کد خبر: ۶۵۴۷۰۶
تعداد نظرات: ۲۵۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

طرحی برای ازدواج اجباری؛ باید تا ۲۸ سالگی ازدواج کنید!

اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام ادریسی، سردبیر نشریه سراج طی پیشنهاداتی برای دولت و مجلس قوانینی برای ازدواج نوشته، که در بخشی از آن آمده است: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می شود و به آنها که می خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می شود. به افرادی که اختیاری ازدواج می‌کنند زمین و مسکن داده شود.

طرحی برای ازدواج اجباری؛ باید تا ۲۸ سالگی ازدواج کنید!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۵۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
6
280
جل الخالق با این همه فکر بکر، تا حالا کجا بوده که این همه مشکل رو زمین مانده و از این علامه دهر بی خبر بودیم!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
کاش طرح اجباری جلوگیری از دلالی ، اختلاس ، گرانی مسکن ماشین تورم را حل کنند ، ازدواج خودش حل میشه
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
مردم و جوانان نون ندارن بخورن اونوقت دختر مردم هم بدبخت کنن. بیکاری و گرانی و تورم و فساد و اختلاس.....کنترل کنید.......
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
این قانون بود و نبود اش فرقی نداره چون از اونجایی که جوانان این مملکت بی کار تشریف دارن در نتیجه در آمد شون صفره و یک چهارم صفر تومن میشه صفر تومن -- من خودم با کمال میل این پول رو میدم اصلا کل درآمد ام مال شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
9
181
عجب انهایی که ازدواج کردند در دادگاه درحال طلاق هستند بازور می خواد ازدواج
محمدطاها
|
Germany
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
13
179
آقایان راه حل مشکلات را از طریق اجبار و زور و ایجاد ترس

می بینند. طبیعیه چون با روش و منش و خلق و خوی آنها

کاملا سازگار است و معمولا بدنبال آن دین را نیز چاشنی آن

می کنند تا نتوانی به راحتی آنان را زیر سوال ببری.

پناه بر خدا
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
5
251
شما اشتغال ایجاد کن ملت خودشون بلدن کی ازدواج کنن.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
سلام اینطور نیست نسل امروز به فکر زن گرفتن نیست و همینطور دخترا هم فکر ازدواج نیستن همه به فکر دوستی هستن
هرچند خودم ۱۹سالگی نامزد داشتم و الان دوساله ازدواج کردم ۲۳سالمه الان
شهروند در 33 سالگی ازدواججججججججججججججججججج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
12
169
ببین اوضاعشون چجوریه که به التماس افتادن...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
داداش دارن زورت میکنن .. التماس کجا بود :)))
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اینا همون هایی هستن که حرف از آزادی اجتماعی میزدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
5
133
از کوزه برون همان طراود که در اوست
پاسخ ها
مرتضی
| Germany |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
ازون طرحهای طالبانیه که ازین به بعد زیاد میبینیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
9
137
مشکل مملکت ما فرار مغزها نیست ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
مشکل کدوم مشکل اصلا کو مشکل -- ما تو ایران مشکل نداریم همه چی ارزون حقوق ها زیاد خلاصه همه چی عالیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
مشکل مملکت ما فرار مغزها نیست .وجود مغزهای منجمد است
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
7
118
به جای اینکه مشکلات ازدواج حل کنند صورت مسئله رو پاک می کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
8
144
دیگه همین مونده واسه ازدواج از شما اجازه بگیریم مسخره ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
همه چی دیده بودیم ازدواج اجباری ندیده بودیم،، تا برامون انتخاب نکردن اجباری با کی ازدواج کنیم، دست بکاربشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
10
137
برو پسرم بزرگ شو بعد طرح بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
چطور با اين بچگي طرح ازدواج داده اي دل شير داري يا بي خبر از مملكت
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
10
68
سلام
اولا.یک مشکل دور به وجود میآید چون از یک طرف تا فرد ازدواج نکند به او شغل تدریس نمی دهند و از طرفی تا شغل نداشته باشد کسی جرات نمی کند که به او زنبدهد
دوما.الان خیلی به دلیل اینکه پول اجاره ندارند و حقوق پایین است و از پس خودشون بر نمیاید ازدواج نمی کنند شما شرایط را راحت کنی کی از ازدواج بدش میآید
سوما.الان دختر خانمی که بر فرض معلم است باید بیاید التماس کند که تو رو خدا بیایید من رو بگیرید یا خودش خواستگاری برود خوب باید فرد مناسب پیدا شود که ازدواج کند
الان دختری که پدرش به رحمت خدا رفته و دارای وضعیت مناسب اقتصادی نیست واها برای همین خواستگار مناسب از جهت عقیدتی و پولدار نبودن خانواده اش ندارد، الان دارد درس میدهد که به اندازه خودش باشد تا مزاحم برادر ها نباشد ،شما میخواهید این را هم از فرد بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
والله مشکل پسر ما هم همینه، در کارش بمشکل میخوره چون مجرده، زن نمیدن بدلیل اقتصادی، تسلسل باطل
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
112
تورم و گرانی ها کم بشه، همه جوان‌ها مشتاق میشن و خودشون صلاحشونو میدونن، نمیخواد دایه بهتر از مادر بشین، اول اقتصاد درست کنین، و باعث ازدواج زوری و پس از اون طلاق با پشیمونی نشین، عقل هم خوب چیزیه
ناشناس
|
France
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
10
75
قانون سیزدهم: پرداخت مالیات عروس بر عهده داماد باشد چون او باید زود می آمد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
190
ازدواج مساله ای کاملاً شخصی است و به هیچ کس از جمله این طلبه جوان ربطی ندارد. ایشان هم اگر عرق می ریخت و کسب درآمد می کرد در رابطه با اموال دیگران به این راحتی بذل و بخشش نمی کرد.
پاسخ ها
دریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
درود بر شما دوست عزیز ازدواج هرکسی به خودش مربوط است و این حرف هایی که این طلبه میزند برای خودنمایی است
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
بارک الله دقیقا
علی
|
United States of America
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
130
این قوانین رو از کجا آورده؟! به کدام دلیل شرع ؟! کدام آیه یا حدیث؟! به چه حقی حرف از اجبار مردم میکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
ناراحت نشو علی آقا
مشکل از .....
پریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
9
107
یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! این دیگه چه وضعشه
ازدواج اجباری دیگه چیه
جمع کنید بند و بساطتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
نه حتما باید فحشا باشه تا شماها خوشحال باشید خوب کاری کردن
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
91
طنز قضیه اینجاست که اگه پسر بیکار باشه به دولت بدهکار میشه
چون نمیتونن از حقوقش بردارن
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
97
این آقا نفسش از جای گرم در میاد. من الان دقیقا 28 سالمه و بیکار. اولا به بیکار زن نمیدن، حقم دارن ندن. دوما با این طرح منی که درآمد ندارم به دولت بدهکارم میشم. این آدم یا عقل نداره یا میخواست اسم در کنه یه 4 روز ازش حرف بزنن. بعید میدونم مجلس به همچین طرحی حتی نگاهم بندازه البته «امیدوارم»
پاسخ ها
به تو چه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
نه داداش بیچاره شدیم رفت این مجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
با عرض شرمندگی
من خودم بیست سالمه و نصف خرج ماهیانه رو فقط از پدرم میگیرم
به عقیده من تو بیست و هشت سالگی کسی که نتونه کار پیدا کنه خیلی بی عرضه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
الان از این شانسی که ما داریم، همه 290 نفر مجلس موافقت می کنن و می گن بهترین طرح سال
مصطفی
| Australia |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
با عرض معذرت بنده جواب اون اقای بیست ساله ی با عرضه رو میدم. اولا خیلی ها ممکنه تا 28سالگی که هیچ، حتی تا سی و چند سالگی دانشجوباشند(دکترا).. بنابراین تویی که داری نصف خرج خودتو میدی افرین خوبه اما هستن ده ساله هایی که دارن کل خرج خودشون رو میدن. در نتیجه اونم به تو میگه بی عرضه. البته به نظر من اگه درس نمیخونی که باید تو همین سن هم کل خرجتو خودت بدی.افتاد؟
زهرا
|
Germany
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
9
77
اقا یه سوال!!!!
اگه دختر خانومی خواستگار نداشته باشه باید چه کار کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
یه پسر مجرد طبق قرعه انتخاب میشه براش به زور مجبور به ازدواج میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
قرعه کشی میشه مثل سربازی رفتن هست و اصلا دیگه من نمیخام و..نداریم شما هم بهانه نیارید همه باید ازدواج کنید 4 بچه باید داشته باشید
AMIR
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
با این قانون دختری رو زمین نمیمونه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
نه عزیزم اونی که تو 28 سالگی بیکاره دلیل بر بی عرضه گی شخص نیست
من 28 سالمه تا الان شغل داشتم و کار میکردم اما اوضاع اقتصادیمون انقدر خوبه که بعد از 8 سال سابقه کار بیکار شدم.
هرجا هم میرم برای کار کرونا رو بهونه میکنن یا نیروی جدید نمیخوان.
به اندازه کافی تجربه دارم ولی کار نیست.
هرچی هم پس انداز کرده بودم خوردم تموم شده.
این چه ربطی به عرضه داره؟؟
پراید 70 میلیونی بخرم برم اسنپ؟؟ این منطقیه؟؟
دختر مجرد
| Germany |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
زهرا جان، دختر باید خداروشکر کنه! آیا حاضری با پسران و مردانی که هرروز در خیابان به دختران تعرض میکنند ازدواج کنی؟
مدیر یک بخش در اداره دولتی هستم، متدین و مسلمان، بدون ارایش و با لباس گشاد و بلند صبح به سرکار میرفتم و مورد تعرض واقع شدم! شکایت کردم، وقت گذاشتم، انرژی گذاشتم، پیگیری کردم... اما انگار نه انگار! مردان و پسران رو باید کشت! اگر قرار به ازدواج اجباری باشه، بلافاصله پس از طلاق همسرم رو خواهم کشت! من با این سن چرا ازدواج نکردم؟ بخاطر ...مردان! چه در خیابان و چه در اداره چیزهایی دیدم و شنیدم که ...
بگذریم. براتون آرزوی سلامت جسمانی و روحی و روانی دارم زهرای عزیز. همین...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
69
.
قانون خدا به آزادی و اختیاره نه اجبار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
خدا هم نگفته که فحشا باشه پس چرا هست اگر خیلی به قانون خدا احترام میگذارید خیلی چیز ها را باید رعایت کنید
arash
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
اونی 28 سالشه کار نداره واسه اینه که امثال این آقا بقیه رو بی عرضه خطاب میکنه ..
arash
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
مشکل ما اینه فقط خودمون رو میبینیم, ازدواج اجباری بد اما مرد و زن یکی هستن بدی ربطی به جنسیت نداره! تعرض ربط به بی قانونی داره, اونایی مرد خطابشون کردی مرد نیستن!
مردهایی هم هستن که برای ناموس یکی دیگه از جونشون میگذرن! مردهایی که صف اول جنگ برای ناموس و خاکشون جنگیدن! پس مرد و زن هردو حرمت دارن! زنی بد باشه زن نیست و مردی مرد نباشه مرد نیست!
همه ما موجودات دو پا آدم هستیم اما هممون انسان نیستیم!!!
انسان بودن هنره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
64
سربازی اجباری کم بود، ازدواج اجباری را هم میخواهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
حجابم اجباریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
من از سربازی خوشم میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
41
طرح خوبیه یه اصطلاح علمی داره این طرح در جهان که ترجمه اش میشه ..... آخه مگه ازدواج هم اجباری میشه
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
5
36
پوشیدنی غیر بهداشتی
نوشیدنی غیر بهداشتی
ازدواج غیر بهداشتی
یزدی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
44
در برخی کشورهای عاقل برای اینکه شخص شرایط ورود
به تحصیلات الهیات داشته باشد .لازم است کارشناس یک از علوم زیست فیزیو فیزیک ..باشد .
تا شخصی فیزیک و مکانیسم شناخته شده جهان را اموزش ندیده باشد .حق ورود به علوم الهی و فلسفی و... ندارد .
دختر خوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
54
حاج آقا باورت میشه یکی مثل من اصلا نمیدونستم باید ازدواج کنم درکی از ازدواج نداشتم... چه برسه به اینکه به سنو سال فکر کنم و نخواستن
بعدم جوون هست پول یه شاخه گل نداره به لطف مسوولین حق زندگی رو تو خودش نمیبینه!! همه که مثل شما نیستن حاج آقا! خیلی بچه ای...میگن تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد...
محمد ذاکری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
63
واقعا من از خدا پول نمیخوام ففط دعا میکنم خدا یه عقلی به دوستان بده، چرا دارین صورت مسأله رو عوض میکنین، الان جوانان مگه شرایط ازدواج دارن؟

قیمت خونه ها (خرید خونه عمرا، اصلا بهش فکرم نمیکنیم، قیمت اجاره بها رو یه نگاه بندازین متوجه میشین)
هزینه ازدواج (جهیزیه و مراسم و ....)
شغل و درآمد
امید به زندگی در بین جوانان
البته از شماها انتظاری نیست اینارو درک کنین، شماها که در بین مردم زندگی نمیکنین بفهمین مشکل جوانان چیا هستن، فقط همون طور که عرض کردم من پول نمیخوام، خدا یه عقلی به عزیزان بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
68
آقایون چرا جدی میگیرید
حالا یه بنده خدایی خواسته جکی بگه شما چرا بخودتون میگیرید
احتمالا از اقوام ملانصرالدین بوده
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
43
25
خدا وکیلی طرح خیلی خوبیه من که راضیم فقط واسه اونایی که 28 رو رد کردن چیکار میکنن؟
اردکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
7
26
وقتی در خانواده ای خوش اخلاقی ارزش نیست نباید یک عضو خانواده ازدواح اجباری پیشنهاد دهد .
اخلاق خوب باشد درب را از پاشنه در می اورند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
47
اين از كجا دراومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
از تو لپ لپ
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
53
به این آقا فقط پیشنهاد می کنم که سکوت کردن را یاد بگیرند، حرف نزنند و تئوری بافی نکنند و وضع زندگی مردم را از این بدتر نکنند، مطمئنم با سکوت خیلی ها، مشکلات کم کم حل خواهد شد.
کبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
35
با سلام
فقط یک سوال دارم، شخصی رو میشناسم که نمیتونه از مدرک تحصیلی دانشگاهش استفاده کنه، و به اصطلاح ستاره دار شده، و به همین خاطر جایی استخدام نمیشه و هرکس هم میدونه این مشکل رو داره باهاش ازدواج نمیکنه، این دسته افراد چیکار کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
طبق طرح اینها معاف میشن و باید برای دریافت کارت معافیت به حوزه های نظام ازدواج مراجعه کنند
کسانی که فوق لیسانس و بالاتر داشته باشند هم معافیت موقت زمان صلح بهشون داده میشه اگر بچه کم اومد باید ازدواج کنند
احتمال اینکه بتونن ازدواج را بخرن هم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
37
علامه ادریسی با فکر و ایده های مریخی تان مشکلات ارز رو هم حل بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
44
7
طرحش خیلی خوبه قانوناشو بخونین منطقیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
6
52
از عوارض مفت خوریه دیگه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
52
فقط دنبال راه میگردن که جیب مردمو خالی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
و ببرن تو جیب خودشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
30
راستی یادم میاد یه زمانی یه بنده خدایی پیدا شد مثل این اقا.گفت بچه بیارید ...من حالا یه نفرمیشناسم که 3تا بچه داره که دومی دوقلو بعد هرجا که می خوادخونه اجاره کنه میگن ما به 3تا بچه خونه نمیدیم میگفتن به اونایی که دوقلو دارن کمک میشه همش دورغ...فریب نخورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
مشکل از صاحب خونه هست عزیز دل
برانکو ایوانکوویچ
|
Germany
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
50
مشکل ما فرار مغزها نیست.
ماندن بی مغز هاست.
سارین
|
Germany
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
32
شما به ذهنت استراحت بده برادر ... بگذار بزرگترها مشکل آمار سعودی طلاق رو حل کنند بعد معامله مالی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری ارائه بده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
کجا به شما مدرک تحصیلی دادن که صعودی رو اینجوری نوشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
24
دولت به قول خودش بودجه نداره در 45 هزار تومان یارانه مونده ، بعد بودجه اینها رو از کجا میاره ، دولت اجناس رو به قیمت سال 97 برگردونه مشکلات اقتصادی حل میشه ، مشکل ازدواج بخاطر مسائل اقتصادی هستش نه چیز دیگری.
......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
22
چه حرفا
ناشناس
|
Korea (Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
28
تو بیا همون ربع پولو بده من تا من بتونم ازدواج کنم..
آزیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
29
ازدواج اجباری عبارت از مجبور کردن یا تحت فشار درآوردن فردی برای ازدواج است. به عبارت دیگر زن یا مرد جوانی در اثر فشار روحی یا تهدید و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن فیزیکی مجبور به ازدواج شود. ازدواج اجباری با ازدواج سنتی که در آن آشنایی دختر و پسر به وسیلهٔ دوست یا اعضای خانواده است ولی ازدواج با رضایت زوج صورت می‌گیرد تفاوت دارد.[۱]

ازدواج اجباری مصداق تضییع حقوق انسان‌هاست و نمونه‌ای از خشونت جنسیتی محسوب می‌شود.[۲] دختران جامعه قربانیان اصلی آن هستند.این پدیده در افغانستان خیلی زیاد است، بخصوص در دهستان‌ها که حاکمیت دولتی کم‌اند. قربانیان این پدیده دختران خردسال از سن ۸ به بعد می‌باشد. معمولاً ارتباط نزدیکی بین ازدواج اجباری و ازدواج کودکان وجود دارد.[۲]
با این وجود این شکل از ازدواج منحصر به محدودهٔ خاصی از جهان نیست. به عنوان مثال در انگلستان برآورد شده‌است سالانه هزاران دختر و زن جوان در انگلستان و ولز مجبور به ازدواج می‌شوند که بیشتر آن‌ها از کشورهای جنوب آسیا مانند پاکستان و هند آمده‌اند. از این رو از تاریخ دوشنبه ۱۶ ژوئن ۲۰۱۴ قانونی در انگلستان و ولز به اجرا در آمد که به موجب آن، والدینی که فرزندان‌شان را مجبور به ازدواج کنند، مجرم شناخته می‌شوند.[۳]
بر اساس قوانین ایران، سن ازدواج برای دختران ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال است ولی قانون این اجازه را به پدر یا جد پدری دختر داده که به تشخیص خود و با مصلحت کودک، او را قبل از ۱۳ سالگی نیز به عقد ازدواج درآورد. این در حالی است که بر اساس کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک که ایران نیز آن را امضا کرده، تمامی افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند. این میثاق بین‌المللی هم‌چنین ازدواج کودکان را ممنوع اعلام کرده‌است. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال ایران، در ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۲، ازدواج ۳۱ هزار دختربچهٔ زیر ۱۵ سال ثبت شده‌است. بر مبنای این آمار بیش از یک سوم ازدواج‌های این مدت، مربوط به دختران زیر ۱۹ سال است.[۴]
ازدواج‌های اجباری هیچ جایگاهی در قانون مدنی ندارد و طبق قانون، هر عقدی که به اجبار از سوی خانواده‌ها صورت گیرد، باطل است و به رسمیت شناخته نمی‌شود.[۵]

ازدواج اجباری باعث افسردگی و ترس در قربانیان این پدید می‌شود و این افراد دچار مشکلات روحی و جسمی مختلفی می‌شوند و می‌توانند به خودشان صدمه وارد کنند. همچنین برخی افرادی که قصد فرار از ازدواج‌های اجباری را داشته‌اند یا قربانی جرایم ناموسی شده‌اند یا خودکشی نموده‌اند.[۱]
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
چقدر ادبيات تون ضد زن و خود زني هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
متن شما طولاني بود
اول فكر كردم نوشته جناب ROHAM است
ترش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
26
بعد اگ یکی مریضی جنسی داشته باشه ونتونه ازدواج کنه.یا ی دختر زشت باشه وخاستگار نداشته باشه.یا یکی ب هر دلیل نتونه ازدواج کنه چی.معلومه وقتی هرروز قیمتها دوبرابر روز قبل میشه کسی نمیتونه ازدواج کنه.شما هم بهتر بجای این نظرات مسخره وبچگانه ی فکری برای شرایط اقتصادی جامعه واشتغال جوانان کنین.تاسراز کارخودشون دربیارن ونترشن.شعور هم خوب چیزیه والا
mahla
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
31
مالیات میدیم اما تن به ازدواج اجباری نمیدیم قبلا پدور مادرا بچاهاشونو مجبور میکردن ازدواج کنن الان مجلس بجای اینکه به مشکلای دیگه ی مردم رسیدگی کنن برا مردم تصمیم میگرن کی ازدواج کنن فک میکنن مشکل ملت فقط مشکلشون ازدواجه
مرتضی
|
Netherlands
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
40
از مسؤلین میخوام ایشون رو به جرم تشویش ازهان عمومی و خشم جوانان زندانی کنن تا دیگه این مدل قانون برا ما درست نکنه لطفا بذارید با درد خودمون بمیریم اینقد نمک رو زخم مان نپاشید
AMIR
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
27
من دیگه رد دادم.
mahla
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
19
مالیات میدیم اما تن به ازدواج اجباری نمیدیم قبلا پدورو مادرا بچه هاشونو مجبور میکردن ازدواج کنن حالا مجلس بجای اینکه مشکلای دیگه ی مردمو حل کنن براشون تصمیم میگیرن کی ازدواج کنن فک میکنن تنها مشکل ملت ازدواجه
پاسخ ها
لوسیفر زاده
| United States of America |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مالیات ؟؟
آیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
23
این چه قانونیه؟
لطفا شعور داشته باشید و از اسم دین سو استفاده نکنید
آخه به چه قیمتی میخواین جمعیت رو افزایش بدین؟ خیلی ها تو چه از نظر فکری چه فرهنگی چه اخلاقی و چه اقتصادی تو شرایطی نیستن که ازدواج کنن یا بچه دار بشن اگه تعداد جمعیت کم باشه اما جمعیت مسئول و متفکر باشن هزارانبرابر بهتر از یه جمعیت زیاد اما پر از کمبود و غیر مسئوله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
هنوز در حد یه پیشنهاد و طرحه قانون نشده که میفرمایید چه قانونیه !؟
اصلا اگه تو مجلس هم بفرض محال تصویب بشه ، شورای نگهبان به دلیل مغایرت داشتن با شرع اسلام اون رو رد میکنه

فقط جای بسی تأسف هست که همچین طرحی توسط یه روحانی مطرح و پیشنهاد شده
تو مبانی دینی شیعه چنین چیزی بعید است که وجود داشته باشه
ازدواج اجباری!؟
سید هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
15
خدایی این نظرهارو از کجا میارین ،کجایه اسلام ازدواج اجباری داره که شما دارین میارین،
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
20
شما اگه میخای طرح بدی برو به جای اینکه جیب مردم خالی کنی برو از دولت مایه بزار
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
24
اونهایی که مثل من توی 25 سالگی ازدواج میکنند تازه توی 28 سالگی جدامیشن
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
18
در این اوضاع و احوالی که همه دشمنان اسلام منتظر یک اشتباه از طرف ما هستند لطف بفرمائید گزک به دست آنها ندهید. به قول یکی از دوستان شغل ایجاد کنید مردم بلدند که کی ازدواج کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
20
فقط حرف مفت راست میگن ایجاد اشتغال کنند
مبین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
7
11
به نظرم خیلی هم طرح خوبیه، اونوقت معافیت هاش چجوریه؟ کفالت، کف پای صاف، اعصاب و روان؟؟!!
جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
18
وای به روزی که این قانون تصویب شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
100 درصد، با نمایندگان فوق العاده مجلس ما، 290 نفر رای می دهند و این به عنوان طرح سال یاد آوری می شود
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
11
فرق قانون، ماده و تبصره رو کاش ابتدا یاد میگرفت
قانون اول یا ماده اول؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
15
از ماست ک برماست
ماندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
24
دختری که کار میکنه و به خاطر بی مسولیتی پدر خرج خانواده رو میده چه گناهی کرده
پاسخ ها
لوسیفر زاده
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
ببخشید شما دوماد سرخونه نمیخوایید؟ منم بیام مشکلاتو با زندگی مشارکتی وتعاونی تقسیم کنیم؟
یه بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
17
فقط شماره ایشونا بدید تا یه کم حالیش کنم طرحش چقدر مشکل داره.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
17
الان مملکت هیچ مشکلی نداره غیره ازدواج دختران بالای ۲۸ ساااال که شما میشینید براش فکر میکنید و طرح میدید بیرون همینجووووری زندگی ما رو هواست لطفا شب نخوابید صب پاشید در مورد اینده ی ما نظر بدید حواستون به خودتون باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
28
جناب آقای ادریسی در دین اجباری نیست لا اکراه فی الدین ! در حد و اندازه ات صحبت کن ! اصلا شاید کسی 30 سالش هست و مولتی میلیارد و دلش هم نمی خواهد ازدواج کند چه پسر باشد چه دختر !
نیشابوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
15
دقت کن .
ازدواج اجباریه .داشتن مدارک. ازدواج برای زن و مرد اسان است.
زندگی متاهلی اجباری نیست .
طلاق ازاد است .
دخالت در امورخصوصی ( دین, ایین , روش زندگی ) اشخاص در هیچ جامعه ای از قدیم ازاد نبوده .
پیمان
|
Netherlands
|
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
32
کاشکی سواد اجباری میشد ، کاشکی شرط عقل برای صحبت کردن اجباری میشد ، این که این به خودشون اجازه میدن واسه هشتاد میلیون ادم از قبیل دکتر و مهندس و وکیل و ... که هزاران برابر ایشون سواد دارند تصمیم بگیره مشکل دارم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
24
من الان بیکارم، سنمم از 28 سال بیشتره . وقتی که هیچ درآمدی ندارم چه جور میخوای ربعشو کسر کنی؟ :ا
شیرین
|
Ireland
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
18
کاری که وظیفه اجتماعی ما جوانانه اینه که شکواییه های رسمی کاغذی و اینترنتی رو ایجاد و همه اونو امضا کنن و در خواست کنن که این ادم رو به جرم تشویش اذهان عمومی در سطح کلان و تخریب چهره روحانیت ، خلع لباس کنن و به دلیل ایجاد فرصت و طریق برای شبکه های معاند جهت تخریب و تبلیغ علیه نظام به اشد مجازات و ضبط داراییها توسط سازمان اوقاف محکوم کنند
مراد
|
Hungary
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
21
ایا کسی که این حرف را زده حاضر است از خواهر و دختر خود شروع کند ؟ و در صورتی که موفق به ازدواج تا بیست و هشت نشدند انهارا به عقد مجهول الهویه دراورد ؟ بهتر نیست ایشان ابتدا به صورت رایگان مغز خود را معالجه کنند ؟ و اگر درمان نشد و لاعلاج بود دیگر حرف نزنند ؟
مصطفی
|
Hungary
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
18
مشکل اینه که وقتی همه رو مجبور کنن که ازدواج کنن و جنمعیت بشه صد میلیون بعدش شکم گرسنه صد میلونو میندازن گردن گناه کردنشونو و وضعیت اقتصادی و بیسوادیشونو گردن تحریم های امریکا
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
25
بجای اینکه هر روز یه خزعبلات تحویل مردم بدید کارهای دیگه هم میشه کرد
بجای این طرح مسخره یه طرح به مجلس بدید که هر کی تا 28 سالگی کار پیدا نکرد ما کار براش فراهم میکنیم
بجای این طرح به فکر رفاه و آسایش مردمی باشید که برای این انقلاب خونها دادن
به جای این طرح اقتصاد داغون مملکت رو درست کنید
بجای این طرح حق شهروندی مردم رو فریاد بزنید
بجای اینکه دلیل ازدواج نکردن رو جویا بشید دلیل این همه گرانی و بدبختی مردم رو جویا بشید
چرا فک میکنید همه مردم عین شماها آقا زاده هستن
چرا فک میکنید مردم هیچی نمیدونن و آگاهی ندارن
چرا فک میکنید شماه سالمید و مردم ناسالم
چرا فک میکنید شماه باید تو زندگی شخصی مردم سرک بکشید و دخالت کنید


هر موقع مملکت درست شد
کار برا جونها فراهم شد
اقتصاد داغون رو شکوفا کردید

مشکل خونه و مسکن رو حل کردید
هر موقه هزینه ها رو کاهش دادید
هر موقع به مردم درآمد دادید
اون موقع بیایید بگید
چرا جوون‌ها ازدواج نمیکنن؟
امیرارسلان
|
Canada
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
21
از آفتاب نیوز بعید بود به افکار پوسیده ی این آدم ناشناس بها داده و آن را به عنوان خبر منتشر کند! تو بند شیشم نوشته اگر فرد بالای ۴۰ سال مجرد بود به زور حضانت بچه های شیرخوار به او داده میشود!
مگه بچه بی سرپرست اسباب بازیست که به زور برای کسی بفرستین!! متاسفم براتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
می دونی این خبر چقدر براش سود داره؟ و امتیازی که براش میاره چقدر بالاست؟ علتش رو می تونی از وقتی که دیگران براش گذاشتن ببینی
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
21
در کشورهای دنیا مخصوصا کشورهایی که موالید انها پایین است برای بالا رفتن نرخ ازدواج از تشویقات مالی و غیره استفاده میکنند در کشور ما هم از تهدیدات و تنبیهات ازدواج میکنند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
25
یعنی روزی هزار بار با خودم میگم چرا من ایران بدنیا اومدم؟
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
21
مث سایپا و ایرانخودرو قرعه کشیش کنین
باخداباش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
37
1
سلام دوستان چرا همگی چرت وپرت میگین برین ازدواج کنین چه بهترازاین قانون. مملکت ماخوبه قانون ماخوبه .ولی نمیدونم چرا این جماعت خیرومنفعتشونو نمیدونن.یکم خودتونو به زحمت بیاندازید میتونین بااین مشکلات هم مبارزه کنین.
پاسخ ها
محمدحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
حالت خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
پراید 90 میلیون، یعنی جامعه و قانون خوب؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
هرچی زده منم یه شیشه میخوام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
16
یکی خوب خلق و خلقپوش بود
که در مصر یک چند خاموش بود
بگفتا اگر همچنان سر به خود در برم
چه دانند مردم که دانشورم
سخن گفت و مردم بدانست و دوست
که در مصر نادان تر از وی هموست
مهتاب
|
Australia
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
18
بس کنید دیگه روانیمون کردید! هرروز از اون خراب شده یک خبر میرسه که مخمونو میترکونه! اون هفته پدری روانی که سر جدا شده دخترشو با موهاش به دور داس پیچیده
مسعود
|
United States of America
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
22
جمعیت داره کم میشه و نیروی نیروی کار ارزان دیگه نیست برای همینه میخوای مردم رو مجبور به ازدواج و بجه دار شدن بکنی.
یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
13
والله من به شخصه بدم نمیاد با کسی که دوست دارم ازدواج کنم. 8سال انتظار برای رسیدن بهم متاسفانه به دلیل شرایط افتضاحی که بوجود آوردن و یه جوون هزارتا مانع و مشکل سر راهشه. شما حجت الااسلام نمیدونم چی چی بهتره طرحی اول بدی که شرایط افتضاح اقتصادی حل بشه بعد یه جوون خودش ازدواج میکنه نیازی به زور و اجبار نیست
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
21
1
سلام دوستان. این نظر را یک فرد داده چرا بعضی ها همین اول کار دارند مجلس را می کوبند و آن را به پای مجلس نوشته وحکم هم داده اند. مثل اینکه بعضی ها از همین الان شروع کردند به تخریب مجلس تا مجلس نتواندکارش را درست انجام دهد و می خواهند قدرت تصمیم گیری را از مجلس بگیرند. لطفامواظب رانت خواران ومفسدین پشت پرده این تخریبها باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
الان که همه بیکاریم حداقل بذار حالمون خوش به این که باشه بعدشم مسئولا چقدر به ما اهمیت می دن که بخوان پیامامونو بخونن
هرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
11
این جور نماینده ها لکه ننگ هستن و باید عزل بشن. اگر رو مجلس غیرت داشته باشیم نباید ساکت بشینیم
AMIR
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
4
یه عده تو دولت هر کاری که دوست دارند میکنند هر تصمیمی که دوست دارند میگیرند و اسمشم میزارند قانون. قانون یعنی روشی برای حل مشکلات اجتماعی به روش منطقی و عادلانه که مانع استفاده از زور برای حل مشکلات اجتماعی میشه.
و هدف آن ضایع نشدن حقوق انسان هاست؛ همچنین باید حق رو از باطل بگیره و از ضایع شدن حقوق انسان ها جلوگیری کنه و بقدری عادلانه و منطقی باشه که عامه مردم قبولش کنن.
به این میگن قانون.
هیچکس نمیپذیره که به زور ازدواج کنه و در غیر اینصورت جریمه یا مالیات بده و این منطقی نیست. قانون ازدواج اجباری یک قانون محسوب نمیشه و درست اینه که کلمه قانون رو از اولش برداریم و بهش بگیم ازدواج اجباری در نتیجه این اجبار که بر خلاف تمایل اکثر جوان هاست زور گویی بوده و دقیقا جبهه مقابل قانون میباشد و این ظلم است و هیچکس دوست ندارد زیر بار ظلم برود.
بهتر است کسانی که واقعاً از منطق سلیمی برخوردار هستند قانون
تدوین کنن و هنگام قانون گذاری(مسئله به این مهمی) که با زندگی ۹۰ میلیون نفر در ارتباط است تعمق بیشتری انجام دهید...
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
13
2
یه تعداد از این بند ها الان تو کشور های اروپایی اجرا می شن
مثلا شما می ری میگی ۱۰۰۰ یورو حقوق می خوام.
تو رو ارجاع می دن به یه محیط کار که ۷۵۰ یورو میده و خود دولت هم ۲۵۰ میزاره روش تا زندگی ت بگذره
در آلمان اگه بیکار باشی دولت خودش بهت حقوق میده
و این شرایط حمایتی رو زیر سایه قوانین مالیاتی حاکم بر طبقه بالاتر جامعه اجرایی می کنن
ولی اونا با عنوان ازدواج اجباری این قوانین رو تصویب نکردن!
اگر با عنوان حمایت از ازدواج جوانان به متن نگاه کنید بعضی بندهاش خوب هستن/بعضی هم ...
کشورمون اینقدر در مشکلات زمان حال گیر کرده که فراموش کرده با این فرمون تا پنجاه سال دیگه برای بیش از نصف جمعیتش به آسایشگاه نیاز داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
چرت نگو هیچ جای دنیا مفت خوری نیست. اینارا یا ازماهواره هاشنیدی یا فضای بی در وپیکرمجازی. ازقدیم گفتن ازتوحرکت ازخدابرکت.برودرخونه خداخودش کمکت میکنه. حتما میخواهی پشت میزبشینی. پاشویه تکونی به خودت بده تاکی باید پدرت خرجتوبده......... خدابزرگه وراه گشا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
12
خداییش قبل حرف زدن فکر کن
ممنون
kdhui
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
13
حاج آقا حالت خوبه؟ معلومه که خیلی خوبی . نفست از جای گرمی بلند میشه . تو که مثل ما نیستی مشکلات ما رو نداری تا بفهمی چرا آمار ازدواج پایین اومده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
چون پرتوقع هستید سطح توقع پایین بیار مشکلات حل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
11
این حد قوای ذهنی شون به همین چیزا میرسه. بیشتر از این توقع نمیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
9
بی دین و ایمان
mahsa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
18
شما یه روز از صبح تا شب برای هشتاد تومن ناقابل جون بکنی دیگه اینجوری حرف نمی زنی
شهلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
14
جناب اقایی این حرفا رو زدی شاید من از هیچ مردی خوشم نیاد شاید خواستگار در خوری نداشته باشم تو به چه حقی این حرفو زدی .خود خدا هم ما رو مجبور نکرده تو میکنی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
9
نفسش از جای گرم بالا میاد هم حقوق وهم کار وهم مسکن براش آماده خوب برای همینه که حرف مفت می زنن آخه یک جوان تحصیلکرده که نه کار داره و خرج باین گرونی خودشو نمی تونه اداره کنه یکی دیگه هم بدبخت کنه فقط ازدواج نیست بعد از ازدواج هزار تا بدبختی میاد سراغت از زندگی سیر می شی و بعد ش هم سر از دادگاه در میاری وهزارتا بدبختیه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اگه همه‌ی این چیزهایی که میگی به طلبه ها میدن چرا خودت طلبه نشدی
mokhtar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
15
حااااااااااااج اقااااااااااااا کوتاه بیااااااا
هوشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
12
ازدواج اجباری شد!
این کشور نیاز به هیچ یک از این ها ندارد به هیچ کدام نیاز نیست بلکه به رفع بیکاری به ایجاد شغل به افزایش رفاه کارگران به افزایش سطح اقتصاد به افزایش قدرت خرید مردم به تعیین و تکلیف حقوق کارگران و از کارافتادگان نیاز دارد.
اگر چه جمعیت نیاز کلی جامعه است اما این مملکت بیش از پیش به رفع دغدغه های اصلی و آتیه ایران نیاز دارد.آقایانی که در مجلس این را فرمودند آیا خبر دارند چه حد افراد بی سواد در این مملکت وجود دارد آقایانی که این را فرموده اند آیا از سطح اندک و کوته فکری مردم آگاهی دارند.
در میان تنها قشر آسیب پذیر بانوان و کودکانی هستند که لاجرم مجبور به ازدواج اجباری شده اند و این سبب خواهد شد آمار طلاق افزایش یابد.
کاش کمی فکر
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
14
بزودی شاهد افزایش امار طلاق خواهیم بود!
عبدالرحمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
6
5
تقصیر خودش نیست..
ماهان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
7
با این قیمت اجاره بهای مسکن جوونا نمی‌تونند ازدواج کنند.
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
13
آخه مگه کار هست؟با این اجاره خونه ها.مهریه.جهیزیه.تازه اگه اینا هم باشه کووووو شوهر؟؟ما دخترا بریم خواستگاری؟نون مفت داری میخوریاا

ازدواج هم بکنن مطمئن باش بچه نمیارن.
استقلال آزادی....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
7
متاسفم برات....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
8
شما و مجلس برید خودتون اصلاح کنین آقا زاده ها را اجبار کنین آدم باشن ما بلدیم ازدواج کنیم
خاطره
|
Japan
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
14
3
بنظرم عالی بود منکه با نظرشون موافقم چونکه .....
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اگه عالیه.پس زنم میشی؟شغل صفر.درامد زیر صفر.حساب بانکی ۴۰۰ هزار تومان.سن۲۹.قیافه ندارم.دارم کچل هم میشم.بچه روستام
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
برو بابا
حسن سلمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
5
واقعا این عجیب الخلقه کی هست، که اینقدر راحت توهین به مردم میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
6
آقااین طرح مسخره چیه که ارائه دادن ینی چی که ازدواج اجباری شایدنخوایم که تاسن۲۸سالگی ازدواج کنیم؟
من مشکل دارم بااین طرح نه تنهامن بلکه خیلیاهستن که صددرصدبااین حرف مشکل دارن چجوری ازپس مخارج ازدواج بربیاییم الان که۲۳ سالمونه
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
8
به به زن گرفتن اجباری یه دخترپیدامیشه بامن ازدواج کنه تمام هزینه هاومخارج باخوددختره باشه اگه پیداشدمن هستم
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
7
شما دیگه فضول ازدواج مردم نباشید
حسین خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
8
ادم سیر کی حال ادم گشنه رو درک میکنه
AMIR
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
5
اصلا شما به چه حقی برای زندگی خصوصی مردم قانون میزارید.
این یه انتخاب شخصیه و شما میخواید تو زندگی شخصی افراد هم قانون گذاری کنید؟
هرچیزی که دوست دارید اسمش رو میزارید قانون و مردم رو مجبور به انجام اون میکنید اینجوری که نمیشه قانون رو باید همه قبول داشته باشن تا اون رو رعایت کنن وگرنه قانون نمیشه میشه زور.
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
5
ربع درامد صفر صفره این دست مونداره بیا بکن
من از خدام بود 18 سالگی ازدواج کنم خب نشد
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
7
به ما هم پول تو جیبی بدن، براشون جوجه کشی راه میندازم.
آمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
سلام این طرح فقط برای پسرا هستش یا دخترا هم هستن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
7
خیلی خوشگلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
6
تازه ایشان سردبیر یک نشریه هم هستند.ولی نه از دین اطلاعی دارند و نه قانون را می شناسند.در کدام آیه صحبت از اجبار در ازدواج شد.واقعٱ این تراوشات ذهن قرون وسطایی چه مشکلی از مملکت را حل میکند.اگر گزینه های بیشتری برای انتخاب نمایندگان فراهم بود ،نماینده ای که کمتر از بیست درصد آرا یک شهررا مال خود کند،صلاحیت ندارد برای میلیونها نفر تکلیف تعیین کند.
بی‌نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
11
3
سلام‌فکر‌خیلی‌خوبیه‌خدا‌
خیرتون‌بده‌خداکنه‌حقیقت‌
باشه‌کاش‌زودتر‌این‌کارو‌
میکردین‌
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
10
هموطنان جان مراقب باشید.
دارن با این حرفاسرتون رو گرم میکنن ...
شور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
5
والا ما می‌خواهیم ازدواج کنیم اما دیگه دیر شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
5
با سلام.به نظرمن این موضوع قبل از اینکه رسانه ای بشه ایشون عذرخواهی کنه وقضیه روجمعش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
9
1
طرح خوبیه! موافقم
کلی عروسی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
حرج عروسي و بعد از عروسي رو کی ميده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
5
ای عشق همه بهانه ازتوست
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
6
زندگی هرانسانی به خودش ربط داره
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
13
من فقط دوست دارم مغزت را بشکافم وببینم چی توش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
یعنی فک میکنی تو کله این بابا مغزی به اندازه مغزمورچه بتونی توش پیدا کنی ...؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
تو سرش غیر از پشمک چیز بدرد بخوری پیدا نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
9
کجا قرآن ازدواج اجباری اومده این همه کشور مسلمون داریم کدومشون تو قانونش اجبار کرده اونوقت ما دم از آزادی می زنیم این چه جور آزادی هست
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
10
اقایون میگن کسی ازدواج نکنه از همه چی محرومه.از حقوقش کم میشه.خارج بره بیشتر باید عوارض بده و...والا نه من خارج میدونم کجاست.نه کار دارم.نه پول و نه هیچی.بیاید از این هیچی ببینم چی گیرتون میاد.چند تا تیکه لباس دارم اگه بدردتون میخوره بفرمایید.ما که یه عمر تحریم شدیم.اینم روش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
12
سلام به خدا قسم ما تو سن ۱۶ سالگی ازدواج کردیم با یک شوهر کارگر.الان ۳۷ سالمه با دوتا بچه.هنوز؛ هنوزمه نه جهزیه تقریبا کامل دارم نه خونه درست حسابی؛ الان دخترم از سن بلوغ ردکرده نمیدونم به فکر جهزیه او باشم از الان یا جهزیه خودم که مادرشم؟ رونداری همش تو زندگی دعواییم فلانی داره چرا ما نداریم؛ مسئولین محترم زندگی به این راحتیا نیست به نظرم؟ آدم کارگر تو این زمانه بهتره بمیره تا زندگی کنه! وسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
10
1
من به طرح ازدواج اجباری چند همسری رضایت دارم!!!!! ممنون میشم در مجلس تصویب کنید
سروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
5
خیلی خوبه فقط خونه بدن و اشتغال ایجاد کنن.مشکل که زن گرفتن نیست تامین مخارج زندگی مشکله
علی دوستار بخشایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
آخه الان به شما چه ارتباطی داره من زندگی شخصی خودم رو دارم و دوست دارم در این زندگی که خدا به من داده خودم حق تصمیم داشته باشم . بعد میگین چرا جون ها دارن مملکت و ترک میکنن . خب به خاطر قانون هایی مثل اینه دیگه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
ايشون به نظر مي اد به فكر مطرح شدن هستند چون تصاويرشون هم همه روتوش شده است و پوست شديدا مثل عكاسي مدلينگ دستكاري شده. فكلش هم كه بيرونه
مریم
|
United States of America
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
10
من که به شدت پشیمونم ازدواج کردم کاش سره کار میرفتم نصفه حقوق من میبردن ولی ازدواج نمی کردم.
بدون نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
8
مملکت فقط همین مشکلو داشت اخه ازدواج هم زوری
بعد خودشون میگن اصلا چیزی به نام فرار مغز ها وجود نداره
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
10
اجب نابغه هایی تو رسیدگی به مشکلات اجتماعی داریم این همه هوشو از کجا آوردن والا
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
زندگی‌رو برای ما سخت تر‌نکنین تواین اوضاع اقتصادی گرونی همینجوریم شغلی نیس همه بیکارن
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
15
تو این نوآوریو از کجات دراوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
2
15
همه چیز شده اجباری
به دنیا آمدن اجباری
زندگی کردن اجباری
دین اجباری
دولت اجباری
حجاب اجباری
ازدواج اجباری
مرگ اجباری
بهشت اجباری
جهنم اجباری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
خوب شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
13
2
ممنونم بهترین کار کردید افرین به پیشنهاد دهنده این طرح دمت گرم
مری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
11
بیخود حرف نزن
تحلیل گر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
فک کنید اگه تصویب بشه چی میشه . مثلا یارو 27 سال 10 ماهشه، اینو میشه بدون مهریه گرفت ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
14
این طلبه بایدبجرم توهین به شعورملت شریف محاکمه و مجازات شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
11
بعضی از مجرد ها دارن واقعا خرج زندگی خانواده می دهند. مگه ازدواج شوخی بازیه و مگه مردم برده یا اسیرند . وبعضی از افراد هم ممکنه اگر پول ومسکن هم داشته باشن بنابه دلایل شخصی تن به ازدواج ندهند .به جای این طرحها جلوی اختلاسگران رو بگیرید وتورم وگرونی مسکن وگرانی را .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
به جای گرفتن مالیات از مردم بیچاره مجرد ؛ بروید جلو اختلاسگران رو بگیرید .وپولش رو صرف هزینه های ازدواج برای افرادیکه آمادگی ازدواج دارن بکنید. مگه مردم ، برده یا اسیر هستند که ازدواج را اجباری کنید .با کدام عقلی،،،،،،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
به نظرمن بزرگترین ارزوی هر پدر ومادر وهردختر وپسریازدواج کردن وسروسامان دادن به زندگی است شاید برکسی پوشیده نیست که چرا این ارزو این روزها کمتر واقعییت پیدا می کندبه نظرمن هیچ ادمی هم دوست ندارد که از دیگران که زحمت کشیدهاند بگیرند وبه کسانی که ندارند داده شود کلا دارایی وثروت مردم احترام دارد مگر اینکه کسی از راه نادرست واختلاس ئیا دزدی پول دراورده باشد که انهم وظیفه محترم قضاییه است بیت المال متعلق به عموم مردم است می توانید با جلوگیری از ریخت وپاش دزدی ها جلوگیری از کارهایی که بازدهی کمی داردبا ایجاد کار برای جوانان قدمی درراه ازدواج شایسته وپایدار انها بردارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
6
من هنوز دارم با ماهی دو میلیون کار میکنم اونم تو بدترین شرایط آب هوایی عسلویه
از بیست سالگی دارم کار میکنم الان بیستو پنج سالمه هنوز خونه ندارم ماشین ندارم کلا چیزی ندارم
«سر منبرت نشستی هی شروور تحویل مردم میدی»
بیا یکم عرق بریز بعد حال ما جونارو بفهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
3
جای ایشون تو مجلس خالیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
وضع مملکتو درست کنین بجای این شرطای مسخره حالا نمیدونن چجوری پول از ملت بکشن میان ازدواج و اجباری میکنن که هرکس هم نخواست ازدواج کنه پولاشو درامدشو بالا بکشن برین بابا ولمون کنین من صدسال سیاه ازدواج نمیکنم
محمد
|
Netherlands
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
6
من چهل سالم است فوق لیسانس مهندسی معدن دارم بیکارم خونه پدرم هستم پول توجیبی هم هنوز از پدرم می گیرم هر شرکتی می روم کار بکنم بین چهار تا شش ماه به دلیل ورشکستگی مالی شرکت بسته می شود چند ماه کار می کنی شرکت به دلیل عدم وصول پول تخته می شود یکی از دوستانم دکتری مهندسی معدن داشت یکسال در ....کار کرد پول نداشتند بدهند آمد بیرون زن و بچه هم دارد یکی از دوستان دیگرم رفت .... لیسانس مهندسی معدن داشت فکر کرده بود حقوقش هر ماه می رسد رفت بلافاصله زن گرفت پس از یکسال کار در ..... که پول نداشتند بدهد به او آمد بیرون حالا بیچاره با یک زن که گرفته چه می خواهد کند این ها تازه ارگان های دولتی است ما خودمان در یک شرکت معدنی کار می کنیم از دی پارسال حقوق نگرفتیم حقوقمان که فوق لیسانس است دو میلیون و پانصد است اگر پیش پدرم نبودم چطور باید به دلیل عدم پرداخت حقوق زندگی می کردم قطعا دنبال کار خلاف می افتادم شانس آوردم مجردم این شرکت هم پایان شهریور به دلیل ورشکستگی مالی بسته می شود مگر می شود بدون تضمین درآمد مالی مناسب و همیشگی ازدواج کرد
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
فقط منتظر بودیم شما بیاید اعلام کنین که ازدواج کنیم برو بابا جم کن
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
5
الان ماهایی ک داریم درس میخونیم یجا برسیم و خواستگاری ک لیاقتمونو داشته باشه هم نداریم،تا ازدواج نکنیم از حقوق و کار خبری نیس؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
این بابا با این قانون گفتنش یاد کارتون عصر یخبندان و اون موجود میفته ... قانون یک ... قانون دو ... برو عمو با افکار عصر حجریت ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
5
ازدواج اجباری معنی ندارد اما میتوان امتیازهای تشویقی و حمایتهای مالی در نظر گرفت تا جوانان به ازدواج و اینده نسبتا روشن امیدوار شوند. ازطرفی اگر نسبت به هرزگی جوانانی که با شیوه های مختلف دخترها را فریب میدهند سختگیری شود و تنها به بدحجابی گیرندهند شاید بخشی از مشکلات برطرف شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
7
بابا نابغه تو تا حالا کجا بودی یه وقت با این طرحات اجانب ندزدنت !!!! بادی گارد بگیر
بقول قدیمی ها سیر را چه غم گشنه سواره را چه غم پیاده. دو تا پسر دارم هردو با مدرک ارشد مهندسی و از بد روزگار هر دو بیکار. اگر دختر داری و با مهندس بیکار ازدواج می کنند فردا میاییم خواستگاری. قبلتو یا نه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
2
احتمالا بهش زن نمی دادن اومد این طرح رو گذاشت تا اجباری شه
سارا
|
Germany
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
2
بیا منتظر بشو تا من از همچین توهینی اطاعت کنم. ، تا ابد هم در کمال خوشوقتی مجرد می مونم.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
3
هرکی پول نداره ازدواج نکنه بنده دکترای تخصصی دارم با هم همکلاسیم ازدواج کردم، من گول خوردم شما گول نخورید. به خاطر مشکلات اقتصادی اگر مسائل انسانیش نبود تا الان شبانه بدون خداحافظی ترکش کرده بودم ی جای پناهنده میشدم یا تو راه می مردم...
مهربانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
5
تا حالا قرآن خوندی ، آیت‌الکرسی رو شنیدی ، جمله‌ی «لا اکراه فی الدین» به گوشت خورده ، معنیش رو بلدی ؟!

پروردگار در انتخاب دینش ، اجبار قائل نشده ، به چه حقی به خودت اجازه میدی در امر ازدواجش اجبار قائل بشی ؟!
شهروند
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
5
من 34 سالمه و واحد تولیدی دارم ازدواج هم نکردم و چندین کارگر دارم ، اگر روزی همچین طرحی تصویب بشه کل کارکنان رو اخراج میکنم و تغییر شغل میدم و با واسطه سرمایه کسب میکنم خیلی ها مثل من هستند بچرخ تا بچرخیم
جلیل جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
6
عجب ما ک ازدواج کردیم جدا شدیم این جوونا با چه امیدی ازدواج کنن کدوم کار از رهن و اجاره خونه بگیر تا جهیزیه و مخارج زندگی ،این همه اختلاص گرانی واسه اون مشکلات چاره بی اندیش اقای اندیشمند میگین اونایی ک ازدواج نمیکنن باید ربع در امدشون رو بدن حالا کو درامد همچین میگین ربع در امد انگاری جوونا رو گنج نشستن از بیکاری و بی پولی ملت تن ب ازدواج نمیدن ب اونایی هم ک ازدواج میکنن چن درصدشون پشتشون گرمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
3
چقدر ما مردم بدبختیم که یک فرصت اظهار نظر دارد و بدتر اینکه خودش را آنقدر بزرگ بداند که بخواهد برای 80 میلیون تصمیم بگیرد که چگونه زندگی کنند.
شنگول آبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
عجب !
گمنام
|
Netherlands
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
2
دولت می خواهد درآمد کسب کنه دنبال ازدواج جوانان نیست چرا نگفت به کسانی که ازدواج کنند تا 28 سالگی شغل خوب میده فقط میگن باید مجرد جریمه بده
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
فک کن به فرزندت بگی تو حاصل فرار مالیاتی هستی خخ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
1
1
جناب ادريسي
شما هرماه حقوق و شهريه ميگيريد
مردم عادي را با خودتان مقايسه نكنيد
محمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
3
1
یک جوانی برای حل برخی مشکلات اجتماعی طرحی داده صاحبان عقل وفکر آنرا منطقی نقد کنند کسانی که مطالب نامناسب مینویسند درواقع ماهییت تودرا آشکار میکنند زیرا از کوزه همان تراود که دروست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
1
اقاجان!همه جا مفتخوری نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
2
چقدر برای خودشیرینی فکر کرده به چه پیشنهاد نابی رسیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
2
کاشکی قانون کاراجباری و مسکن اجباری را نیز اجباری میکردند.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
2
28 سالگی یا 48 سالگی! چون خیلی از دهه پبجاهی ها هنوز ازدواج نکرده اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
2
كاش عقلتون ميرسيد به ارائه طرح مسكن اجباري و شغل اجباري براي جواناني كه به سن ٢٨سال رسيده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
1
از صورت بدون چين و چروك و ترگل اين ادريسي
معلومه اوضاع بد جور بكامه مباركشونه
ایرانی نا امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
بااین گرانی وتورم کمر شکن افزایش بی سابقه طلا لوازم خانگی واجاره مسکن توقع ازدواج وفرزند آوری هم دارید زهی خیال باطل شمامسئولین که مثل مردم زندگی نمی کنید که از بدبختی شون باخبر باشید نابغه ها کمی از مشکلات مردم کم کنید در اینسال کرونایی وقحطی
علی احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
باعث مضحکه و انتشار اخبار و مسائل خلاف قانون گردیده

برخورد قضایی با این افراد از واجبات تلقی می گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
حاجی می شه بگی چندتا زن داری و با کدام پول تامین می شی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
آخه دخالت در احوال شخصيه و امور خصوصي افراد تا كجا؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
بیشتر جووونا ک ازدواج نمیکنن ب خاطر اینه ک شغل درست و حسابی ندارن. شما خیلی مردی دلت میسوزه ایجاد شغل کنید برا این جوونا
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
به جونا کار بدین مشکل ازدواج حل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
با چه آورده ای اذدواج کنیم.کدوم دختر با این کمبودها قانع هست جنابعالی فکر میکنین مثلا ما خوشمون میاد که سن و سالمون میره بالا هنوز مجرد هستیم.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
من یه سوال دیگه دارم؟ما چه گناه بزرگی مرتکب شده ایم که مکافاتش این آقا و امثال ایشون است؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
1
واقعا که مجلسی که نکو است از اولش پیداست ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
چه خوشگل شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
اون طلبه ای که دررفاه بزرگ شده فکرمی کنه همه جوانان مملکت مثل ایشانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
توبه جوانان کشور توهین کردی باید جوابگو باشی مگرمارا چه حساب کردی
باید اجازه ندهید بیشترازاین حرف بی منطق بزند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
خدایا این نابغه ها کجابودند !اینها دارند مشکلات جوانهارا حل می کنند!!!نابغه ،چرانگفتی که اول شغل اجباری بعدا مسکن اجباری .آنوقت دیگه نیاز به جلسه مجلس نبود که ازدواج اجباری کند ،خودش ازدواج میکرد.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
3
0
همه شما فقط به اين بنده خدا اشكال گرفتيد يكيتون راه حل نداديد كه تو اين وضعيتي كه همه مردم رو به پيري ميرند و جمعيت كم ميشه و متأسفانه تفكر ليبراليستي دو بچه كافي هم گريبانگير همه شده تو اين اوضاع و احوال چيكار بايد كرد؟ شما براي مملكتتون و دينتون دلتون نميسوزه؟! چرا صريح آيه خدا رو كه ميفرمايد (هركس ازدواج كنه فقرش رو از بين ميبرم و از جايي كه گمان نداره روزيش رو ميرسونم )باور نداريد و هي بهانه هاي بني اسرائيلي مثل اينهايي كه بعضيهاتون نوشتيد ميآريد؟ خدا كريمه واقعا كريمه. بنده خودم طلبه هستم و با صدو پنجاه هزارتومان ازدواج كردم و از متوسطين جامعه هم پاينن تر زندگي ميكنم ولي هيچ كدام از اين حرفهايي كه شما نوشتيد رو قبول ندارم. متاسفانه فكر و عقيده خيلي از شماها غلطه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
2
اگه مشکل اقتصادی مردم حل بکنن مشکل ازدواج و شغل نیز به تبع اون درست میشه
farshad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
1
شما یه خونه بایه کاری بمن بدید من ۵تا میگیرم
ناشناس
|
Denmark
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
2
2
آخ جون عروسیه پس
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
1
تو که اجبار میکنی ازدواج رو میخوام بدونم پول مهریه پول مسکن پول ماشین هم تو میدی خجالت داره من 33سالم شده با این اوضاع که هرلحضه همه چی گرون میشه و بااین حقوق 1800نه 2ملیون که مردم به سختی در میارن یا امسال من بد بخت که بیکارم چجوری ازدوج کنم...........
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
ما مسولامون فقط یک راه حل دارند برای مشکلات و گرانی که میگند مسکن و ماشین نخرید تا ارزون بشه حالا ما هم میگیم ازدواج نمیکنیم تا ارزون بشه .یعنی خدایا خودت فقط باید به داد مردم برسی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
سلام دوستای مجرد
خیالتون تخت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
سلام دوستای مجرد
خیالتون تخت، چنین اتفاقی نمیافته، فقط یک طرح مثل طرح شفافیت حقوق نمایندگان مجلسه که الان ۱۰ ساله میخواد اجرایی بشه خخخ که نمیشه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
1
چهل هشت سالمه هیچ کس زن نمیده شما سراغ دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
1
بعضی ها فقط هدف ازازدواج را بچه به دنیا آوردن تومغزشان هست بچه به دنیا بیادهرچه میخواد بشه این درست، این بچه بدبخت ترازما، ادامه زندگیش چه میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
من ۳۳سالمه.تقریبا ده ساله بیکارم.به خاطرافسردگی و مشکلات خانوادگی.الان بدجوری دارم زجرمیکشم.نمیدونم چیکارکنم.هیچ کاری بلدنیستم هیچ تخصصی هم ندارمبه نظرتون چیکارکنم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
فقط خواسته مطرح بشه. قبل این کسی حتی اسمشو شنیده بود؟ خب نه.
محمود واحدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
با سلام و درود
نظر به افزایش طلاق های بچگانه از سوی دختران و پسران سرزمین،پیشنهاد اینجانب را در خصوص ارائه بهتر خدمات رایگان جهت جلوگیری از این ورم قلب ملت ؛ پذیرا باشید، مسئولین,صاحب نظران؛مردم شریف، درمان این ورم قلب جدایی میان زن و مرد تازه عقد ، در خدمات آشتی بسان پیشینیان و ریش سفیدانی که ابا داشتند از ارجاعش به حکم ؛پسندیده تر از جبر نیست?،همین خدمات رایگان آشتی بهتر است.
ku36
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
1
1
فكر خوبي كه اكثر مردم ايران در سالهاي اخير درك كرده و اجرا ميكنند اين است كه ازدواج نكنند و اگر ازدواج كردند بيشتر از يك فرزند نداشته باشند - مشكل دولت و مسئولين ربطي به مردم ندارد مگر آنها مشكل مردم را حل ميكنند - دختر 41 ساله ام ارشد كامپيوتر و يك پسر 15 ساله دارد و بيكار و بدون خانه است - اي داد چكسي از درد ما آگاه ميشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
0
حالا ما رفتیم خواستگاری دخترا و خوانوادشون قبول نکردن چی؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
1
0
امکان مالیات بر مجردها هست ولی امکان ازدواج اجباری نیست
mostafa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
1
0
سلام بنظر بنده به جای این طرح اجباری و کسر مالیات بیاید این قانون رو بزارید که هر کس زیر ۲۸ سال ازدواج کنه دولت وام ازدواج ۳ برابر میده با کارمزد کمتر از ۴ درصد و با اقساط ۲۰ ساله

بعد ببینین جوانان ازدواج میکنن و فرزند میارن یا نه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین