کد خبر: ۶۵۴۶۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۰۹ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز(جمعه) تا امروز(شنبه) ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته اند. روند بهبودی بیماران روند بهتری را طی کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان‌ها یکسان نیست. استان‌های معدودی درگیر طغیان بیماری هستند و برخی استان‌ها ممکن است که هفته‌ها از سپری کردن این مرحله عبور کرده باشند. با توجه به تفاوت استان‌ها، در استان‌هایی که وضعیت هشدار دارند، انتظار جدیت بیشتری از مردم داریم که نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۵۶۷ نفر تا ۸ خرداد   ۸۸۲۰ نفر تا ۸ خرداد
2 آذربایجان غربی ۹۴ ۲۴۶ ۴۲۱۳ ۶۷۹۰
3 اردبیل ۳۹   ۲۰۵۷ ۳۰۴۴
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۵۹ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۲۰ ۷۰   ۱۱۵۵
7 بوشهر ۶۹ ۱۹ ۶۶۷ ۱۷۷۶
8 تهران ‭۲۰۹‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۲۹ ۳۰ ۷۰۹ ۷۶۷
10 خراسان جنوبی ۱۶ ۴۶ ۶۹۶ ۷۵۴
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۲۵ ۱۳۷ ۸۰۳ ۲۳۳۴
13 خوزستان ۸۷۵ ۶۷۰ ۱۷۶۱۱ ۱۹۰۸۱
14 زنجان ۹ ۱۳۵ ۱۰۰۰ ۱۲۰۵
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۸۲ ۱۴۲   ‭۲۸۲۱‬
17 فارس ۸۲ ۱۱۳ ۵۷۲۶ ۶۵۳۷
18 قزوین        
19 قم ۱۸      
20 کردستان   ۱۶۶    
21 کرمان ۱۱۹ ۹۰   ۲۲۹۹
22 کرمانشاه ۲۵۱ ۱۵۱   ۶۲۲۸
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ ۹   ۸۱۹
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۱۰۳ ۱۶۶ ۴۶۷۵ ۴۸۶۸
27 مازندران ۶۳      
28 مرکزی   ۱۷۳نفر تا ۱۵ خرداد   ۲۲۴۴نفر تا ۱۵ خرداد
29 هرمزگان ۲۴۵ ۷۲   ۵۲۶۴
30 همدان   ۱۲۰ ۹۳۶ ۱۱۰۸
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

جولان سهمگین کرونا در خوزستان/ ثبت ابتلای قطعی ۸۷۵ مورد تنها در یک شبانه‌روز

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان طی شبانه‌روز گذشته ۸۷۵ مورد ابتلای قطعی در استان شناسایی شد.

علی احسان‌پور، سخنگوی علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان طی شبانه‌روز گذشته موارد شناسایی به شرح زیر اعلام میگرد:

حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۵۲۵ مورد
حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول: ۲۰۰ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان:۶۲ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر: ۷۵ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان: ۱۳ مورد

وی افزود: از مجموع ۸۷۵ بیمار جدید، ۷۴۴ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۱ بیمار نیز بستری شدند که با احتساب موارد جدید، کل مبتلایان به ۱۹۰۸۱ نفر رسید و در حال حاضر ۸۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: با تلاش مدافعان سلامت مردم، ۱۷۶۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، تعداد ۸ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی شاپور ۱۳ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۴ مورد بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و تعداد کل فوت شدگان ۶۷۰ نفر می‌باشد.

احسان‌پور گفت: استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست‌وشوی مرتب دست، ها، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ بسیار موثر است. میتوانیم با رعایت بهداشت فردی، سلامتی را به خود، خانواده، جامعه و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هدیه دهیم.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۱۱۵۵ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به یک هزار و ۱۵۵ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ مورد جدید در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگارام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و ۱۵۵ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۷۰ نفر است. متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی اقشار مختلف مردم و حضور در اماکن پرتردد هستیم که این امر به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا منجر می‌شود.

شناسایی ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سیداحمد هاشمی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۲۵ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: تا ظهر ۱۷ خرداد، ۲۳۳۴ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۵۱ نفر بستری و ۱۳۸۳ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز همان ۱۳۷ نفر باقی ماند.

وی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۱۲۴۸ نفر، شیروان ۲۶۷ نفر، فاروج ۱۴۶ نفر، مانه و سملقان ۲۲۷ نفر، جاجرم ۶۸ نفر، گرمه ۴۸ نفر، راز و جرگلان ۱۴۸ نفر و اسفراین ۱۸۲ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.

وی یادآور شد: تاکنون ۸۰۳ نفر بیمار بهبود یافته، ۳۵۹۶ نفر از موارد مشکوک منفی و هم اکنون ۱۱۵ بیمار مشکوک به ابتلاء به کرونا بستری هستند.

کرونا در لرستان؛ آمار مبتلایان به ۴۸۶۸ نفر رسید

بر اساس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در این استان اضافه شده و تعداد کل کرونایی‌های لرستان به ۴ هزار و ۸۶۸ نفر رسیده است.

محمدرضا نیکبخت امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ نفر در استان لرستان به کرونا مبتلا شدند. در این مدت یک بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از آغاز کرونا تا کنون ۴ هزار و ۸۶۸ نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۷ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند.تا کنون ۴ هزار ۶۷۵ بیمار کرونایی در استان پس از طی دوره درمان بهبودی کامل خود را بدست آورده‌اند.

افزایش جان باختگان کرونا در سیستان و بلوچستان

۷ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان جان باختند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این خبر گفت: با این تعداد، شمار کل جان باختگان کرونایی سیستان وبلوچستان به ۱۴۲ نفر رسید.

میری گفت: در این مدت ۸۲ بیمار جدید هم به شمار کرونایی‌های سیستان و بلوچستان افزوده شده است. از این تعداد ۵۳ نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۱۵ نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۴ نفر هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم استان خواست بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیرند.

۵۹ بیمار با علائم کرونا بستری در مراکز درمانی استان اصفهان

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۲۷ بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی این استان مرخص شده اند.

آرش نجیمی، مجموع بیماران بستری را در مراکز درمانی این استان ۳۹۲ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۱ بیمار که از شدت این بیماری رنج می‌برند در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

شدت افزایش موارد مثبت روزانه تست کرونا در اصفهان

موارد مثبت روزانه تست کرونا در افراد مشکوک به این بیماری در کشور و از جمله استان اصفهان به شدت در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه صدو نود و هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد تست افراد مشکوک به این بیماری در استان مثبت و با این وجود روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان ثابت و کمتر از ۴۰۰ نفر است.

طاهره چنگیز، تعداد بسیاری از مبتلایان به کرونا را بدون علامت و بهبودی آن‌ها را ازطریق مراقبت در منزل دانست و افزود: درصورت رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی احتمال انتقال ویروس از افراد بدون علامت بیشتر و تا یک تا دو هفته آینده احتمال افزایش موارد بستری مبتلایان به کرونا افزایش می‌یابد بطوریکه موج دوم شیوع ویروس کرونا بیشتر از پیک اول می‌شود.

طاهره چنگیز از مردم استان خواست برای جلوگیری از شیوع فزاینده کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و شست و شوی مرتب دست و استفاده از ماسک بویژه در اجتماعات و فضای بسته را رعایت و تا می‌توانند از تردد‌های غیرضروری خودداری و از خدمات الکترونیکی ادارات استفاده کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تردد غیر ضروری در اماکن عمومی پرهیز کنند. خورشید و امین بیمارستان مرجع بستری بیماران کرونا در شهر اصفهان هستند.

صعود کرونا در کرمان

در ۲۴ ساعت گذشته تست کرونای ۱۱۹ نفر دیگر مثبت اعلام شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیشترین تعداد موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ۶۸ مورد، دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۳۶ مورد و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ۱۰ مورد است.

اقای شفیعی افزود: تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۲۲۹۹ نفر رسید و مجموع جانباختگان ویروس کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون ۹۰ نفر است.

بستری ۱۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش روند بستری بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آن‌ها وخیم است.

محمدرضا قدیر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به هفدهم خرداد ماه، ۱۸ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به #کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۱۵ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۰ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آن‌ها وخیم است.

۸۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فارس شناسایی شد

معاون علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۸۲ مورد مبتلای جدید به کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱ هزار و ۵۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۸۲ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۵۳۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۶ هزار و ۵۳۷ مورد شناسایی شده، سه هزار و ۳۱۹ مورد مربوط به شیراز، مرودشت ۲۷۲ مورد؛ آباده ۱۴۴ مورد؛ اقلید ۹۵ مورد، استهبان ۹۲ مورد؛ داراب ۸۹ مورد، خرم بید ۸۲ مورد؛ کازرون ۸۱ مورد؛ کوار و ممسنی هر کدام ۸۰ مورد، لامرد ۷۰ مورد؛ رستم ۶۹ مورد؛ کوه چنار ۶۸ مورد؛ فیروزآباد ۶۳ مورد؛ زرقان ۵۴ مورد؛ پاسارگاد ۴۴ مورد؛ سپیدان ۴۳ مورد؛ قیروکارزین ۳۳ مورد؛ زرین دشت ۳۲ مورد؛ ارسنجان ۳۱ مورد، سروستان ۲۹ مورد؛ مهر ۲۷ مورد؛ بوانات ۲۵ مورد؛ نی ریز ۲۴ مورد؛ بیضا ۱۷ مورد، خرامه ۱۱ مورد؛ سرچهان و فراشبند هر کدام ۱۰ مورد؛ بختگان هفت مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در سه روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۱۱۳ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس از دست داده‌اند.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۱۵ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه تحت نظر هستند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: اماکن عمومی، مراکز خرید، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی، مترو، اتوبوس، سوپرمارکت‌ها، اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند کانون شیوع و انتقال کروناویروس باشد، بنابراین مردم به عنوان بازرسان افتخاری بهداشت محیط، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره ۱۹۰ بگیرند.

دکتر همتی تنها راه پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس را استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد.

شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی

کامبیز مهدی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار و اطلاعات بیماری کرونا در استان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۹ مورد آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که پاسخ ۱۶ مورد مثبت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلای امروز مربوط به شهرستان بیرجند با هشت مورد بوده است، گفت: پنج مورد ابتلاء در شهرستان نهبندان و سه مورد در شهرستان درمیان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هیچ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان نداشته‌ایم، تصریح کرد: بدین ترتیب آمار کل فوتی استان همچنان همان ۴۶ نفر است.

مهدی زاده آمار مبتلایان به کرونا در استان را ۷۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: تا به امروز ۶ هزار و ۴۶۴ مورد آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: بیماران از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

به گفته وی ۶۹۶ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص و یا بهبود یافته‌اند.

۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد.

مجید شیرانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در هفدهمین روز از خردادماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و ۶۷۴ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند. تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی پنج هزار و ۷۹۷ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۷۰۹ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۹ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۲۹ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۷۶۷ نفر است.خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی جدید ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۳۰ نفر است.

فوت ۶ مبتلای به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از مبتلایان به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار جان باختگان در استان به ۷۲ نفر رسید.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: دو آقای ۸۷ و ۹۲ ساله از بندرعباس بدون بیماری زمینه‌ای، آقای ۴۴ ساله از بندرعباس با سابقه هپاتیت سی، آقای ۵۸ دیگری از بندرعباس با سابقه بیماری اعصاب و روان، آقای ۶۲ ساله از بندرخمیر با سابقه بیماری قلبی و خانمی ۵۵ ساله از میناب با سایقه دیابت و چربی خون بالا از جان باختگان کووید ۱۹ در هرمزگان هستند.

به گفته دکتر فرشیدی، در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۴۵ نفر به شمار مبتلایان به کرونا افزوده شد و شمار کل مبتلایان به ۵ هزار و ۲۶۴ نفر افزایش یافت.

وی گفت: از مبتلایان جدید، ۱۶۵ نفر در بندرعباس، ۳۷ نفر در میناب، ۱۳ نفر در رودان، ۱۰ نفر در قشم، ۸ نفر در بندرخمیر، ۷ نفر در حاجی آباد، ۳ نفر در بستک و ۲ نفر در کیش ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: اکنون ۲۵۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری اند و حال ۸ نفر نیز وخیم است. تاکنون بیش از ۲۲ هزار آزمایش کووید ۱۹ در استان انجام شده است.

وی از مردم خواست از آمد و شد‌های غیرضروری خودداری کنند و شیوه نامه‌های بهد اشتی را به صورت جدی رعایت کنند. مردم به ویژه در مکان‌های شلوغ حتما از ماسک استفاده کنند.

وی شستن منظم دست‌ها را از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلای به کرونا عنوان کرد و تاکید کرد مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

ابتلای ۹ نفر به کرونا در زنجان

ازظهر دیروز تا به امروز تست ۹ نفر دیگر مثبت شد.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۲۰۵ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز یکهزار نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. در حال حاضر ۲۴۱ بیمار هم در استان بستری هستند. ۱۳۵ نفر در استان زنجان در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان باخته اند.

به گفته مسؤولان بهداشتی استان با توجه به شیوع این بیماری در برخی از استان‌های همجوار و قرمز بودن این استان‌ها، اگر مردم اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، احتمال قرمز شدن این بیماری در استان زنجان و اعمال محدودیت‌های مجدد وجود دارد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان: ۹۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شده که ۲۱ تن از آنان بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که پنج تن به شمار جانباختگان افزوده شده است.

دکتر آقازاده همچنین گفت: در مرحله جدید اوج گیری شیوع ویروس کرونا قرار داریم.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

شناسایی ۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا دراستان اردبیل

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع تا کنون به ۳۰۴۴ نفر رسید.

از این تعداد تا کنون ۲۰۵۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۹۰ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

شناسایی ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۱۸۸ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج، ۱۶ مورد مثبت گزارش شده است.

پرویز یزدانپناه افزود: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۸۱۹ بیمار رسید، از مبتلایان جدید یک بیمار مرد در شهرستان گچساران، ۹ بیمار مرد و سه بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بهمئی و یک بیمار مرد در شهرستان لنده است.

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: ۱۰ بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده داشته و دو بیمار طی روز‌های گذشته به اهواز و بهبهان سفر کرده اند، ولی چهار بیمار سابقه تماس با مورد مثبت تایید نشده را ندارند.

وی در پایان گفت: از همه مردم استان تقاضا داریم که به هیچ وجه بدون ماسک در محیط‌های عمومی حاضر نشوند و با سهل انگاری سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر

با افزوده‌شدن ۶۹ مبتلای جدید به کرونا، شمار مبتلایان به کرونا از آغاز تا کنون در استان بوشهر به ۱۷۷۶ بیمار رسید. دشتستان ۲۶ مورد بوشهر ۱۷ مورد کنگان ۱۱ مورد عسلویه ۸ مورد گناوه ۴ مورد جم ۳ مورد.

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و رئیس ستاد مبارزه با کرونا گفت: استفاده از ماسک برای همه توصیه می‌شود. در خانه بمانیم تا سالم بمانیم، دستمان را به هیچ‌وجه به صورتمان نزنیم، فاصله دومتری را در هر شرایطی از افراد دیگر به خصوص موقع صحبت کردن حفظ کنیم، سفر نرویم، بیماری را جدی بگیریم، در تجمعات شرکت نکنیم.

آمار پراکندگی مبتلایان به کرونا در استان بوشهر را در اینفوگرافی زیر ببینید.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹+جدول

آمار مبتلایان به کرونا در تهران به ۱۲ درصد رسیده است

 فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: آمار مبتلایان به کرونا در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون به ۱۲ درصد رسیده که این عدد دیروز ۱۰ درصد بوده و با رشد ۲ درصدی مواجه هستیم.

علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۲ مورد جدید در بخش‌های عادی و ۶۷ بیمار نیز با تشخیص کرونا و با وضعیت اختلال در وضع تنفسی و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران به عنوان موارد جدید بستری شده اند اظهار داشت: در مجموع سهم کسانی که به حوزه بهداشت و درمان طی این مدت مراجعه کرده اند و نیاز به بستری داشتند با افزایش روبرو بوده ایم.

زالی بیان داشت: دیروز آمار مراجعین ۱۰ درصد اعلام شده بود و امروز این عدد به ۱۲ درصد افزایش یافته که نشان می‌دهند مراجعین د ر بخش‌های عادی و ویژه مورد بستری قرار گرفته اندکه این موضوع نیازمند یک تحلیل خاص است و زمینه الگوی مراجعین را مورد بازنگری قرار دهیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران دلیل افزایش مراجعین را ۲ علت عنوان کرد و بیان داشت: دلیل اول این است که بار مراجعین جدیدی که از حال نامساعدتر برخوردار هستند ممکن است تغییر پیدا کرده باشد و دلیل دوم نیز این است که ممکن است میزان معیار‌های ما در رابطه با پذیرش بیمارستان‌ها در روز‌های اخیر با تغییراتی روبرو شده باشد، اما در کل ما به عنوان نکته هشدار دهنده به آن نگاه می‌کنیم و در کل امیدواریم با نظر همکاران همه گیر شناسی تحلیل مناسب‌تری را ارائه نمائیم.

تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه از مرز ۶ هزار نفر گذشت

با شناسایی ۲۵۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به شش هزار و ۲۲۸ نفر افزایش پیدا کرد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شناسایی تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه از مرز ۶ هزار نفر گذشت. از بیماران شناسایی شده ۳۰ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۲۲۱ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. با ثبت ۵ مورد فوت طی شبانه روز گذشته، جمع جانباختگان کرونا در استان به ۱۵۱ نفر رسید. از مجموع تعداد ۶۰۲۲۸ مبتلا در استان، ۱۰۷۰۶ نفر جزء بیماران بستری و ۵۱۵۲ نفر نیز جزء بیماران سرپایی می‌باشند. با انجام ۶۵۵ آزمایش در روز گذشته، تا کنون ۲۲۹۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال، بیشترین افراد مبتلا به کرونا در کردستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:بیشترین افراد مبتلا به کرونا درکردستان درگروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال قرار دارند.

دکتر فرزین رضاعی گفت: سالمندان جزء گروه‌های حساس و در معرض خطر در برابر بیماری کرونا هستند که نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین افراد مبتلا به کرونا در کردستان در گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال قرار دارند، اضافه کرد: بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان در سنین بیش از ۷۰ سال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از ۱۶۶ مورد مرگ به علت کرونا در استان، ۱۲۲ نفر معادل ۷۳ درصد، سن بالای ۶۰ سال، ۱۹ نفر زیر پنج سال، ۱۲ نفر پنج تا ۱۰ سال و ۲۰ نفر هم بین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال هستند.

دکتر رضاعی با بیان اینکه ۱۲۵ نفر از مبتلایان، ۲۱ تا ۳۰ ساله هستند، یادآور شد: در فاصله سنی ۳۱ تا ۴۰ سال ۲۲۱ نفر و در فاصله ۴۱ تا ۵۰ سال ۲۱۴ بیمار نیز در استان شناسایی شده است.

وی بیماران ۵۱ تا ۶۰ ساله را ۲۱۳ بیمار اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در استان کردستان مربوط به سن بالای ۶۰ سال با ابتلای ۵۰۷ مورد گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: گروه سنی بالای ۶۰ سال با ۳۸ درصد ابتلا به کرونا بیشترین شمار مبتلایان در استان را به خود اختصاص داده است.

دکتر رضاعی با اشاره به توصیه‌های کلیدی برای سالمندان در شرایط حاضر، افزود: استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها حداقل ۲۰ ثانیه قبل و بعد از آماده‌سازی غذا، لمس سطوح و اشیا، دوری از تجمع در اماکن عمومی، استفاده از دستمال یکبار مصرف هنگام سرفه یا عطسه، رعایت فاصله اجتماعی و ضد عفونی کردن واکر، عصا و نرده‌ها نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه فاصله اجتماعی به معنای انزوا و تنهایی افراد نیست، یادآور شد: انزوای اجتماعی می‌تواند تأثیر منفی در ایمنی و سلامت روان افراد مسن بگذارد بنابراین جوانان با تماس‌های غیر حضوری باید سالمندان را حمایت و ارتباطات اجتماعی را با روش‌های جایگزین تقویت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:با توجه به اینکه ویروس کرونا ضعیف نشده است لذا از شهروندان درخواست داریم تا قطع زنجیره این ویروس ماندن در خانه ورعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

کاهش شهر‌های وضعیت سفید و ۸ شهر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی

دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۸ شهر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهر‌های تویسرکان و رزن هنوز بین شهر‌های با وضعیت سفید کرونایی هستند.

حیدری مقدم با اشاره به افزایش سفر‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در برخی از صنوف افزود: در دو هفته گذشته ما در استان چهار شهر با وضعیت سفید کرونایی داشتیم که متاسفانه با افزایش ارتباطات اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی میزان مبتلایان افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور ما در استان همدان هزار و ۱۰۸ مورد ابتلا به کوید ۱۹ داشته ایم که تا کنون ۹۳۶ نفر از آن‌ها بهبود یافته اند.

دکتر حیدری مقدم افزایش سفر‌ها را هشداری برای از سرگیری موج شدید شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: تا کنون از بیماران مبتلا به کرونا در استان همدان ۱۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

توقف روند کاهشی شیوع کرونا در استان مازندران

روند کاهشی شیوع کرونا با افزایش مسافرت‌ها به مازندران متوقف شد.

۶۳ بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۲۴ساعت گذشته، ۵۰ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۳۰ نفر مرخص شده اند، گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه ۲۸۵ نفر گزارش شده است.

دکتر موسوی به افزایش نسبی تعداد بیماران کرونایی در بخش‌های سرپایی و بستری مراکز درمانی استان اشاره کرد و افزود: از تعطیلات عید فطر تاکنون شاهد افزایش ورود مسافران و کاهش فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.  با افزایش مبتلایان شاهد به صدا درآمدن زنگ خطر شیوع کرونا در استان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز تعداد ۱۳ بیمار جدید کووید۱۹ پذیرش شده در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه را نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۴ بیمار از بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه ترخیص شدند.

دکتر جلالی افزود: هم اکنون ۷۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند. هم اکنون ۲۳ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.  گرمای هوا سبب شد تا تمایل افراد به استفاده از ماسک و دستکش کاهش یابد و همین امر باعث افزایش ابتلا افراد به بیماری کرونا شده است.

ریسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بر رعایت اصول بهداشتی مانند رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، ضدعفونی دائم سطوح، شستشوی دست‌ها هر یک ساعت یکبار، پرهیز از سفر (درون و خارج استان) تاکیدکردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
1
عرض سلام و خسته نباشید
چرا آمار اعلام شده با مجموع آمار تفکیکی استان ها همخوانی ندارد؟!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
2
جدول را اشتباه پر میکنید؛ تعداد مبتلایان جدید در تهران را ۲۰۹ نفر زدید، درحالیکه ۲۰۹ نفر تعداد بستری هست نه کل مبتلای روز، مثلا ۸۷۵ نفری که برای خوزستان زدید کل مبتلا هست در حالیکه ۱۳۱ نفرشون فقط بستری شدند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین