کد خبر: ۶۵۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

آغاز سفر وزیر بحث برانگیز وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی

به رغم ادامه محدودیت‌ سفرهای بین‌المللی به دلیل شیوع ویروس کرونا و با وجود انتقادهای جهانی از جمله انتقاد برلین نسبت به الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان صبح امروز(چهارشنبه) عازم فلسطین اشغالی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه آلمان صبح امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیت رسمی خود از آغاز سفر «هایکو ماس» به فلسطین اشغالی خبر داد. ماس در بدو عزیمت به اسرائیل، بر عزم خود برای دیدار با «گابی اشکنازی» همتای اسرائیلی خود در این سفر تاکید کرد.

این سفر، نخستین سفر یک مقام رسمی دولت آلمان به اسرائیل پس از تشکیل کابینه جدید این رژیم محسوب می شود.
ماس گفت دیدار با اشکنازی در راستای توافق پیشین برای تبادل دیدگاه ها و ادامه همکاری ها بوده و آلمان قصد دارد این توافق را اجرا کند.

آغاز سفر وزیر بحث برانگیز وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی

فر هایکو ماس به سرزمین های اشغالی در شرایطی انجام می شود که مخالفت آلمان با الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی موجب خشم مقامات صهیونیستی شده است. تل آویو همچنین با هدف سنگ اندازی در مسیر دیدار ماس با مقامات فلسطینی در این سفر، هشدار داده است که کرانه باختری در شرایط قرنطینه بوده و در صورتی که ماس به این منطقه برود، باید دو هفته در قرنطینه بماند و عملا امکان سفر به تل آویو نخواهد داشت.

این در حالی است که تاکنون کسانی که از کرانه باختری راهی فلسطین اشغالی شده اند بدون رعایت هیچ قرنطینه ای امکان بازگشت را داشته اند.

گزارش ها حاکی است وزیر خارجه آلمان با هدف هشدار به مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق مناطق فلسطینی، قصد دارد با مقامات فلسطینی نیز به صورت ویوئو کنفرانس گفت و گو و سپس با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست خود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم دیدار کند.

در آستانه سفر ماس، «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین روز دوشنبه رژیم صهیونیستی را تهدید کرد در صورتی که این رژیم فرصت‌های برپایی کشور مستقل فلسطینی را از بین ببرد، سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) دیگر اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

اشتیه افزود: ما کارت‌های زیادی داریم که می توانیم رو کنیم؛ از جمله توافقنامه‌ای که سال ۱۹۹۳ میان یاسر عرفات و اسحاق رابین نخست‌وزیر وقت اسرائیل منعقد شد و به موجب آن، ما اسرائیل را به عنوان یک کشور به‌رسمیت شناختیم و آن‌ها نیز ما را به عنوان یک سازمان به رسمیت شناختند؛ بنابر این اگر فرصت‌های برپایی کشور فلسطینی از بین برود، موضوع حذف به رسمیت‌شناختن اسرائیل روی میز خواهد بود.

در صورت الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی، دولت آلمان مجبور می‌شود تا بین حفظ روابط با رژیم صهیونیستی و احترام به قوانین بین‌المللی یکی را انتخاب کند. در اوایل ماه مه (اردیبهشت ماه) ۱۱ تن از سفرای کشورهای اروپایی در تل آویو به الحاق کرانه باختری و دره اردن به سرزمینهای اشغالی فلسطین اعتراض کردند.

همچنین برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

الحاق مناطق فلسطینی به اراضی اشغالی طبق طرح رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» در دستور کار صهیونیست ها قرار گرفته است، طبق این طرح که چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین