بیماران بستری و ۳۳۰۹ نفر بیماران سرپایی بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: به این منظور تا کنون ۱۶ هزار و ۷۳۵ مورد نمونه گیری به عمل آمده است که ۳ هزار و ۶۲۸ مورد مربوط به بیماران بستری و ۸۳۰ مورد نیز مربوط به موارد مثبت بوده است و ۱۳ هزار و ۱۰۷ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. بیماران سرپایی که تست کرونایی آنها مثبت اعلام می‌شود تا روز پنجم حداقل ۷ بار با آنها تماس حاصل می‌شود و روز چهاردهم نیز دوباره با آنها تماس گرفته می‌شود.

این مسئول فوت قطعی ناشی از کرونا را از ابتدای اپیدمی تا کنون ۱۱۳ مورد اعلام‌کرد و گفت: روز گذشته ۵۳۲ مورد نمونه گرفتیم که ۱۵۸ مورد مثبت اعلام شد که ۱۸ مورد آنها بستری و ۱۴۰ مورد دیگر سرپایی بودند.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر در استان کرمانشاه هیچ شهر سفیدی نداریم و بنا بر جمعیت شهرستانهای جوانرود، هرسین و ثلاث باباجانی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی بر رعایت موارد بهداشتی توسط مردم و عدم حضور غیرضروری در اماکن عمومی تاکید کرد و گفت: در مقابله با بیماری کرونا سه کار باید انجام بدیم یا واکسن این بیماری را تهیه کنیم، یا دارو تخصصی و اثر بخش آماده شود یا ایمنی طبیعی ایجاد شود که امکان تهیه ۲ مورد اول به این زودی وجود ندارد فقط باید ایمنی طبیعی را بالا ببریم.  هدف از بالا بردن ایمنی طبیعی، کنترل بیماری است چرا که مهار آن با توجه به اپیدمی جهانی، امری مهار نشدنی است.

وی همچنین بر خانه ماندن مردم تاکید کرد و گفت: اگر مردم مجبور به خروج از منزل هستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و افراد پرخطر نظیر بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون، سرطان و سالمندان به طور جدی در منزل بمانند و خانواده‌های آنها نیز فاصله دو متری با آنها را رعایت کنند.

افزایش ۱۴ موردی بیماران کرونایی استان چهار محال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۱۴ بیمار مشکوک به کووید19 در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید19 در چهارمحال و بختیاری به ۶۱۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر 35 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و ۵۳۵ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۴ هزار و ۶۵۲ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۵۶۴ نفر بوده است.

شناسایی ۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان / ۳ نفر در سقز جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت : با شناسایی ۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا، شمار مبتلایان در کردستان به ۲ هزار و ۶۷۸ نفر رسید.

فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد ۲ هزار و ۶۷۸ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است که این آمار نسبت به روز قبل ۶۱ نفر افزایش داشته است.

وی افزود: در شهرستان سنندج ۹۱۳ نفر، سقز ۴۸۴ نفر، بانه ۲۶۲ نفر، قروه ۲۱۹ نفر، دیواندره ۱۹۹ نفر، مریوان ۱۹۱ نفر، کامیاران ۱۴۱ نفر، بیجار ۱۳۵ نفر، دهگلان ۱۰۵ نفر و سروآباد ۲۹ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۹ هزار و ۶۷۶ نمونه است که از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۸ مورد مثبت، ۶ هزار و ۸۴۶ مورد منفی و ۱۵۲ مورد اعلام نشده است.

رضاعی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۴۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته است نسبت به شیوع موج دوم و سوم کرونا در استان هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ نفر در استان بر اثر کرونا فوت شده اند افزود: از این تعداد ۴۰ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان گزارش شده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۹۳۷ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۹۳۷ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید کرونا در استان ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۲ نفر است. مورد فوتی جدید متعلق به شهرستان مهران است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نظارت بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه به‌صورت جدی دنبال می‌شود و در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا نیز بر این اصل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوطه تاکید شده است.

افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۲۰۴۹ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر هفتم خرداد، ۲۰۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر هفتم خرداد، ۲۰۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل ۹۰۶ نفر بستری و ۱۱۴۳ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها بدون تغییر همان ۱۲۸ نفر باقی ماند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۷۵ نفر، شیروان ۲۴۱ نفر، فاروج ۱۲۵ نفر، مانه و سملقان ۲۰۰ نفر، جاجرم ۶۳ نفر، گرمه ۳۵ نفر، راز و جرگلان ۱۳۲ نفر و اسفراین ۱۷۸ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۳۶ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۲۸۲۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۹ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

تاخت و تاز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ به خوزستان سفر نکنید!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در هفتمین روز از خرداد ماه ۹۹ را در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

دکتر پرویز یزدان پناه گفت: از ۱۳۵ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج؛ ۱۲ مورد مثبت گزارش شده است. با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به ۶۵۶ بیمار رسید.

وی افزود: از شمار مبتلایان جدید استان سه بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان کهگیلویه، دو بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان گچساران، دو بیمار مرد در شهرستان باشت و یک بیمار مرد در شهرستان لنده می‌باشند.

این مسوول عنوان کرد: یک بیمار سابقه مسافرت به اهواز را داشته، یک بیمار به استان تهران سفر کرده و سه بیمار با موارد مثبت مبتلا در تماس بوده اند بنابراین از مردم شریف استان تقاضا داریم که از مسافرت به مناطق پر خطر کشور به خصوص استان‌هایی مانند خوزستان به شدت اجتناب نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابراز داشت: در امار اعلام شده دیروز (۶ خرداد ماه)، دو نفر از موارد مثبت جزء آمار شهرستان دنا اعلام شد، اما با توجه به اینکه این دو بیمار ساکن شهرستان مارگون هستند و صرفا نمونه گیری آن‌ها در شهرستان دنا انجام شده، جزء آمار شهرستان بویراحمد به حساب می‌آیند.

افزایش شمار بیماران جدید کرونایی در مازندران

۷۷ بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

ریسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تاکید کردند: تقریبا تمام شهرهای استان مازندران در وضعیت زرد و قرمز هستند و در تمام نقاط استان افراد آلوده به ویروس کرونا را داریم. بنابراین، اگر تعاملات اجتماعی بدون رعایت نکات بهداشتی صورت بگیرد و با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا ، استان ما در وضع بدی قرار می گیرد؛ انتظار داریم هموطنان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اینکه ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۷۶ نفر مرخص شدند گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان‌ها ۲۳۵ نفر است.

دکتر موسوی با بیان اینکه شمار بیماران کرونایی به دلیل تعطیلات عید فطر و ورود مسافران در استان افزایش یافته است، افزود: اگر ورود مسافران همچنان ادامه یابد و دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود ما شاهد افزایش بیشتر بیماران کرونایی خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز شمار بیماران کرونایی جدید پذیرش شده در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه را ۱۱ نفر اعلام کردو گفت: امروز هیچ بیماری کرونایی بهبود نیافت و از بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه ترخیص نشد.

دکتر جوانیان افزود: ۶۹ بیمار کرونایی اکنون در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند.

شناسایی ۱۹ مورد کرونا مثبت در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی از شناسایی ۱۹ مورد کرونا مثبت در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

جمالیان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی ۱۹ مورد جدید ابتلا شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد، و در خمین ۳ مورد و ساوه ۲ مورد بوده است.  با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲۰۵۰ نفر رسیده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی از ۱۴ مورد جدید در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۸ مورد به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده است و ۶ مورد نیز در بیمارستان بستری شده اند و در خمین ۲ مورد از ۳ مبتلا جدید در بیمارستان این شهر بستری شده است

جمالیان تصریح کرد: در ساوه نیز یک مورد بستری و یک مورد قرنطینه در منزل بوده است و از تعداد ۲۰۵۰ مورد مثبت در استان، تعداد ۱۳۰ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۴۶ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۳۷۴ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد.

وی در پایان گفت: در این ۲۴ ساعت مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان همان ۱۷۰ نفر می‌باشد.

۴ مبتلای جدید به کرونا در زنجان

تاکنون تست کرونای ۱۱۴۷ نفر در استان مثبت اعلام شده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون  ۴ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۴۷ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی  مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۴۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه  از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۸ نفر دراستان  جان خود را از دست داده‌اند.

شناسایی ۱۳ مورد جدید کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ مورد جدید از بیماران مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که با احتساب آنها، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به ۲۶۵۸ نفر رسید.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، از این تعداد ۱۹۰۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۰۷ بیمار بستری در مراکز درمانی استان، تعداد ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

شمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۱۶۰۹ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون هزار و ۶۰۹ مورد قطعی مبتلا به کرونا در کرمان شناسایی شده است.

مهدی شفیعی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار کرد: از ۲۲۶ نمونه بررسی شده در آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان نتیجه ۳۳ مورد مثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۳ هزار و ۱۱ مورد آزمایش کرونا در استان کرمان انجام شده است، افزود: تاکنون هزار و ۶۰۹ مورد قطعی مبتلا به کرونا در کرمان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۱۲ مورد بیمار بستری و ۸۹۷ مورد بیمار سرپایی و اطرافیان بیماران هستند.

شفیعی با اشاره به اینکه بیماریابی به صورت فعال در استان کرمان در حال انجام است، گفت: قصد داریم با شناسایی زودهنگام ناقلان بدون علامت، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در گام دوم تعداد تست‌ها را به صورت هوشمند افزایش داده‌ایم، بیان کرد: در حال حاضر عمده انتقال در خانواده‌ها به دلیل برگزاری مهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی ها و محیط‌های کار اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه شناسایی زودهنگام افراد ناقل به قطع زنجیره انتقال کمک می‌کند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک مرد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جان سپرد. مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۷۴ نفر است.

شفیعی ۱۴ نفر از موارد جدید را خانم و ۱۹ نفر را آقا دانست و افزود: هشت مورد بیمار بستری، ۹ مورد بیمار سرپایی و ۱۶ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده هستند. بر اساس این آمار ۵۰ درصد موارد شناسایی شده مربوط به اطرافیان بیماران هستند که عمدتاً علامتی هم ندارند.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از حوزه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴ نفر، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سه نفر، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج نفر و دانشکده علوم پزشکی سیرجان یک نفر مثبت اعلام شده است.

ابتلای ۱۲۶ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۲۶ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به سه هزار و هفت بیمار افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید، ۹۹ نفر در بندرعباس، ۱۷ نفر میناب، ۲ نفر کیش، ۲ نفر بندرلنگه، ۳ نفر بستک و بندرخمیر، قشم و جاسک هر کدام یک نفر ثبت شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در استان گرفته شد که ۱۲۶ نفر مثبت شد.

فرشیدی گفت: در۲۴ ساعت گذشته دو نفر در استان فوت کرده اند و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۴۰ نفر افزایش یافت. هر دو بیمار فوت شده از بندرعباس با سن ۷۲ و ۵۸ زمینه بیماری قلبی داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اکنون ۱۰۷ بیمار ایزوله هستند و ۲۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری اند که بیشتر آنها حال عمومی خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه مواد ابتلا به کرونا در شهرستان‌های غرب هرمزگان کم است گفت:مبتلایان جدید بستک مسافران ایرانی هستند که از کشور‌های حوزه خلیج فارس به بستک سفر کردند و اطلاعاتی از گذشته آن‌ها در دست نیست که باید دو هفته قرنطینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: روستا‌های پرجمعیت و ایجاد خوشه‌های متنوع از بیماری در میناب ضرورت توجه شبکه بهداشت درمان میناب و مسئولان را بیشتر می‌کند.

فرشیدی با تاکید بر منع هر گونه تجمع گفت: در یک هفته اخیر شمار مبتلایان به کرونا افزایشی است. استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و رعایت بهداشت فردی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست برای قطع زنجیره شیوع کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

افزایش سریع ابتلا به کرونا و موارد بستری در سیستان و بلوچستان

در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان افزوده شده است. از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون، این میزان ابتلا در ۲۴ ساعت، بی سابقه بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موارد ابتلا هم در جنوب و هم در شمال استان، نگران کننده شده است و علی رغم انتظار و تصورها، گرم شدن هوا هیچ تاثیری در کاهش ابتلا به این بیماری در استان نداشته است.

طباطبایی افزود: ۵۰ درصد بیماران کرونایی در ۳ شهرستان سیب و سوران، سراوان و خاش که جزو حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند، در اردیبهشت ماه مبتلا شده اند.

وی تعداد بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان را تا امروز، هزار و ۷۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۱ نفر فوت کرده اند.  نکته قابل توجه این که در ۱۰ روز اخیر، تعداد بیماران نیازمند به بستری رو به افزایش بوده است.

طغیان کرونا در استان بوشهر، تایید ابتلای ۱۰۵ نفر به این ویروس

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا، ۱۰۵ مورد جدید به تعداد مبتلایان به این ویروس در استان بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری بیان کرد: با شناسایی ۱۰۵ مورد جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۹۰۰ نفر افزایش یافت. از مبتلایان جدید ۶۲ نفر در شهرستان بوشهر، ۱۶ نفر در دشتستان، ۱۱ نفر در گناوه، ۶ نفر در تنگستان دشتی ۴ نفر در دشتی، در عسلویه و دیر هر کدام ۲ نفر و در جم و دیلم نیز هر کدام یک بیمار شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۶۱ نفر مرد و ۴۴ نفر زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تا کنون ۳۷۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبودی قطعی یافته‌اند و ۴۹۱ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی علت افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در استان بوشهر را رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عده‌ای از مردم عنوان و تاکید کرد: مدافعان سلامت استان بوشهر به همراهی مردم برای پیروزی بر کرونا نیاز دارند و عموم مردم باید با رعایت بهداشت فردی، پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمعات این همراهی را تا مهار کرونا ادامه دهند.

۱۱۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۶ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند، گفت: حال ۳۷ بیمار وخیم است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به هفتم خردادماه، ۲۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: ۲۵ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.  در شبانه روز گذشته، ۱۵ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر حدود ۱۱۶ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری هستند که حال ۳۷ نفر آنها وخیم است.

بستری شدن ۷۵ بیمار با علائم مشکوک به کرونا در استان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار با علائم مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شده اند.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این تعداد دراین مدت ۷۵ نفر بودند گفت: در مقایسه با آمار ۲۴ ساعته گذشته دیروز، تعداد بستری بیماران جدید با علائم مشکوک به کرونا، پنج نفر و ترخیصی‌های مبتلایان کرونا، ۴۸ نفر در مراکز درمانی استان اصفهان (به جز کاشان و آران و بیدگل) بیشتر بوده است.

آرش نجیمی افزود: هم اکنون تعداد مبتلایان بستری کرونا در این مراکز ۳۸۰ نفر است که ۸۸ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

او گفت: در صورتی که مردم توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا رعایت کنند، هم حجم کار کادر درمان کمتر می‌شود و هم سلامت خود و خانواده هایشان به خطر نمی‌افتد.

بهبود ۸۶۵ نفر از مبتلایان به کرونا در استان همدان

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: ۸۶۵ نفر از مبتلایان به کرونا در استان همدان از بیمارستان ها ترخیص شدند.

دکتر کرمی رئیس مرکز بهداشت ودرمان استان همدان افزود: از ابتدای شوع کرونا تاکنون در استان همدان ۱۰۲۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۸۶۵ نفر حدود ۸۶ درصد مبتلایان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

او با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای شیوع این بیماری در استان ۱۰۸ نفر جان خودرا در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند ادامه داد : هم اکنون ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان تحت درمان هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه آموزش و رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر استان به خوبی انجام شده است گفت: ضدعفونی و گند زدایی در زندان ها، پادگان‌ها و خوابگاه‌ها در حال اجرا است.

دکتر کرمی از شهروندان خواست با رعایت ضوابط بهداشتی و پرهیز از حضور غیرضروری در مکان های شلوغ و پرجمعیت برای پیشگیری و مهار این ویروس در جامعه با مرکز بهداشت استان همکاری کنند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان گفت: از ۲۶۹ نمونه‌ی مشکوک مورد آزمایش قرار گرفته در روز ۶ خرداد، ۷۹ مورد مثبت اعلام شده است. (۶۴ نفر سرپایی،۱۵ نفر بستری). با احتساب موارد جدید تعداد کل مبتلایان استان به ۴۹۴۹ نفر رسید.

دکتر آقازاده افزود: متاسفانه با چهار مورد فوتی جدید ۲ مورد از ارومیه و ۱ مورد از پیرانشهر و ۱مورد از میاندوآب تعداد کل فوتی‌های استان به ۲۱۶ مورد افزایش یافت و تعداد بهبود یافتگان با ۷۱ مورد جدید (سرپایی ۶۲، بستری ۹) به ۳۲۴۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد مبتلایان جدید به بیماری کرونا در روز ۶ خرداد را به تفکیک شهرستان‌ها به شرح ذیل اعلام کرد: ارومیه ۷ (سرپایی ۳، بستری ۴)، اشنویه ۲ (سرپایی) پلدشت ۱ (سرپایی) پیرانشهر ۶ (سرپایی ۴، بستری ۲) تکاب ۱ (بستری) خوی ۲۷ (سرپایی ۲۶، بستری ۱) سلماس ۱ (سرپایی) مهاباد ۲۹ (سرپایی ۲۳، بستری ۶)، میاندوآب ۵ (سرپایی ۴، بستری ۱)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
1
امار یک ماه گذشته را که نگاه میکردم خراسان رضوی و مشهدو گلستان و سمنان امار نمیدهند و وضعیتشان برای مردم مسافر یا همسایه مشخص نیست . ظاهرا وزات بهداشت یادش رفته اونم برای دو ماه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین