کد خبر: ۶۵۳۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶

چگونه با اندوه ناشی از شیوع کرونا کنار بیاییم؟

بیماری کووید ۱۹ جان تعداد قابل توجهی از مردم جهان را گرفته و خانواده‌های بسیاری در غم و اندوه از دست دادن عزیزان خود هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

فوت یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک می‌تواند از جمله مشکل‌ترین بحران‌هایی باشد که فرد در طول زندگی تجربه می‌کند و آگاهی از چگونگی مواجه با این شرایط در بهبود وضعیت روحی و روانی حائز اهمیت است.

صحبت کردن در مورد مرگ با دوستان و اطرافیان و یاد کردن از فردِ از دست رفته می‌تواند در رویارویی و درکِ بهتر آنچه رخ داده مفید باشد.

چگونه با اندوه ناشی از شیوع کرونا کنار بیاییم؟

در مقابل، نادیده گرفتن و پرهیز از مواجهه با این موضوع، به منزوی شدن و اختلال در روند مقابله با مشکلات روانیِ ناشی از این اتفاق منجر می‌شود.

در چنین شرایطی ممکن است فرد با انواع مختلفی از احساسات از جمله غم و عصبانیت مواجه شود که در وهله اول باید آنها را بپذیرد.

به گفته روانشناسان تمامی این احساسات طبیعی هستند و این نکته اهمیت دارد که فرد بداند چه زمانی دچار این احساسات می‌شود.

معمولا با گذر زمان و صحبت کردن با دیگران این اندوه کم‌رنگ‌تر می‌شود اما درصورتیکه فرد به دلیل وجود این حالات احساس استیصال و درماندگی داشته باشد ضرورت دارد با متخصص مشورت کند تا بتواند با مشکل خود کنار آید و سریعتر به وضعیت عادی بازگردد.

به گزارش هلث دی نیوز، همچنین احساس غم و اندوه می‌تواند پیامدهایی بر جسم نیز داشته باشد.‌ داشتن رژیم غذایی مناسب در این دوران، ورزش کردن و خواب کافی به حفظ سلامت جسم و روان کمک می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین