کد خبر: ۶۵۴۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲

تخت‌روانچی: آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی برای اقدام علیه ایران ندارد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن مردود خواندن اظهارات همتای آمریکایی خود تأکید کرد که آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حق آغاز هیچ اقدامی را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که آمریکا از برجام خارج شد و هیچ حقی برای استفاده از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران -که مهرماه سال جاری منقضی می‌شود- ندارد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پیام توئیتری خود نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد معتقد است ایالات متحده از حق استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها تحت حمایت قطعنامه 2231 شورای امنیت، برخوردار است.

تخت‌روانچی: آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی برای اقدام علیه ایران ندارد

وی در ادامه تأکید کرد: این اشتباه است؛ آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ مشارکت ایالات متحده در برجام را متوقف کرد، نمی‌تواند شرکت‌کننده این توافق باشد.

تخت روانچی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا که ناقض قطعنامه است، حق ندارد هیچ اقدامی را تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز کند.

«کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه در یک نشست خبری مدعی شد هرکسی متن قطعنامه 2231 را بخواند می‌تواند بفهمد که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران دارد.

این دیپلمات آمریکایی همچنین ادعا کرد پیش نویس قطعنامه خود را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در مهرماه امسال به پایان می‌رسد را در اختیار آلمان، انگلیس و فرانسه گذاشته است و احتمال داد که برای روسیه و استونی هم ارسال کرده باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین