کد خبر: ۶۵۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

هشدار فعال عربستانی درباره طرحی سعودی‌ برای برهم زدن جام جهانی قطر

یک فعال سعودی در نامه‌ای به پادشاه این کشور نسبت به پیامدهای طرح برهم زدن جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر از طریق عملیات تروریستی هشدار داد.
هشدار فعال عربستانی درباره طرحی سعودی‌ برای برهم زدن جام جهانی قطر
آفتاب‌‌نیوز :

 عبدالرحمن السحیمی، فعال عربستانی گفت: یک مسئول دولت عربستان گفته که به آسانی می‌توان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر را با عملیات تروریستی برهم زد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، این فعال سعودی ادامه داد: این فرد گفته که جام جهانی هرگز برگزار نخواهد شد چراکه یک خوروی بمب‌گذاری شده منفجر خواهد شد و تیم‌های کشورهای دیگر را مجبور می‌کند در مسابقات شرکت نکنند.

السحیمی همچنین در ویدیویی در یوتیوب با عنوان "قبل از اینکه فرصت از دست برود" اعلام کرد: یک شورای هماهنگی بین عربستانی‌ها از جمله سه شاهزاده عضو خاندان حاکم تشکیل شده که تصمیم دارند از احمد بن عبدالعزیز برای ولایت عهدی حمایت و نظام پارلمانی ایجاد کنند.

وی از ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خواست پسرش را برکنار کرده و تمام پست‌هایش را از او بگیرد و احمد را به عنوان ولیعهد تعیین کند به این دلیل که محمد بن سلمان شرایط را، با جنگ در یمن، حمایت از کردها در ترکیه و برخی طرف‌ها در سوریه و عراق و ایجاد تنش داخلی سخت کرده است.

وی افزود: این شورا با برخی طرف‌های خارجی و پارلمان‌ها از جمله کنگره آمریکا تماس برقرار کرده و پیام‌های مثبتی از برخی از این کشورها دریافت کرده است. همچنین به حمایت یک و نیم میلیارد مسلمان دست یافته است.

السحیمی تأکید کرد که دستگاه قضایی عربستان سیاسی شده است.

وی گفت که قاتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول ترور شد محاکمه نشده است.

وی گفت که نام واقعی کسی که مکلف به قتل خاشقجی شده را می‌داند و آن را به کمیته‌های تحقیقات سازمان ملل خواهد داد. به گفته السحیمی این فرد در عربستان یا ترکیه محاکمه نشده است.

السحیمی از دروغ‌گویی رسانه‌های عربستان و مخدوش کردن چهره برخی کشورهای عربی مثل مراکش و فلسطین و قطر انتقاد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین