کد خبر: ۶۵۴۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

اذعان عضو سابق داعش به همکاری با اطلاعات انگلیس در سوریه

یک عضو سابق گروه تروریستی داعش نحوه استخدام خود از سوی اطلاعات انگلیس در سوریه را شرح داد.
اذعان عضو سابق داعش به همکاری با اطلاعات انگلیس در سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

 محمد حسن سعود، عضو سابق گروه تروریستی داعش در گفت‌وگو با خبرنگاران روس اظهار کرد: اطلاعات انگلیس افراطی‌های سوریه را مجبور کرد برای آنها کار کرده و درباره زیرساخت‌های نظامی روسیه در سوریه اطلاعات جمع‌آوری کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، سعود گفت: اطلاعات انگلیس من را پس از بازگشت به تدمر، به استخدام خود درآورد.

او افزود: انگلیسی‌ها از طریق برخی میانجی‌ها از بازگشت من اطلاع داشتند، آنها به من گفتند، به عنوان جاسوس فعالیت خواهی کرد، ما به تو کمک خواهیم کرد، به تدمر برو، به تو پول و تلفن‌های همراه و هرچه نیاز داری داده خواهد شد، ماموریت تو اینست که از پایگاه‌های مهم اطلاعات سوریه و ارتش‌های روسیه و سوریه در آنجا عکس تهیه کنی، من ملزم بودم این تصاویر را اینترنتی برای آنها ارسال کنم.

‌این تندروی سابق اعتراف کرد: در منطقه التنف در مرزهای سوریه با اردن جایی که پایگاه نظامی آمریکا واقع است، با افسران اطلاعات انگلیس دیدار کردم.

او افزود: از تدمر به این منطقه فرار کردم و مجبور شدم مدتی برای داعش کار کنم.

سعود در ادامه گفت: انگلیسی‌ها گفتند به اطلاعاتی درباره پایگاه‌های مهم روسیه در سوریه به ویژه چگونگی حفاظت نیاز دارند تا در ادامه امکان اجرای عملیات‌های تروریستی علیه آنها فراهم شود.

طبق اظهارات این عضو سابق داعش، انگلیسی‌ها یک راهنمای سابق گردشگری از تدمر را که مسلط به چند زبان بود مامور کردند رهبری یک گروه جاسوسی را برعهده بگیرد، این فرد پیش از آغاز جنگ در بخش خدمات در تدمر فعال بود. پس از کنترل یافتن داعشی‌ها بر تدمر، آنها همه را مجبور به همکاری کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین