کد خبر: ۶۵۴۷۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

سه انتصاب قالیباف در مجلس

رییس مجلس، طی حکمی، بابک نگاهداری را به عنوان مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. همچنین «حمید اصلانی» به معاونت اجرایی مجلس منصوب شد.
سه انتصاب قالیباف در مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

در بخشی از حکم رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به نگاهداری آمده است:

نظر به تعهد دینی و انقلابی، تخصص و تجارب ارزنده در حوزه های سیاستگذاری، جنابعالی را بعنوان «مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی» منصوب می نمایم.

در ادامه این حکم انتصاب ، ایجاد انسجام و هماهنگی های مدیریتی حوزه های درون سازمانی مجلس و تقویت ارتباطات برون سازمانی با سایر قوا، دستگاه ها و نهادهای ذی ربط و همچنین ارائه مشاوره و خدمات تخصصی در زمینه حضور موثر رئیس قوه مقننه در شوراهای عالی و مجامع ذی ربط، تقویت و نهادینه سازی ارتباطات مردمی رئیس مجلس و برنامه ریزی فعالیت های وی از اهم انتظارات از مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس عنوان شده است.

قالیباف در پایان این حکم، توفیق روزافزون دکتر بابک نگاهداری را در انجام این مسئولیت خطیر از خداوند منان مسئلت کرده است‌.

بابک نگاهداری، دانشیار و مدیر گروه بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی، برگزیدۀ نخستین المپیاد شیمی سراسری و دارای دکترای تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای حرفه‌ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی تاکنون مسئولیت‌های اجرایی هم در حوزۀ راهبری فرهنگی و علمی کشور چون دبیری نقشۀ جامع علمی کشور، معاونت ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده داشته است. نگاهداری علاوه بر مدیرکلی حوزۀ ریاست دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیری کمیتۀ تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌های کشور، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در دورۀ ریاست دکتر تهرانچی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، عضویت در کمیسیون‌های «نظارت» و «چشم‌انداز و امور نخبگان» دبیرخانۀ مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را نیز در کارنامه دارد.

بابک نگاهداری دارای بیش از ۷۰ مقالۀ علمی-پژوهشی در ژورنالهای معتبر بین المللی و مولف کتاب‌هایی چون «برنامه‌ریزی راهبردی فرهنگی»، «مولفه‌های فرهنگی پیشرفت»، «توسعه در نگاه اندیشمندان مسلمان، آمایش آموزش عالی در کشور» و نویسندۀ چندین کتاب تخصصی در حوزۀ بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی است.

احدیان به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس منصوب شد

همچنین قالیباف در حکمی محمد سعید احدیان را به عنوان دستیار سیاسی و رسانه ای رییس مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

در بخشی از حکم رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به محمدسعید احدیان آمده است:

نظر به تعهد دینی و انقلابی و تجارب ارزنده در حوزه های رسانه ای و سیاسی، جنابعالی را عنوان «دستیار سیاسی و رسانه ای» ریٔیس مجلس منصوب می نمایم.

رییس مجلس در این حکم، اهم وظایف دستیار سیاسی و رسانه ای خود را برقراری ارتباط مناسب با رسانه‌های کشور و برنامه ریزی برای حضور موثر نمایندگان محترم مجلس در فضاهای رسانه ای به منظور تبیین و شفاف سازی رویکردهای خدمت رسانی مجلس شورای اسلامی و همچنین زمینه سازی اجتماعی و رسانه ای برای
مشارکت و حضور نخبگان دانشگاهی و حوزوی و مردم در تصمیم گیری های مجلس بر شمرده است.

قالیباف در پایان این حکم انتصاب، توفیق روز افزون احدیان را در انجام این مسئولیت خطیر از خداوند منان مسئلت کرده است.

محمد سعید احدیان، فعال مطبوعاتی و سیاسی، پیش از این با حکم رهبر انقلاب چهار دورۀ پیاپی عضو هیئت امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان بوده است و تنها فردی است که از ابتدای تاسیس موسسۀ فرهنگی هنری خراسان به صورت پیاپی عضو هیئت امنای آن بوده است؛ موسسه فرهنگی هنری خراسان با صاحب امتیازی رسانه های متعدد ملی و منطقه ای است.

او همچنین به عنوان مدیرعامل این مجموعۀ رسانه‌ای، سمت مدیرمسئولی رسانه‌های وابسته به آن موسسه از جمله «روزنامۀ خراسان» و «رسانۀ آخرین خبر» را نیز برعهده دارد.

احدیان علاوه بر این، از موسسین و رئیس شورای مرکزی تشکل سیاسی جبهۀ آرمان‌خواهان واقع‌بین است.

در کارنامۀ او عضویت در شورای مرکزی اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور به چشم می‌خورد. وی دانش آموخته رشته علوم سیاسی با گرایش سیاستگذاری عمومی است.

کتاب‌هایی چون «چرا فتنه؟ چرا تقلب؟» و «بررسی ادعای تقلب با پیش‌فرض‌های میرحسین موسوی: اثبات نبود تقلب گسترده با تحلیل نامه‌های موسوی به شورای نگهبان» دو کتابی است که احدیان درباره انتخابات سال 88 منتشر کرده است. احدیان علاوه بر این نویسندۀ کتاب‌های دیگری چون «زیر و بم پهلوی‌ها»، «از سعدآباد تا لوزان: تحلیلی بر گذشته، حال و آیندۀ برنامۀ هسته‌ای ایران»، «برجام در تحلیل کلان و خرد»، «انقلاب در گام اول: مروری بر دستاوردهای 40 سالۀ انقلاب» و همچنین «تاب‌آوری اقتصاد ایران: چگونگی و الزامات پیاده‌سازی راهبردهای اقتصادی مقاومتی» نیز هست.

حمید اصلانی معاون اجرایی مجلس شد

قالیباف در حکمی «حمید اصلانی» را به معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

در بخشی از حکم رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به اصلانی آمده است: نظر به تعهد دینی و انقلابی و تجارب و سوابق ارزنده، جنابعالی را بعنوان «معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی» منصوب می نمایم.

در ادامه این حکم انتصاب، اهم انتظارات رییس مجلس شورای اسلامی از معاون اجرایی شامل برنامه ریزی و اقدام در چارچوب سیاست های کلی نظام قانون گذاری ابلاغی رهبر معظم انقلاب و با رویکرد تحول و تاکید بر کارآمدسازی، شفاف سازی، هوشمندسازی و مردمی سازی در حوزه های ساماندهی هرچه بیشتر حوزه های اداری و مالی مجلس اعم از توسعه و ارتقاءکیفی زیرساخت های آن مبتنی بر فناوری های نوین، ارتقاء بهره وری نیروی انسانی ذکر گردیده است.

شفاف سازی و انضباط مالی، حفاظت و امنیت مجلس، بهره برداری سریعتر طرح توسعه مجلس و خدمت رسانی به نمایندگان محترم و کارکنان خدوم از دیگر ماموریت های مندرج در این حکم به معاون اجرایی جدید است.

از جمله سوابق اصلانی، معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بوده است‌.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
1
انتصاب اين افراد نبايد با راي مجلس باشد ؟رئيس مجلس قانونا چنين اختياري دارد ؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
انتصاب!!! رئیس مجلس در واقع سخنگوی مجلسه، چطوری انتصاب انجام میده؟! ایشون هم مثل سایر نماینده هاست فقط بهش رای دادن که بعنوان سخنگو باشه، انگار ایشون مجلس رو با شهرداری اشتباه گرفته داره ریاست میکنه!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین