کد خبر: ۶۵۵۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

سندرز: ثروت میلیاردرهای آمریکا در دوره کرونا ۵۶۵ میلیارد دلار بیشتر شد

سناتور برنی سندرز در پیام توئیتری نوشت: در حالی که میلیون‌ها آمریکایی به علت همه‌گیری ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌ و در تلاش برای دستیابی به غذای روزانه هستند و نمی‌توانند هزینه‌های آموزش یا درمان خود را تامین کنند، میلیاردرهای آمریکایی در این دوره ۵۶۵ میلیارد دلار ثروتمندتر شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

این سناتور بلندپایه ایالت ورمونت آمریکا و نامزد پیشین عضو حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، در اواخر اردیبهشت‌ماه نیز اقتصاد آمریکا را «متقلبانه و نابرابر» توصیف و در پیامی توئیتری نوشته بود: در حالی که کارگران این کشور مجبور به بازگشت به کارند، ثروتمندان در خانه‌های اعیانی خود در قرنطینه به سر می‌برند و جان خود را به خطر نمی‌اندازند.

سندرز در ادامه تاکید کرد که شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن در ایالت متحده سبب آشکار شدن «نابرابری‌های نظام اقتصادی آمریکا» شده است.

سندرز: ثروت میلیاردرهای آمریکا در دوره کرونا ۵۶۵ میلیارد دلار بیشتر شد

وی در پیام دیگری با اشاره به بحران بیکاری ناشی از شیوع کووید۱۹- نوشت: در حالی که نزدیک به ۴۰ میلیون نفر در آمریکا برای دریافت بیمه بیکاری ثبت کرده‌اند، طبقه میلیاردرها در حال افزودن صدها میلیارد دلار به ثروت خود است. اگر این مساله اقتصاد متقلبانه ما را آشکار نمی‌کند، نمی‌دانم چه چیزی آشکار می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا و اجرای مقررات و تمهیدات مقابله با این بیماری از جمله قرنطینه و ماندن در خانه، روز به روز به آمار بیکاران آمریکا افزوده می‌شود و در این میان این فقرا هستند که مانند همیشه باید بیشترین سهم را در این بخش بپردازند.

براساس گزارش جدید فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) شرایط اشتغال به حدی نامناسب است که از هر سه ۱۰ بزرگسال آمریکایی، دو نفر می‌گویند که نمی‌توانند در صورت از دست دادن شغل، هزینه‌های سه ماهه خود را از پس‌انداز یا با دریافت وام تأمین کنند که نشان می‌دهد برای چالش‌های مالی کنونی آمادگی نداشته‌اند.

براساس داده‌های فدرال رزرو، یک نفر از هر پنج نفر شهروند آمریکایی که در ماه فوریه ۲۰۲۰(بهمن۹۸) دارای شغل بوده، در ماه‌های آتی بیکار می‌شود و سهم فقرا در این میان نیز از دیگران بیشتر است.
طبق گزارش بانک مرکزی آمریکا، ۳۹ درصد از افرادی که درآمد سالانه آنان زیر ۴۰ هزار دلار بوده، بیکار شده‌اند و این در حالی است که فقط ۱۳ درصد از افرادی که درآمد سالیانه آنان بیش از ۱۰۰ هزار دلار بوده، اکنون بیکار هستند.

در پی دستور مقام‌های ایالتی و فدرال آمریکا برای در خانه ماندن و جلوگیری از شیوع کرونا، اقتصاد این کشور با ضربه شدیدی مواجه شده است و نرخ بیکاری در این کشور در ماه آوریل (اردیبهشت) به ۱۴.۷ درصد رسید.
براساس داده‌های وزارت کار آمریکا، به علت تعطیلی کسب‌وکارها، از اویل ماه مارس- آوریل (اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) تاکنون، بیش از ۴۰ میلیون نفر به علت همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور بیکار شده‌اند.

در آمریکا با افزایش شیوع کرونا، تاکنون بیش از ۲ میلیون به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۱۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین