کد خبر: ۶۵۴۹۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

دلایلی علمی برای رد خرید شیر از لبنیاتی‌های سنتی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه دلایل علمی عدم خرید شیر از لبنیاتی‌های سنتی را تشریح کرد.
دلایلی علمی برای رد خرید شیر از لبنیاتی‌های سنتی
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی ظفری پور با بیان اینکه به دلایل علمی خرید شیر از لبنیاتی‌های سنتی را قبول نداریم، گفت: شیر یک محیط خیلی خوب برای آلاینده‌ها است و خیلی زود دچار آلودگی می‌شود، لذا خرید آن از لبنیاتی‌های سنتی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

ظفری پور با بیان اینکه جوشاندن مستقیم شیر برای از بین بردن آلودگی‌های شیر راهکار خوبی است، گفت: با این وجود شیر جوشیده شده ارزش غذایی خیلی کمتری در مقایسه با شیر پاستوریزه دارد، چون در اثر جوشاندن شیر پروتئین‌ها و قند شیر شکسته می شود و همین موضوع ارزش غذایی آن را به شدت پایین می‌آورد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: شیر پاستوریزه هم ارزش غذایی بیشتری در مقایسه با شیر فله ای دارد و هم از سلامت بالاتری برخوردار است، لذا در انتخاب بین شیر پاستوریزه و فله ای به صراحت انتخاب شیر پاستوریزه ارجحیت دارد.

ظفری‌پور اضافه کرد: به خانواده‎‌ها توصیه می‌ شود از خرید شیر از لبنیاتی‌های سنتی صرف نظر کرده و تنها شیر پاستوریزه بخرند، اما اگر ناچار به خرید شیر فله ای شدند باید آن را به مدت پنج دقیقه پس از رسیدن به مرحله قُل خوردن(مرحله جوش) بجوشانند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه نظارت بر عرضه شیر خام در حوزه نظارتی دامپزشکی است، گفت: بار میکروبی شیر استان در 10 سال گذشته خیلی پایین آمده و شیر تولیدی در دامداریهای استان یک شیر سالم است، هر چند این شیر ممکن است در فرآیند حمل و نقل و جابجایی دچار آلودگی‌هایی شود که همین موضوع خرید شیر و فرآورده های لبنی پاستوریزه را توجیه‌پذیر می‌کند.

ظفری پور با اشاره به نظارت مستمر دامپزشکی بر کارخانه‌های خوراک دام، گفت: برای ارتقای سلامت شیر تولیدی در استان یک گام از دامداری‌ها پا را فراتر گذاشته‌ایم و روی خوراک دام هم نظارت داریم، چراکه به طور مثال اگر دامی نان کپک زده حاوی سم آفلاتوکسین مصرف کند، این سم در شیر دام وجود دارد و در صورت مصرف به انسان منتقل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
باید تحقیق و تفحص شود که ایشون سهامدار شرکت های صنعتی هست یا خیر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
برویدشیرهای پاستوریزه را آنالیزکنیدبعد.پدران ما موقعی ازشیرطبیعی استفاده کرده اندکه نه سردخانه ای بود ونه یخچالی .بیخواظهارنظرنکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
مرد مومن اونا شیر نیستن که میخوری شیرخشک صنعتی با اب بهمون میدن اسمشو میذارن شیر پاستوریزه/شیر سنتی درست مواد مفید نداره اما حداقل میدونیم مضر نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین