کد خبر: ۶۵۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

آیت الله هاشمی از چه کسی خواست در سوگ امام (ره) روضه خوانی کند؟

سید رضا اکرمی گفت‌: صبح ۱۴ خرداد من و تعدادی از نماینده‌ها از حدود ساعت ۶ به مجلس رسیدیم و پای رادیو منتظر پخش اخبار بودیم که آقای حیاتی با لحنی محزون خبر داغِ بزرگ را به همه ایرانیان اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ اظهار داشت: روز ۱۳ خرداد سال ۶۸ به اتفاق آقای ری‌شهری و تنی چند از نمایندگان مجلسِ سوم به بیمارستان رفتیم و تقریبا برای همه ما مسجل شد بنیانگذار انقلاب دعوت حق را لبیک گفته و جان به جان‌آفرین تسلیم کرده‌اند.

این فعال سیاسی در ادامه سخنانش گفت: آن شب بعد از بازگشت به منزل تا صبح، هم اندوهگینِ‌ از دست دادن امام عزیز بودم و هم نگران اینکه مبادا فقدان رهبر کبیر، لطمه‌ای به انقلاب وارد کند. یادم می‌آید، صبح ۱۴ خرداد من و تعدادی از نماینده‌ها از حدود ساعت ۶ به مجلس رسیدیم و پای رادیو منتظر پخش اخبار بودیم که آقای حیاتی با لحنی محزون خبر داغِ بزرگ را به همه ایرانیان اعلام کرد.

آیت الله هاشمی از چه کسی خواست در سوگ امام (ره) روضه خوانی کند؟

او همچنین یادآور شد: چند دقیقه بعد از شروع به کار مجلس‌، مرحوم هاشمی رفسنجانی با چهره‌ای غمگین وارد صحن شد و قبل از نشستن بر روی صندلی، صورتش را به دیوار چسباند و به گریه افتاد. من خودم را به آن مرحوم رسانده و گفتم آقای هاشمی! در این لحظات دردناک به ائمه توسل کنید که او از من خواست، در سوگ امام خمینی مداحی کنم. من هم روضهِ وداع امام حسین(ع) با خواهر و اهل بیت(ع) را خواندم که همه نماینده‌ها به گریه افتادند. در واقع این یکی از اولین عزاداری‌ها برای امام خمینی بود که در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سید رضا اکرمی در پایان صحبت‌هایش گفت:‌ وقتی آیت‌الله مشکینی رسما خبر رهبری مقام معظم رهبری را اعلام کردند، گویی آب سردی بر آتش دل همه ریخته شد و همه عزاداران خیال‌شان از بابت ادامه مسیر انقلاب اسلامی راحت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین