کد خبر: ۶۵۴۰۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۷۹۴۲ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۴۱ مورد بستری و دو هزار و ۵۷۶ مورد از افراد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹۴۲ نفر رسید.  خوشبختانه تاکنون ۱۲۳ هزار و ۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۹۷۵ هزار و ۹۳۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹+جدول

وی اظهار کرد: استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند. کاهش اندکی در موارد بستری در استان خوزستان مشاهده شده، اما همچنان وضعیت این استان قرمز است. تاکید ما همچنان بر رعایت بهداشت فردی و عمومی و شست‌شوی مکرر دست‌ها حداقل برای ۲۰ ثانیه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری است. امیدواریم با رعایت این نکات، رفتاری در چهارچوب سلامت عمومی جامعه را شاهد باشیم.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی ۱۸۹ ۲۳۱ ۳۷۵۰ ۶۰۵۷
3 اردبیل ۵۴   ۱۹۹۸ ۲۸۸۵
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۲۹ ۶۷   ۱۰۴۸
7 بوشهر ۱۳۴ ۱۴ ۵۳۸ ۱۲۶۰
8 تهران ‭۲۳۶‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۸ ۲۹ ۶۳۰ ۶۷۵
10 خراسان جنوبی ۷ ۴۵ ۶۳۹ ۶۹۲
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۳۰ ۱۳۲ ۷۷۸ ۲۲۴۸
13 خوزستان ۶۵۸ ۵۹۵ ۱۴۵۹۱ ۱۵۹۸۸
14 زنجان ۴ ۱۳۱ ۹۶۹ ‭۱۱۸۰
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۱۴۴ ۱۱۸   ۲۴۳۶
17 فارس ۱۳۷ ۱۱۰ ۵۴۴۹ ۶۱۴۷
18 قزوین        
19 قم ۲۲      
20 کردستان ‭۱۲۳‬ ۱۵۷ ۱۵۷۰ ۳۳۰۸
21 کرمان ۶۱ ۸۳   ۱۹۰۶
22 کرمانشاه ۲۳۶ ۱۳۳   ۵۲۶۷
23 کهگیلویه و بویراحمد ۶۱ ۹   ۷۵۳
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۸۳ ۱۶۵ ۴۲۶۱ ۴۴۵۳
27 مازندران ۶۴      
28 مرکزی ۴۸ ۱۷۳   ۲۲۰۳
29 هرمزگان ۲۷۳ ۶۲ ۱۵۰۰ ۴۰۱۷
30 همدان   ۱۱۰نفر تا ۱۱ خرداد   ۱۰۸۶
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

شناسایی ۶۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ظهر سه‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در خوزستان و با توجه به افزایش مراکز نمونه در شهر‌های بزرگ به منظور تقویت هرچه بهتر نظام غربالگری، از دیروز تا امروز (۱۲ لغایت ۱۳ خرداد ۹۹) ۶۵۸ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شده است. از مجموع ۶۵۸ بیمار جدید، ۵۲۷ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۱ بیمار نیز بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: با احتساب این ۶۵۸ نفر، کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان به ۱۵ هزار و ۹۸۸ نفر افزایش یافت.

احسان پور بیان کرد: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم تاکنون ۱۴ هزار و ۵۹۱ بیمار از بیماران، بهبود یافته و یا از مراکز درمانی خوزستان ترخیص شدند و در حال حاضر ۸۰۲ بیمار در بیمارستان‌های این استان تحت درمان هستند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا در خوزستان به ۵۹۵ نفر برسد.

بنا به گفته وی، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مهم‌ترین و بهترین راه برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است و بر این دو روش تأکید می‌شود و مردم در همه حال باید آن‌ها را مد نظر خود قرار دهند و استفاده کنند.

افزایش بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۶۱ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در سیزدهمین روز از خرداد ماه ۹۹ را در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

دکتر پرویز یزدان پناه گفت: از ۳۹۶ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه ۶۱ مورد مثبت گزارش شده است. با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به ۷۵۳ بیمار رسید که مبتلایان جدید شش بیمار مرد و هفت بیمار زن در شهرستان گچساران، ۱۵ بیمار مرد و ۲۲ بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار زن در شهرستان دنا و چهار بیمار مرد و شش بیمار زن در شهرستان بهمئی است.

دکتر یزدانپناه یادآور شد: ۳۹ بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده و چهار نفر سابقه تماس با مورد مثبت در شیراز را داشته، یک بیمار در اهواز مشغول خدمت سربازی بوده و یک بیمار دانشجوی اهواز بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۶۱ بیمار مبتلا شده تنها ۱۶ بیمار با مورد مثبت در تماس نبوده‌اند.

وی در ادامه ابراز داشت: علیرغم تذکرات داده شده، متاسفانه همچنان شاهد حضور افراد در مکان‌های عمومی پر خطری، چون مراسمات تشییع جنازه، ختم و مجالس عروسی هستیم که بالغ بر ۹۰ درصد مبتلایان در این مکان‌ها به بیماری دچار شده اند.

دکتر یزدانپناه افزود: بی توجهی به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی، خطرات بزرگی از حیث گسترش این بیماری در استان را در پی دارد که افزایش رعب انگیزِ امروز شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان، گواهی بر این ادعاست.عاجزانه از مردم تقاضا می‌کنیم که از هرگونه تردد و سفر غیر ضرور در ایام تعطیلات پیش رو به جد پرهیز و به سلامت خود و جامعه احترام بگذارند.

۱۰۸۶ مورد تعداد مبتلایان به کرونا در همدان/ هشدار به بروز موارد جدید بیماری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از ابتلای یک‌هزار و ۸۶ نفر به بیماری کرونا در استان همدان خبر داد و گفت: برپایی مراسم عزاداری و عروسی باعث بروز موارد جدید بیماری شده که یک هشدار است.

منوچهر کرمی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: قبلا شاهد افزایش موارد بیماری که بیشتر مربوط به موارد سرپایی و بدون علامت بود، در کشور و استان بودیم.

وی با بیان اینکه مثلا اگر در روستایی این موارد بیماری را مشاهده می‌کردیم غربالگری را فعال و همه مورد آزمایش قرار می‌گرفتند و با غربالگری، مهارت‌ها افزایش می‌یافت گفت: اخیرا در کشور موارد بستری در حال افزایش است و این نگران‌کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در استان همدان طی ۲۵ روز اخیر موارد ابتلا زیر ۱۰ مورد بود، اما در هفته اخیر آن هم دو روز به بیش از ۱۰ مورد نیز رسیده است خاطرنشان کرد: این موضوع با توجه به مسافرت‌ها و تعطیلات عید فطر که برخی از مردم کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتماعی را رعایت کردند، هشدار است.

وی با تاکید به اینکه مردم باید مراقب باشند، چون بروز موارد جدید بیماری را شاهد هستیم افزود: اکثر مواردی که اخیرا رخ داده متاسفانه ناشی از شرکت در مراسم عروسی و عزاداری بوده است.

کرمی بیان کرد: متاسفانه مردم شروع به برگزاری برنامه‌های خود کرده‌اند حتی در پارکینگ‌ها و باغ‌های شخصی و مواردی از تخلف در تالار‌های پذیرایی را شاهد بودیم که تمام هماهنگی‌های لازم برای مقابله با آن‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نگران مسافرت افراد به استان‌های پرشیوع بیماری کرونا هستیم گفت: در جلسات استان و به ویژه ستاد کرونای امروز شهرستان این موضوع مطرح شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا عنوان کرد: علاوه بر این موارد متاسفانه مراودات بخش کشاورزی و صنعتی نیز در استان یک مخاطره است، چون افراد از جا‌های مختلف برای دریافت خدمات به این دو حوزه مراجعه می‌کنند و ممکن است مواردی از ابتلای به بیماری باشد. تعداد مبتلایان در استان به یک‌هزار و ۸۶ مورد رسیده است.

شمار مبتلایان کرونا در استان کرمان به مرز ۲ هزار نفر نزدیک شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مثبت شدن نتیجه تست کرونای ۶۱ مورد جدید در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهدی شفیعی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۳۸۶ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵ مورد بیمار بستری، ۱۵ مورد بیمار سرپایی، هشت مورد پرسنل و ۲۳ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده هستند که ۳۲ نفر آنها زن و ۲۹ مرد می‌باشند. طی ۲۴ ساعت گذشته از حوزه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان نتیجه تست ۲۵ نفر، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دو نفر، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲۴ نفر، دانشگاه علوم پزشکی بم پنج نفر و دانشکده علوم پزشکی سیرجان پنج نفر مثبت شده است.

وی تعداد کل موارد مثبت مبتلا به کرونا در استان کرمان را هزار و ۹۰۶ مورد ذکر و تصریح کرد: ۷۸۱ نفر از این افراد بستری و هزار و ۱۲۵ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از درگذشت یک نفر به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان خبر داد و گفت: این فرد یک مرد از شهرستان‌های تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است. مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۸۳ نفر است.

خیز ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ شناسایی ۶۹۲ بیمار در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی هفت مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۹۲ نفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده امروز اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه هفت مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی با بیان اینکه از هفت مبتلای جدید سه نفر در بیرجند، سه نفر در قاین و یک نفر در سرایان هستند، بیان داشت: مجموع مبتلایان به کرونا (بهبود یافتگان، فوت‌شدگان و بستری‌شدگان) در استان به ۶۹۲ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: از روز نخست شیوع کرونا در استان تا کنون از پنج هزار و ۹۱۴ آزمایش انجام شده، پنج هزار و ۲۲۲ نفر تست‌شان منفی و ۶۹۲ نفر جواب تست‌شان مثبت شد.

مهدی‌زاده با اشاره به آمار مبتلایان در شهرستان‌ها، تبیین کرد: مجموع مبتلایان کرونا در بیرجند ۲۱۹ نفر، درمیان ۸۴ نفر، طبس ۱۵۴ بیمار، قاین ۷۲ نفر، زیرکوه ۴۶ نفر، سرایان ۴۲ نفر، فردوس ۲۷ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، سربیشه هشت نفر، خوسف چهار نفر و نهبندان ۱۷ نفر هستند. از مجموع مبتلایان کرونا در استان، ۶۳۹ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و هشت نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند که حال عمومی یک بیمار وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی همان ۴۵ نفر هستند.

مهدی‌زاده در پایان گفت: تاکنون در غربالگری مرحله دوم بیماری کرونا تعداد ۴۷۴ هزار و ۹۰۴ نفر افراد بالای ۱۵ سال در استان خراسان‌جنوبی غربال شدند.

افزایش ۱۸ موردی کرونایی‌های استان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۱۸ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۶۷۵ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و ۶۱۴ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۵ هزار و ۲۵۴ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۶۳۰ نفر بوده است.

شناسایی ۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۳۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: تا ظهر ۱۳ خرداد، ۲ هزار و ۲۴۸ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند که شامل ۹۴۰ نفر بستری و هزار و ۲۷۸ نفر سرپایی است و تعداد آمار فوتی ها نیز همان ۱۳۲ نفر باقی ماند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: در شهرستان های بجنورد هزار و ۲۰۳ نفر، شیروان ۲۵۴ نفر، فاروج ۱۳۷ نفر، مانه و سملقان ۲۱۸ نفر، جاجرم ۶۸ نفر، گرمه ۴۲ نفر، راز و جرگلان ۱۴۵ نفر و اسفراین ۱۸۱ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

هاشمی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۷۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمال گفت: آزمایش ۳ هزار و ۴۱۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۶ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

شناسایی ۱۳۷ مورد ابتلای جدید به کروناویروس/ فارس در وضعیت هشدار

دکتر عبدالرسول همتی، معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز  بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی یک هزار و ۵۶۹ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۱۳۷ مورد مثبت اعلام شده است.

او افزود: از ۱۳۷ مورد جدید در استان، شیراز ۷۴ مورد؛ لامرد ۸ مورد؛ ممسنی ۴ مورد؛ مرودشت ۳ مورد؛ بیضا، زرقان و کازرون هر کدام ۲ مورد؛ قیروکارزین، مهر و کوه چنار هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

به گفته این مقام مسؤول، با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به ۶ هزار و ۱۴۷ مورد افزایش یافته است. خوشبختانه در پنج روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۱۰ نفر است.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۴۴۹ نفر اعلام کرد.

او با هشدار به مردم فارس در خصوص افزایش ناگهانی ابتلاء به کروناویروس گفت: آمار افزایش مبتلایان به کروناویروس در روز‌های اخیر استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان و به دلیل همجوار بودن با استان فارس، با یک افزایش ناگهانی شیوع ویروس مواجه هستیم و استان فارس در حال حاضر به مرحله هشدار رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم فهیم استان خواست تا توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، دلیل بازگشایی مشاغل، ضعیف بودن کروناویروس نیست، کروناویروس در حال انتقال در بین مردم است و مهمترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال ویروس، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در خانه ماندن و پرهیز از تردد‌های غیرضرور است.

شمار مبتلایان به کرونا در استان کردستان به ۳۳۰۸ نفر رسید

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: روند افزایش شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان همچنان ادامه دارد و تا ظهر امروز شمار مبتلایان به سه هزار و ۳۰۸ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته ۱۱ هزار و ۹۵۶ نمونه است که از این تعداد سه هزار و ۳۰۸ مورد مثبت، هشت هزار و ۴۹۲ مورد منفی و ۱۵۶ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهرستان‌های سنندج یک‌هزار و ۱۴۸ نفر، سقز ۵۲۵ نفر، بانه ۲۹۲ نفر، مریوان ۲۸۵ نفر، دیواندره ۲۷۷ نفر، قروه ۲۶۹ نفر، بیجار ۱۷۲ نفر، کامیاران ۱۷۰ نفر، دهگلان ۱۳۶ نفر و سروآباد ۳۴ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی کادر بهداشت و درمان تاکنون یک‌هزار و ۵۷۰ بیمار سلامت خود را به‌دست آورده و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

رضاعی به شمار مرگ و میر ثبت شده به‌دلیل ابتلاء به کرونا اشاره کرد و افزود: متأسفانه ۱۵۷ نفر افراد مبتلا شامل ۴۱ نفر در سقز، ۳۶ نفر در سنندج، ۲۰ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، ۶ نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

ثبت ۸۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان

محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۶۰۵ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۸۳ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان یک فوتی به علت ابتلای به کووید ۱۹ داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۶۵ نفر از هم استانی‌ها به علت ابتلای به کووید ۱۹ جان باخته‌اند، افزود: تا کنون ۲۶۴۳۸ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۳۶۹۳ نمونه پاسخ داده شده و از این عدد ۴۴۵۳ مورد مثبت و تعداد ۱۹۲۴۰ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با بیان اینکه تعداد ۲۷ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، تصریح کرد: از ابتدا تا کنون تعداد ۴۲۶۱ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

۲۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در هرمزگان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۲۷۳ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۴۰۱۷ نفر رسید.

حسین فرشیدی سه شنبه شب در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۶۶۲ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۳ هزار و ۲۱۹ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۲۱۰ نفر همچنان بستری، ۱۵۹ نفر ایزوله، ۲۱ نفر در «آی. سی. یو» و ۳۰ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه آنهایی که علائم کرونا ندارند جهت نمونه گیری به مراکز سلامت استان مراجعه نکنید، اظهار داشت: ۲۰ هزار و ۱۳۵ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۴۲۹۰ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۵۵ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته مرد ۵۸ ساله ساکن بندرلنگه بستری در بستک بدون بیماری زمینه ایی و مرد ۷۱ ساله از بندرعباس با سابقه بیماری قلبی و ریوی فوت کردند. تا کنون ۶۲ مورد مرگ مشکوک به کرونا داشته ایم.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: تعداد ۲۷۳ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که از این تعداد ۱۲۰ زن و ۱۵۳ مرد بوده است که میانگین سنی این افراد ۱۵۳ نفر چهل سال و به پایین و ۱۲۰ نفر چهل و یک سال و بالاتر هستند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: این تعداد ۱۴۹ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱ نفر از جاسک، ۱۵ نفر از قشم، ۵ نفر از بستک، ۱۷ نفر از لنگه، ۳۲ نفر از رودان، ۲۴ نفر از بندر خمیر، ۳ نفر از کیش، ۲۵ نفر از میناب و ۲ نفر از حاجی آباد به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۲۹۵۷، میناب با ۳۷۰، رودان با ۲۲۶، قشم ۲۱۵، بندر خمیر با ۱۵۶، بندرلنگه با ۱۰۹، حاجی آباد با ۱۱۱، کیش با ۶۲، پارسیان با ۲۱، بستک ۳۱، جاسک ۲۵ و سیریک با ۳ و بشاگرد ۴مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

شناسایی ۵۴ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در اردبیل

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بعدازظهر سه شنبه در جلسه مبارزه با ویروس کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به دو هزار و ۸۸۵ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد تا کنون یک هزار و ۹۹۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۹۲ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا در استان اردبیل ثبت شده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۱۰۴۸ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به یک هزار و ۴۸ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ مورد جدید در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و ۴۸ نفر خبر داد.

وی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم که با احتساب مورد جدید، مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۷ نفر است.مورد فوتی جدید متعلق به شهرستان ایوان است.

علائم کرونا طی روزهای اخیر تغییر پیدا کرده است

 فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه کرونا بیماری هزار چهره است، گفت: طی روزهای اخیر علاوه بر علائم قبلی تغییر در علائم بالینی کرونا در مراجعین مشاهده شده است.

علیرضا زالی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های استان تهران ۱۶۳ مورد جدید در بخش‌های عادی بستری شده‌اند که در مقایسه با ۲۴ ساعت قبل رشد یک و نیم درصد داشته و در این مدت ۷۳ بیمار جدید نیز در بخش ویژه مورد بستری قرار گرفته‌اند و همچنین ۲۴۳ مورد بیمار بستری نیز از بخش‌های مختلف بیمارستانی در استان تهران ترخیص شده‌اند.

زالی گفت: سهم بیماران بستری شده از کسانی که در بخش‌های بهداشتی و درمانی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کرده‌اند ۵ درصد است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران به تنوع و تغییر علائم بالینی کرونا طی روزهای اخیر اشاره کرد و عنوان داشت: نکته مهم در روزهای اخیر تنوع بالینی مراجعین در بخش‌های بهداشتی و درمانی است که علاوه بر علائم تنفسی مثل سرفه، تنگی نفس و تب، بحث‌های گوارشی مثل اسهال نیز شایع شده است. در افراد مسن که در ۲ هفته اخیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، علائمی مانند بی حالی، احساس ضعف و خستگی، تغییر خلق و کاهش تمرکز و وضعیت روانی مشاهده شده است.

زالی گفت: همانطور که قبلاً هم اشاره شده بیماری کرونا هزار چهره است و ممکن است افراد با علائم متفاوتی مراجعه کنند لذا در زمان اپیدمی هر بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند و ظن بالینی با بیماری شایع اپیدمی در تطابق است پزشکان به آن بیماری اپیدمی نیز فکر خواهند کرد.

۹۶۹ بیمار بهبود یافته کرونایی در زنجان ترخیص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان زنجان تا به امروز ۹۶۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

پرویز قزلباش با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد چهار نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای یک‌هزار و ۱۸۰ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۱ نفر در استان زنجان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان زنجان تا به امروز ۹۶۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۲ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به سیزدهم خردادماه، ۲۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.۱۲ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۸ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.  در حال حاضر حدود ۸۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری هستند که حال حدود ۳۰ نفر آنها وخیم است.

تایید ابتلای ۱۳۴ نفر به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۵۳۸ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۳۴ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا امروز هزار و ۲۶۰ نفر شامل ۷۵۱ مرد و ۵۰۹ زن است. از ۱۳۴ مورد مثبت جدید ۶۷ مورد در بوشهر،۲ مورد در دیلم، ۱۰ مورد در گناوه، ۱۱ مورد در دشتستان، ۱۵ مورد در تنگستان، ۲ مورد در دشتی، ۸ مورد در دیر، ۹ مورد در کنگان، ۶ مورد در عسلویه و ۴ مورد در جم شناسایی‌شده‌اند.

دکتر کشمیری افزود: ۶۷ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۴۴ آقا و ۲۳ خانم هستند که از این تعداد یک آقای ۶۴ ساله و یک خانم ۳۸ در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

وی تصریح کرد: دو مورد جدید دیلم، دو آقای ۵۲ و ۳۸ ساله ساکن اهواز هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند.  ۱۰ مورد جدید شهرستان گناوه، ۵ آقا و ۵ خانم هستند که یک مورد از بیمارستان ترخیص شده و ۲ آقا در بیمارستان بستری بوده و مابقی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۱۱ مورد جدید شهرستان دشتستان،۶ آقا و ۵ خانم هستند که ۳ نفر از آن‌ها فوت شده و مابقی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت خانگی هستند. ۱۵ مورد جدید شهرستان تنگستان، همگی سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند که در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند. دو مورد جدید شهرستان دشتی نیز در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند. موارد جدید شهرستان دیر، ۲ خانم و۶ آقا هستند که همگی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در منزل تحت مراقبت هستند. ۹ مورد جدید کنگان، سه خانم و۶ آقا هستند که یکی از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده و ۸ مورد دیگر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند. از ۶ مورد جدید شهرستان عسلویه، یک مورد بستری است. ۴ مورد جدید شهرستان جم نیز یک خانم و سه آقا هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند. موارد جدید فوت شده در دشتستان، یک آقای ۷۵ ساله و دو خانم ۶۲ و ۸۷ ساله بودند که هر سه به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده بودند. از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۵۳۸ نفر از آنان بهبودیافته و ۶۲ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۲۳ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

دکتر کشمیری به دانش آموزان و والدین توصیه کرد: ۴۸ ساعت قبل از آزمون با مراجعه به سایت Salamat.Gov.Ir در غربالگری بیماری کرونا شرکت کرده به سوالات پاسخ صحیح دهند و از پیامک ارسالی گوشی خود یا والدین همچنین از نتیجه غربالگری سامانه سلامت عکس گرفته و برای مدیر مدرسه ارسال کنند و مجددا پس از ۵ روز این عملیات را تکرار نمایند.

سفری با سوغات کرونا در سیستان و بلوچستان

۲۳ نفر از اهالی روستای زنگیان سراوان بر اثر بی مبالاتی یک خانواده به بیماری کرونا مبتلا شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: این خانواده با سفر به چابهار که وضعیت کرونایی آن قرمز است به این ویروس مبتلا شدند و آن را به اهالی روستا منتقل کردند که احتمال افزایش تعداد کرونایی‌های این روستا هم وجود دارد.

میری همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ بیمار جدید به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان افزوده شده است. با این تعداد، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۴۳۶ نفر افزایش یافته است که هزار و ۴۷۴ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۵۶۶ نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ۳۹۶ نفر هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زابل است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۴ نفر جان باخته‌اند و تعداد فوتی‌های استان هم به ۱۱۸ نفر رسیده است.

میری با بیان اینکه هنوز برای این بیماری درمانی وجود ندارد به مردم توصیه کرد: تنها راه کنترل این بیماری رعایت اصول بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

شناسایی ۲۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

با شناسایی ۲۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۵ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ۲۳۶ مورد شناسایی ۲۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاهجدید ۲۶ مورد مربوط به بیماران بستری و ۲۱۰ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. متاسفانه طی شبانه روز گذشته با ثبت ۱ مورد فوتی، جمع جانباختگان کرونا در استان به ۱۳۳ نفر رسید. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۹۶۸ نفر جزء بیماران بستری و ۴۲۹۹ نفر نیز جزء بیماران سرپایی می‌باشند.

محمدی همچنین یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۴۲۹۸ نفر بستری شده اند که از این تعداد ۳۹۲۲ نفر ترخیص شده و هم اکنون ۲۴۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

شناسایی ۴۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان مرکزی

از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (سهشنبه) ۴۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی ۴۸ مورد جدید ابتلا شناسایی شده اند که از این تعداد ۴۰ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱ مورد خمین و ۷ مورد نیز در ساوه بوده است

دکترجمالیان افزود: با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲۲۰۳ نفر رسیده است. از ۴۰ مورد از مبتلایان جدید در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۳۶ مورد قرنطینه در منزل شده اند و ۴ مورد نیز در بیمارستان بستری شده است و ۱ مورد شهرستان خمین نیز به صورت سرپایی بوده است. از تعداد ۷ مورد جدید شهرستان ساوه ۱ مورد بستری و ۶ مورد دیگر قرنطینه در منزل شده اند.  از تعداد ۲۲۰۳ مورد مثبت در استان، تعداد ۱۴۳ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۶۵ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۴۹۵ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد.در این ۲۴ ساعت مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس همان ۱۷۳ مورد می‌باشد.

ابتلای ۱۸۹ نفر به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ابتلای ۱۸۹ نفر به ویروس کرونا در استان خبر داد.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان گفت:با شناسایی ۱۸۹ مورد جدید تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ به ۶ هزار و ۵۷ نفر رسید.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹+جدول

کاهش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آمار ابتلا به ویروس کرونا در گیلان در زمان کنونی ۲۰۰ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگوی خبر ساعت ۲۰ شبکه باران گفت: در زمان بحران شیوع ویروس کرونا حدود ۱۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در ۲۹ بیمارستان در سراسر استان بستری بودند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و به همت کادر بهداشت و درمان این آمار به ۲۰۰ بیمار رسیده است. در حال حاضر روزانه ۵۰۰ تست ابتلا به کرونا در گیلان در ۲ بیمارستان رازی و پارس رشت انجام می‌شود و این درحالی است که پیش از این روزانه فقط ۵۰ تا ۱۰۰ تست مبتلایان به کرونا انجام می‌شد.

وی با تاکید بر بیماریابی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گفت: بزودی امکان انجام ۷۵۰ تا هزار تست کرونا در گیلان فراهم خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز فصل گرما و ورود گردشگران به استان به شهروندان و مسافران توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه علایم سرماخوردگی، تب و لرز به مراکز ۱۶ گانه ۲۴ ساعته سلامت در سراسر استان مراجعه کنند.

ارسلان سالاری همچنین با تاکید بر اهمیت نظارت مستمر بر واحد‌ها و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: در ۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بازدید از این اماکن انجام شد.

وی در ادامه به بیماری شیوع فاسیولا به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و افزود: در چند وقت اخیر ۳۳ مورد ابتلا به این بیماری انگلی در گیلان گزارش شد که تست ۴۹ بیمار مشکوک به ابتلا به فاسیولا نیز در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشریح روند انتقال انگل بیماری فاسیولا از دام به انسان گفت: انگل فاسیولا در کبد و مجاری صفراوی دام‌ها به ویژه گاو و گوسفند وجود دارد که از طریق مدفوع حیوان وارد آب‌های سطحی شده و از آنجا وارد بدن حلزون شده و بعد از این حیوان به سبزیجات محلی به ویژه سبزیجات معطر شامل نعناع، چوچاق و خالی واش منتقل می‌شود.

ارسلان سالاری توصیه کرد: شهروندان قبل از مصرف میوه و سبزیجات خام آن‌ها را با محلول سرکه و آب به نسبت ۱ به ۴ به مدت ۱۵ دقیقه ضد عفونی کرده و یا سبزیجات را خشک یا به مدت ۵ روز فریز کرده بعد مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه تب و لرز، اسهال و استفراغ، تعریق شبانه و در موارد پیشرفته‌تر انسداد مجاری صفراوی و زردی از علایم بیماری فاسیولا است گفت: داروی درمان فاسیولا موجود است و تاکنون موردی از بستری شدن یا فوت بیمار مبتلا به این بیماری انگلی گزارش نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دامداران هم توصیه کرد: برای پیشگیری از گسترش انگل فاسیولا سالانه ۲ بار با نظارت دامپزشکی برای دام‌های خود از داروی ضد انگل استفاده کنند.

ارسلان سالاری در ادامه گفتگوی خبری ساعت ۲۰ شبکه باران گفت: در زمان بحران کرونا ۴ هزار پرستار و ۴۰۰ پزشک به بیماران خدمات رسانی کردند که هزار پرستار و ۶۰ پزشک به این بیماری مبتلا شدند.

وی با اشاره به کمبود کادر درمانی بیمارستان‌های گیلان در زمان شیوع ویروس کرونا افزود: با پیگیری‌های انجام شده در اسفند پارسال و فرودین امسال با وزیر بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه قول مساعد برای حل مشکل جذب این پرستاران داده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان افزایش ۳۰ درصدی تخت‌های آی سی یو و بهره مندی از ۱۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان، افتتاح بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی تالش، راه اندازی بخش اورژانس بیمارستان انزلی و افتتاح بیمارستان لنگرود را در آینده نزدیک از اقدامات مهم برای مقابله با اوج گیری احتمالی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
2
الان وضعیت استانهای جنوبی مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و سیستان و بلوچستان در مرز هشدار و حتی قرمز هست اما هیچ واکنش و ابراز نگرانی از سوی مسئولان بلند پایه برای کنترل و بهبود این وضعیت مشاهده نمی شود و عکس العمل ها در خور این شرایط در این استانها نیست. در حالی که زمانی که این شرایط در استانهای شمالی و همجوار تهران رخ داد مسئولین بلندپایه کشوری همگی به تکاپو افتادند تا با شرایط به وجود آمده در این استانها مقابله کنند. به نظر می رسد در این زمینه هم استانهای جنوبی محروم واقع شده اند و به نوعی در مقایسه با تهران و استانهای مجاور آن شهروندان درجه 2 محسوب می شوند
قرنطینه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
2
باید مقررات و پروتکلها سختگیرانه اجرا شوند و مسافرت ممنوع ، زدن‌ماسک اجباری مخصوصا فروشندگان مواد غذایی و آموزش عمومی در تلویزیون به جای شعار دادن!
باید یک ماه همه جا را تعطیل کنید وگرنه این حالت کج دار و مریز! طولانی میشه و اقتصاد و زندگی مردم را نابود میکنه!
به جای شعار دادن بر اساس علم و واقعیت عمل کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین