کد خبر: ۶۵۳۵۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١٠ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۳۴ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوتی ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ٢۵٣٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١٠ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است. در حال حاضر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۹ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ١٠ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۵۶۷ نفر تا ۸ خرداد   ۸۸۲۰ نفر تا ۸ خرداد
2 آذربایجان غربی ۱۷۲ ۲۲۰ ۳۴۹۶ ۵۴۵۰
3 اردبیل ۴۰   ۱۹۴۸ ۲۷۶۵
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۵۲ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۱۰ ۶۵   ۹۷۱
7 بوشهر ۴۵ ۱۳ ۴۲۱ ۱۰۱۳
8 تهران ‭۷۸‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۶ ۲۹ ۵۹۶ ۶۳۹
10 خراسان جنوبی ۱۲ ۴۵ ۶۲۸ ۶۷۹
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۲۹ ۱۲۹ ۷۵۸ ۲۱۳۲
13 خوزستان ۶۲۵ ۵۴۷ ۱۲۷۲۹ ۱۴۱۵۳
14 زنجان ۶ ۱۳۰ ۹۵۵ ‭۱۱۶۱
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۷۸ ۱۰۲نفر تا ۹ خرداد   ‭۱۹۷۴‬
17 فارس ۵۰ ۱۱۰ ۵۲۷۰ ۵۸۸۱
18 قزوین        
19 قم ۳۶      
20 کردستان ‭۱۰۰‬ ۱۵۳   ۲۹۹۲
21 کرمان ۱۶ ۸۰   ۱۷۲۳
22 کرمانشاه ۱۶۶ ۱۱۹   ۴۶۶۵
23 کهگیلویه و بویراحمد        
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۸۸ ۱۶۰ ۳۹۹۱ ۴۱۸۱
27 مازندران ۵۰      
28 مرکزی ۲ ۱۷۱   ۲۱۰۳
29 هرمزگان ۱۶۹ ۴۸   ۳۳۶۸
30 همدان   ۱۰۸نفر تا ۷ خرداد ۹۲۷ ۱۰۳۷
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شد

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ظهر شنبه در رابطه با جدیدترین آمار مبتلایان کووید – ۱۹ در استان خوزستان، بیان کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۹ تا ۱۰ خرداد ۹۹) ۶۲۵ مورد ابتلای قطعی به کووید – ۱۹ در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع بیمار ۶۲۵ جدید، ۴۸۰ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۴۵ بیمار نیز بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: با احتساب این ۶۲۵ نفر، کل مبتلایان کووید – ۱۹ در استان به ۱۴ هزار و ۱۵۳ نفر افزایش یافت. در حال حاضر ۸۷۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان استان تحت درمان هستند و با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۲ هزار و ۷۲۹ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.  متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان به ۵۴۷ نفر برسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تأکید کرد: به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام خواهد شد.

بنا به گفته وی، با توجه به اعلام از سرگیری فعالیت ادارات با حضور تمامی کارکنان از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ادارات و ارگان‌هایی که روزانه پذیرای تعدادی زیادی از مردم هستند انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی را در حداکثر ممکن رعایت شود و مردم نیز در زمان حضور در خارج از منزل، فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

شناسایی ۴۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان اردبیل از ابتدای شیوع به دو هزار و ۷۶۵ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد تا کنون یک هزار و ۹۴۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۹۹ نفر بستری در مراکز درمانی استان اردبیل تعداد ۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ویروس کرونا در استان اردبیل ثبت نشده است.

شمار افراد مبتلا به کرونا در کردستان به مرز سه هزار نفر رسید

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان کردستان تا ظهر امروز تعداد دو هزار ۹۹۲ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

وی ضمن اشاره به تمامی نمونه‌هایی گرفته شده از افراد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس در استان کردستان، افزود: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۱۰ هزار و ۸۱۶ نمونه است که از این تعداد دو هزار و ۹۹۲ مورد مثبت، هفت هزار و ۶۷۱ مورد منفی و ۱۵۳ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهرستان‌های سنندج هزار و ۳۳ نفر، سقز ۴۹۹ نفر، بانه ۲۷۶ نفر، قروه ۲۴۹ نفر، دیواندره ۲۳۸ نفر، مریوان ۲۳۲ نفر، کامیاران ۱۵۸ نفر، بیجار ۱۵۲ نفر، دهگلان ۱۲۳ نفر و سروآباد ۳۲ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

وی به شمار مرگ و میر ثبت شده به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: متأسفانه ۱۵۳ نفر از افراد مبتلا به این ویروس در کردستان جان خود را از دست داده‌اند.

رضاعی بیان کرد: ۴۱ نفر در سقز، ۳۳ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، شش نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

۵۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان فارس شناسایی شد

دکتر عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از هزار و ۳۴۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ در سطح استان، ۵۰ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۸۸۱ نفر رسیده است.

او آمار بهبودیافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۱۱۰ نفر است.

این مقام مسئول در دانشگاه یادآور شد: با توجه به آغاز به کار مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز و تردد بالای مسافران، ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس‌های درون شهری، به عنوان کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کووید ۱۹ است، بنابراین ضرورت دارد مردم بدون ماسک از اتوبوس و یا مترو استفاده نکنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به پیش بینی مکان‌هایی در پایانه‌ها برای مسافران در خصوص تهیه ماسک از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری گفت: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف محسوب می‌شود و برابر قانون از فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان به دلیل افزایش ناگهانی ابتلاء به کروناویروس در وضعیت قرمز به سر می‌برند، تاکید کرد: با توجه به ارتباط مردم استان فارس با استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان، لازم است ردم فارس تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری به این استان‌ها پرهیز شود.

دکتر همتی توصیه کرد: استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ مؤثر است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۹۷۱ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۹۷۱ نفر خبر داد.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

کریمیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم که با احتساب موارد جدید، مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۵ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: موارد فوتی جدید متعلق به شهرستانهای ایوان و بدره است.

۸۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان ثبت شد/۳۰ بیمار بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ثبت ۸۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۴۱۸۱ نفر رسید.

محمدرضا نیکبخت امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۳۸۸ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۸۸ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد

وی تصریح کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو فوتی به علت کووید ۱۹ در لرستان داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۶۰ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند، افزود: تا کنون ۲۴۷۴۹ نمونه‌ی از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۱۸۸۱ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۴۱۸۱ مورد مثبت و تعداد ۱۷۷۰۰ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۳۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، گفت: از ابتدا تا کنون تعداد ۳۹۹۱ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به ۱۷۲۳ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را هزار و ۷۲۳ نفر ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۳۲۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.  از این تعداد پنج مورد بیمار بستری، چهار مورد بیمار سرپایی، سه مورد پرسنل و چهار مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده هستند که هفت نفر آنها زن و ۹ نفر مرد می‌باشند.

شفیعی ۱۵ نفر از موارد جدید را مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک نفر را هم مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دانست و افزود: آزمایش تست کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه علوم پزشکی بم و دانشکده علوم پزشکی سیرجان انجام نشده است.  تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون هزار و ۷۲۳ نفر است که ۷۳۳ نفر بستری و ۹۹۰ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از درگذشت دو بیمار مبتلا به کرونا در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: موارد فوتی شامل یک مرد از شهرستان‌های تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک زن از شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند.

وی بیان کرد: مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدای آغاز اپیدمی تا کنون در استان کرمان ۸۰ نفر است.

پذیرش ۳۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به دهم خرداد ماه، ۳۶ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.  ۱۴ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته، ۴ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال ۳۶ نفر آنها وخیم است.

شناسایی ۲ مورد کرونا مثبت در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی از شناسایی ۲ مورد کرونا مثبت در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر جمالیان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی ۲ مورد جدید ابتلا شناسایی شده اند که هر دو مورد مربوط شهرستان ساوه بوده است و در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و شهرستان خمین مورد مثبتی گزارش نشده است. با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲۱۰۳ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: یک مورد از موارد شناسایی شده در بیمارستان ساوه بستری و مورد دیگر قرنطینه در منزل شده است. در این ۲۴ ساعت یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شهرستنا‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک گزارش نشده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس به ۱۷۱ نفر رسیده است.

افزایش آمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۲۱۳۲ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۲۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: تا ظهر دهم خرداد، ۲۱۳۲ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۳۳ نفر بستری و ۱۱۹۹ نفر سرپایی می‌باشند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۲۳ نفر، شیروان ۲۴۵ نفر، فاروج ۱۳۲ نفر، مانه و سملقان ۲۰۹ نفر، جاجرم ۶۷ نفر، گرمه ۳۸ نفر، راز و جرگلان ۱۳۹ نفر و اسفراین ۱۷۹ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۵۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۳۰۲۶ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۲۵ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

افزایش ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان

برخی شهر‌های جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان در وضعیت قرمز بیماری کرونا هستند و شهر‌های شمالی و مرکزی این استان در وضعیت زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب در دیدار با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: در ۲۴ گذشته ۷۸ بیمار جدید به کرونایی‌های استان اضافه شده است.

دکتر هاشمی‌شهری افزود: این بیماری بر خلاف پیش‌بینی روز‌های اول مبنی بر کم بودن مرگ و میر آن، در صورت رعایت‌نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، آمار مرگ و میر بالایی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در بازدید از منطقه نجف آباد خاش گفت: به دنبال شناسائی ۲ مورد مثبت کرونا در ۱۸ اردیبهشت ماه سالجاری نظام مراقبت بیماری‌ها در منطقه نجف آباد ومناطق همجوار فعال شد.

دکتر طباطبائی افزود: در مجموع ۷۲ مورد مثبت آزمایشگاهی در این منطقه شناسائی شده و متاسفانه ۳ مورد از مجموع ۱۰ مورد فوتی شهرستان خاش نیز مربوط به همین منطقه است. نقطه اوج این همه گیری منطقه‌ای در روز ۲۸ اردیبهشت بود و از آن زمان تا کنون شاهد روند نزولی تعداد موارد مثبت در این منطقه هستیم. با وجود کاهش موارد مثبت هنوز هم به وضعیت پایدار دست نیافته ایم و در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، هر لحظه امکان شعله ور شدن مجدد همه گیری در این منطقه وجود دارد. در حال حاضر سایر کانون‌های آلودگی در مناطق روستائی استان نیز تحت رصد و بررسی کارکنان حوزه بهداشت قرار دارند.

وی از هم استانی‌ها خواست تا با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و خود گزارش دهی به موقع بیماری به همکاران ما کمک کنند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۳۹ نفر رسید

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد  از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۶ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۶۳۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و ۵۶۹ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، وی با بیان اینکه در مجموع از ۴ هزار و ۹۳۸ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۵۹۶ نفر بوده است.

ترخیص ۹۲۷ بیمار مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان همدان

ستاد مشترک ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، ویدیو کنفرانسی با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد.

در این نشست پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت و درمان از آخرین وضعیت مهار وکنترل بیمارکرونا در کشور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: هم اکنون شهرستان‌های رزن، فامنین، اسدآباد و تویسرکان در استان همدان در وضعیت سفید قرار دارند.

حیدری مقدم گفت: در استان همدان از هزار و ۳۷ مورد قطعی تشخیصی ابتلا به کرونا، ۹۲۷ بیمار با حال خوش از بیمارستان‌ها ومراکز درمانی ترخیص شدند.بر اساس آمار موجود، سرایت پذیری بیماری کرونا در استان همدان یک سوم میانگین کشوری است.

ابتلای ۱۶۹ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۶۹ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به سه هزار و ۳۶۸ بیمار افزایش یافت.

دکتر محمود حسین پور در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید، ۱۱۶ نفر در بندرعباس، رودان ۱۴ مورد، ۳۰ نفر میناب، ۶ نفر در قشم و بندرخمیر، بندرلنگه و حاجی آباد هر کدام یک نفر ثبت شده است. در۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در استان فوت کرده اند و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۴۸ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جان باختگان، فرد ۴۵ ساله با سابقه بیماری قلبی، یک مرد ۶۳ ساله با سابقه بیماری دیابت و کلیوی، بیمار ۶۳ ساله قشمی با نارسایی قلبی و کلیوی و یک مرد ۶۱ ساله دیگر بود.

حسین پور افزود: از ابتدای شروع اپیدمی این بیماری تاکنون ۳ هزار و ۴۷۶ مورد بیمار تنفسی مراجعه کرده اند که از این شمار ۱۸۸ نفر مشکوک و در بیمارستان‌ها بستری هستند.  ۳۶ نفر با مشکلات حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این مدت ۱۸ هزار و ۱۵۹ مورد نمونه گیری مولکولی صورت گرفته است که از این شمار تست ۳ هزار و ۵۵۰ نفر مثبت بود.  هزار و ۲۷۳ نفر بهبود یافته اند، اما همچنان در قرنطینه خانگی بسر می‌برند. اکنون ۷۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار نظارت‌های انجام شده بر اماکن، برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۹۰ هزار و ۷۲۸ مورد بود که از این شمار ۶ هزار و ۸۱۷ بازدید با سایر ادارات مشترک بود. در این بازدید‌ها ۶ هزار و ۴۳۲ اخطار صادر، و هزار و ۳۱۱ واحد تعطیل شده است.

وی از مردم خواست برای قطع زنجیره شیوع کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت، و از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: با مثبت اعلام شدن نمونه ۱۷۲ تن از افراد مشکوک مبتلا به کرونا، تعداد این بیماران در استان به ۵ هزار و ۴۵۰ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از ۱۷۲ تن مبتلای به کرونا در ۹ خرداد، تعداد ۲۴ نفر بستری شدند و ۱۴۸ نفر بصورت سرپایی با دریافت دستورات پزشکی روند درمان را در خانه ادامه می‌دهند. ارومیه با ۴۶ نفر، خوی با ۵۰ نفر، سلماس با ۱۹ نفر و بوکان با ۱۶ نفر بیشترین تعداد مبتلایان را به خود اختصاص دادند.

دکتر آقازاده افزود: متاسفانه با سه مورد فوتی جدید در پیرانشهر و ارومیه تعداد کل جان باختگان استان به ۲۲۰ مورد افزایش یافت و تعداد کل بهبود یافتگان با ثبت ۸۰ مورد جدید به ۳ هزار و ۴۹۶ نفر رسید.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر از هزار نفر فراتر رفت

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان با شناسایی ۴۵ مورد جدید به هزار و ۱۳ نفر رسید.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۱۰ خردادماه به عدد ۱۰۱۳ نفر رسید که از این تعداد ۴۲۱ مورد به‌طور کامل بهبودیافته‌اند.

وی افزود: از ۴۵ مورد مثبت جدید، ۲۶ مورد در بوشهر، ۱۲ مورد در گناوه، ۳ مورد در عسلویه، ۲ مورد در کنگان و در جم و تنگستان نیز هرکدام یک مورد در مراکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همه ۲۶ مورد جدید شهرستان بوشهر به شکل سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در مراقبت خانگی قرار دارند. ۱۲ مورد جدید نیز همگی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در حال حاضر در مراقبت خانگی قرار دارند. هر ۳ مورد جدید در شهرستان عسلویه بومی این شهرستان نیستند که سابقه تماس با مورد مثبت داشته و در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار گرفتند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: در شهرستان کنگان نیز ۲ مورد جدید ثبت شد که یکی از آن‌ها غیربومی و دیگری بومی است، هر دو مورد در مرکز بیماریابی به شکل سرپایی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های جم و تنگستان نیز هرکدام یک مورد جدید در مراکز بیماریابی به ثبت رسید.

افزایش موارد بستری در بخش‌های ویژه زنگ هشدار است

دکتر سعید کشمیری با اشاره به بستری بودن ۲۱ نفر در بیمارستان‌های استان به علت ابتلا به کرونا عنوان کرد: در حال حاضر ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که این موضوع زنگ هشداری است بر جدی نگرفتن کرونا و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی در روز‌های گذشته.

اُفت و خیز آمار کرونا در زنجان

از ظهر دیروز تا کنون ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۶۱ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۵۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۰ نفر در استان جان خود را از دست داده اند. آمار کرونا وضعیت زنجان را روز‌های گذشته همچنان قرمز و زرد نگه داشته است. هم اکنون طرح غربالگری بالینی در زنجان اجرا می‌شود که قبل از بستری، بیماریابی و تست گرفته می‌شود و اگر مثبت بود افراد جداسازی می‌شوند. تاکنون در استان زنجان بیش از ۱۲ هزار آزمایش بالینی انجام شده و بیش از ۲ هزار نفر مثبت بودند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بستری شدن ۲۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استانبیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان افزایش یافته است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۱۶۶ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۲۳ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۴۳ مورد هم مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۴ هزار و ۶۶۵ نفر رسید. متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت، جمع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع کرونا به ۱۱۹ مورد رسید.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع تعداد مبتلایان استان ۹۰۴ نفر جزء بیماران بستری و ۳ هزار و ۷۶۱ مورد هم از بیماریابی و از بیماران سرپایی هستند.

او مجموع مبتلایان بستری شده از ابتدای شیوع ویروس تا به امروز را ۴ هزار و ۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۳ هزار و ۶۸۲ نفر از این تعداد ترخیص و هم‌اکنون ۲۴۰ نفر بستری هستند که این آمار ما را نگران کرده، چون چند روزی است که آمار بستر‌ها از ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

محمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۴۶۴ مورد آزمایش تشخیص کوید ۱۹ در استان انجام شده، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۹ مورد آزمایش انجام شده است.

۵۲ بیمار با علائم کرونا بستری در مراکز درمانی استان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی ۲۲ شهرستان استان اصفهان بستری شده اند.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی شهرستان‌های این استان به جز کاشان و آران وبیدگل مرخص شده اند.

آرش نجیمی، مجموع بیماران مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی این استان را ۳۵۲ یبمار بیان کرد و افزود: ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا هم با وضعیت حاد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او بیماران سرپایی را رو به افزایش و بیماران بستری را رو به کاهش دانست و به مردم توصیه کرد همچنان بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مراجعه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:تاکنون ۲۷۹۲۰ نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده اند.

مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:تاکنون ۲۷۹۲۰ نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده اند.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار جدید مبتلا کرونا بستری شده اند افزود: از این تعداد سه نفر ساکن کاشان و یک نفر ساکن تهران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در مجموع هم اکنون ۲۱ بیمارمبتلا کرونا بستری هستند وآزمایش کرونای ۱۱۴۹ نفر مثبت شده است.

صعود مجدد ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ شناسایی ۱۲ بیمار جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی ۱۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۷۹ نفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه ۱۲ مورد مثبت و مابقی منفی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۲ مورد مثبت امروز شش نفر در نهبندان، دو نفر در قاین، دو نفر در طبس و یک نفر در بیرجند و یک نفر در درمیان هستند، مطرح کرد: مجموع مبتلایان کرونا در استان با احتساب موارد جدید به ۶۷۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: تاکنون از پنج هزار و ۹۲۹ آزمایش انجام شده، چهار هزار و ۹۵۰ نفر تست شان منفی و ۶۷۹ نفر جواب تست‌شان مثبت گزارش شده است.

مهدی‌زاده با اشاره به آمار مبتلایان در شهرستان‌ها، تبیین کرد: مجموع مبتلایان کرونا در بیرجند ۲۱۵ نفر، درمیان ۸۴ نفر، طبس ۱۵۴ بیمار، قاین ۶۹ نفر، زیرکوه ۴۶ نفر، سرایان ۳۹ نفر، فردوس ۲۷ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، سربیشه هشت نفر، خوسف چهار نفر و نهبندان ۱۴ نفر هستند.

وی با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی در استان، عنوان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان، ۶۲۸ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده و شش نفر در بیمارستان‌ها بستری‌ هستند که حال عمومی یک نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان نداشتیم و بدین ترتیب آمار کل فوت‌شدگان بر اثر کرونا در استان خراسان‌جنوبی همان ۴۵ نفر است. در مرحله دوم غربالگری کرونا ۴۶۹ هزار و ۳۲۱ نفر معادل ۸۰.۲۶ درصد افراد بالای ۱۵ سال عنوان کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
1
آمار غیر قابل اعتماد،دل بخواهی که آمار‌ نشد،بعضی استا نها در آمار هست بعضی نیست،بعبارتی آمار سازی بی ثمر ،محدود افراد این
آمارها را نگاه می کنند.انهم نه جدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
به داد اصفهان برسید فکر کنم مقامات بهداشتی استان به ...! که دیگر آمار از این استان منتشر نمی شود!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین