کد خبر: ۶۵۵۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

گزارش بلومبرگ از تلاش واشنگتن برای قطع تجارت آزاد میان ایران و ونزوئلا

تارنمای بلومبرگ در گزارشی نوشت که واشنگتن در راستای تلاش‌های خود برای قطع تجارت آزاد میان ایران و ونزوئلا، قصد دارد ۵۰ نفتکش دیگر را تحریم کند.
آفتاب‌‌نیوز :

بلومبرگ در این گزارش که عصر سه‌شنبه در تارنمای خود منتشر کرد، به نقل از یک منبع آگاه نوشت دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد ۵۰ نفتکش دیگر را در ارتباط با تجارت میان ایران و ونزوئلا تحریم کند.

منبع آگاه بلومبرگ مدعی شده است هدف این تحریم‌ها که از طریق وزارت خزانه‌داری آمریکا اعمال می‌شود، پیشگیری از تقابل نظامی با ایران یا ونزوئلا است.

گزارش بلومبرگ از تلاش واشنگتن برای قطع تجارت آزاد میان ایران و ونزوئلا

وی همچنین گفت که واشنگتن در حال بررسی تحریم دیگری است که هدف آن «الکس ساب موران» تاجر ونزوئلایی است که با دولت «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا در ارتباط بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام تروریستی علیه مردم ایران، ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با اعلام لیست این کشتی‌ها و نفتکش‌ها اعلام کرد اصلاحیه انجام شده برای آن است که این کشتی‌ها در موضوع منع اشاعه تسلیحات اتمی و همچنین تحریم جامع آمریکا علیه ایران نیز طبقه‌بندی شوند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران با نادیده گرفتن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، پنج نفتکش خود را در هیاهوی رسانه‌ای به ونزوئلا اعزام کرد و به این ترتیب برنامه تروریستی آمریکا علیه ونزوئلا را هم خنثی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین