کد خبر: ۶۵۵۳۴۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا به ۸۵۰۶ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.  بنابراین مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ معاون وزیر بهداشت بیان کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵۰۶ نفر رسید.  خوشبختانه تاکنون ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. تا کنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹+جدول

لاری اظهار کرد: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز و ۶ استان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. استان‌های کردستان، خوزستان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد در وضعیت هشدار قرار دارند.راهبرد اصلی وزارت بهداشت، قطع زنجیره انتقال عفونت برای شکست کووید ۱۹ است. بنابراین از تجمع غیرضروری و سفرها خودداری شده و در فضاهای عمومی از ماسک استفاده شود.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۵۶۷ نفر تا ۸ خرداد   ۸۸۲۰ نفر تا ۸ خرداد
2 آذربایجان غربی ۲۶۷ ۲۶۳ ۴۶۳۴ ۷۹۶۳
3 اردبیل ۳۶   ۲۱۱۶ ۳۲۲۰
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۶۳ ۱۴۸۴   ۱۰۸۰۰
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۴۷ ۷۲   ۱۲۹۹
7 بوشهر ۸۱ ۲۴ ۸۶۸ ۲۱۸۱
8 تهران ۲۸۵*      
9 چهارمحال و بختیاری ۲۱ ۳۱ ۸۲۰ ۸۷۷
10 خراسان جنوبی ۱۹ ۴۶ ۷۶۱ ۸۲۷
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی        
13 خوزستان ۷۹۶ ۷۳۳ ۲۰۶۲۷ ۲۲۰۷۷
14 زنجان ۱۵ ۱۳۹ ۱۰۳۰ ‭۱۲۵۲
15 سمنان(به‌جزشاهرود)     ۴۹۳ ۵۸۶
16 سیستان‌وبلوچستان ۱۶۷ ۱۵۷   ۳۳۲۲
17 فارس ۱۶۱ ۱۱۸ ۶۰۸۸ ۷۱۳۱
18 قزوین        
19 قم ۲۲      
20 کردستان ۲۹۲ ۱۷۷ ۲۱۰۰ ۴۶۲۰
21 کرمان ۲۲۶ ۹۴   ۲۹۴۹
22 کرمانشاه ٢٧٧ ١۶۶   ٧٢۵٩
23 کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ ۹   ۹۵۱
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۱۴۹ ۱۷۱ ۵۲۹۱ ۵۵۱۲
27 مازندران ۶۷      
28 مرکزی ۳۵ ۱۷۸   ۲۵۰۵
29 هرمزگان ۳۵۱ ۸۷   ۶۶۲۵
30 همدان   ۱۲۰نفر تا ۱۷خرداد   ۱۱۰۸نفر تا ۱۷خرداد
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

شناسایی ۷۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی شبانه‌روز گذشته (۲۰لغایت ۲۱خرداد) ۷۹۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در استان خوزستان شناسایی شد.

علی احسان پور ظهر چهارشنبه از شناسایی ۷۹۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته (۲۰ لغایت ۲۱ خرداد) در استان خوزستان خبر داد و افزود: با احتساب موارد جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۲۲ هزار و ۷۷ نفر افزایش یافت.

وی در ادامه گفت: از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، ۵۸۱ بیمار با نظارت کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۲۱۵ بیمار نیز بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: این موارد جدید به تفکیک حوزه دانشگاه علوم پزشکی، حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴۱۷ مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۲۲۰ مورد، حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۱۳۹ مورد، حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۵ مورد و حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۱۵ مورد بوده است.

احسان پور با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری و تحت درمان هستند، افزود: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۲۰ هزار و ۶۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی در پایان گفت: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۳ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، ۱۱ مورد حوزه دانشگاه جندی‌شاپور اهواز و یک مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

شناسایی ۲۱ مورد جدید کرونا در چهارمحال و بختیاری/ ابتلای ۸۷۷ نفر به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۲۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکترمجیدشیرانی گفت: با شناسایی ۲۱ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد، ۸۷۷ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده استکه ۵ نفر بستری و ۱۶ نفر سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۸۲۰ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۳۱ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۷۳۷ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از شش هزار و ۳۶۶ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

شیرانی افزود: از مجموع مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر در شهرستان شهرکرد، پنج نفر فارسان، سه نفر اردل، یک نفر بروجن، یک نفر کوهرنگ، یک نفر کیار و یک نفر متعلق به شهرستان سامان است. دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند. شیرانی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های اردل، فارسان و شهرکرد در وضعیت هشدار قرار دارند.

۶۳ بیمار جدید با علائم کرونا در استان اصفهان

در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار جدید با علائم کرونا به جمع بیماران مراکز درمانی مرجع کرونا در استان اصفهان اضافه شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۳۲ بیمار بهبود یافته از کرونا هم از مراکز درمانی شهرستان‌های این استان به جز کاشان و آران و بیدگل مرخص شده اند.

آرش نجیمی، مجموع بیماران مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی این استان را ۴۲۶ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۷ نفر با وضعیت حاد بیماری تحت درمان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند. در شهر اصفهان هم امین و خورشید بیمارستان‌های مرجع کرونا است.

تست مثبت کرونای ۱۰ هزار و ۸۰۰ بیمار در اصفهان

تاکنون تست کرونای ۱۰ هزار و ۸۰۰ بیمار در استان اصفهان مثبت اعلام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد تست روزانه کرونا از مراجعه کنندگان را در دو آزمایشگاه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و هفت آزمایشگاه خصوصی دوهزار تست بیان کرد و گفت: تاکنون بیش از۴۲ هزار تست کرونا از مراجعه کنندگان گرفته شده که از این تعداد تست ۱۰ هزار و ۸۰۰ بیمار مثبت بوده است.

بهروز کلیدری، مجموع بیماران با علائم کرونا بستری شده در مراکز درمانی این استان را ۴۲۶ نفر برشمرد و افزود: در مجموع هزار و ۴۸۴ بیمار جان خود را از دست داده اند درصورتی تست کرونای ۴۸۴ نفر از این افراد مثبت و هزار نفر دیگر هم جزء بیماران مشکوک به کرونا بودند.

وی تعداد مراجعه روزانه افراد به اورژانس در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا را بیش از ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: درحالیکه بسیاری از این افراد مشکوک به بیماری هم نبودند به همین جهت ۱۷ کلینیک تخصصی و ۱۰۰ درمانگاه در استان ساماندهی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: آمار بیماران بستری با علائم کرونا به حداقل رسیده و حدود یک ماه است که آمار بستری بیماران به مرحله ثابت رسیده، اما رفتار عادی مردم نسبت به این بیماری با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی نگران کننده است.

بهروز کلیدری، بیش از ۲۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را درگیر کووید ۱۹ دانست و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا یک پزشک و یک راننده از کادر درمانی این استان شهید شدند.

وی افزود: همچنین دو هفته است که اتاق‌های عمل جراحی غیر اورژانس با ملاحظات بهداشتی فعال شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شرایط ثبات تا پایان تابستان پیش بینی شده و احتمال می‌رود با شروع فصل پائیز شاهد روند افزایشی بیماری خواهیم بود.

ابتلای قطعی ۴۶۲۰ نفر به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ازابتلای قطعی چهار هزار و ۶۲۰ نفر از هم استانی‌ها به کرونا ویروس ازابتدا تا پیش ازظهر امروز خبر داد.

فرزین رضاعی ضمن اعلام این خبر که ۲۹۲ بیمار به آمار بیماران مبتلا به کرونا اضافه شده است گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد چهار هزار و ۶۲۰ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است. شهرستان‌های سنندج ۱۶۰۳ نفرهمچنان در صدر آمار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته پانزده هزار و ۴۱۵ نمونه است.

رضاعی با اعلام دو هزار و ۱۰۰ بیمار بهبود یافته افزود: متأسفانه ۱۷۷ نفر از هم استانی‌های عزیزمان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند.

ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان تشخیص داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا کنون سه هزار و ۳۲۲ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

میری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هم ۴ مورد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و آمار جانباخته‌ها در استان به ۱۵۷ مورد رسید.

وی روند ابتلا به ویروس کرونا در استان را افزایشی عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان در شرایط هشدار و قرمز قرار دارد که مردم استان باید فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۱۲۹۹ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک‌هزار و ۲۹۹ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۷ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

کریمیان اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۷۲ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: مورد جدید فوتی متعلق به شهرستان ایلام است.

وی افزود: رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب‌ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

شناسایی ۳۵ بیمار کرونا درکهگیلویه و بویراحمد/ آمار کل به ۹۵۱ نفررسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

پرویز یزدان پناه ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از مجموع ۲۶۲ آزمایش دریافتی آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج، ۳۵ مورد جدید شناسایی شد.

یزدان پناه با بیان اینکه با حساب موارد جدید تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۹۵۱ نفر رسید، اظهار کرد: ۱۴ بیمار مرد و ۱۰ بیمار زن در شهرستان بویراحمد، پنج بیمار مرد و چهار بیمار زن در شهرستان گچساران و دو بیمار مرد در شهرستان بهمئی مبتلایان جدید به کرونا در استان را تشکیل می‌دهند.

وی ابراز داشت: ۲۴ نفر از مبتلایان جدید با افراد مثبت در ارتباط بوده و ۱۰ نفر دیگر سابقه تماس با افراد مثبت شناسایی شده را نداشته و همچنین یک نفر نیز طی روزهای قبل به آبادان سفر کرده است.

۱۶۱ مورد ابتلای جدید به کروناویروس در استان فارس شناسایی شد

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ۲ هزار و ۱۶۸ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ مورد مثبت جدید شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی مبتلایان استان فارس به ۷ هزار و ۱۳۱ نفر رسیده است.

معاون علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از ۱۶۱ مورد جدید در استان، شیراز ۴۴ مورد، لامرد ۱۰ مورد، داراب ۷ مورد، مرودشت ۶ مورد؛ آباده و ممسنی هر کدام ۴ مورد؛ کازرون و زرین دشت هر کدام ۳ مورد، رستم ۲ مورد، خرم بید، فیروزآباد، پاسارگاد و بیضا هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: متأسفانه ۲ نفر از هم استانی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به ۱۱۸ نفر رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۶ هزار و ۸۸ نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تعداد بیماران بستری امروز در بیمارستان‌ها به ۲۶۰ نفر رسیده است و ۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت با تاکید بر اینکه هنوز آمار استان بالاست و در مرحله هشدار هستیم به مردم استان فارس هشدار داد: اگر پروتکل‌ها و دستور‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است تبعات زیانباری برای استان به همراه داشته باشد زیرا، ویروس در جامعه در حال چرخش و آسیب رسان است.

دکتر همتی یادآور شد: مردم باید به خاطر حفظ جان سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

ابتلای ۳۵ نفر از کادر درمان خراسان‌جنوبی به کرونا/ شناسایی ۱۹ بیمار جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۳۵ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: تاکنون موردی از فوت کادر درمان استان خراسان‌جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

کامبیز مهدی‌زاده امروز اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ آزمایش مشکوک به کرونا انجام شد که از این تعداد نتیجه ۱۹ مورد مثبت و مابقی منفی بوده است. از مجموع نمونه‌های مثبت امروز ۹ نفر در شهرستان بیرجند، شهرستان‌های سربیشه و سرایان هر کدام سه نفر، نهبندان دو نفر و از شهرستان‌های طبس و قاین هرکدام یک نفر گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از ۱۹ بیمار جدید، ۱۶ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از موارد سرپایی بودند و سه نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند. تعداد کل آزمایش‌های انجام شده تاکنون شش هزار و ۸۸۹ آزمایش بوده که از این تعداد نتیجه شش هزار و ۶۲ آزمایش منفی و ۸۲۷ آزمایش مثبت گزارش شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی، تبیین کرد: از مجموع بیماران، ۷۶۱ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و یا از موارد سرپایی بودند و ۲۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال یک نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم و تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی ۴۶ نفر است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۳۵ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: تاکنون موردی از فوت کادر درمان استان خراسان‌جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

وی با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان، اعلام کرد: ۶۱ درصد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا از اعضای خانواده‌ها هستند که در شب نشینی‌ها و ارتباطات خانوادگی ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شروع مجدد مسافرت‌ها، حضور در تجمعات بدون ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و کاهش تعداد دفعات شست‌وشوی دست‌ها در شبانه‌روز سبب شده این ویروس در کشور و در استان ما گسترش پیدا کند.

ترخیص۴۹۳ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه تاکنون تست کرونای ۵۸۶ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه مثبت شد، گفت: از این تعداد ۴۹۳ نفر با بهبودی کامل مرخص شدند.

نوید دانایی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه تاکنون تست کرونای ۵۸۶ نفر از بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۴۹۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه این آمار معادل ۸۵ درصد از مبتلایان است، تصریح کرد: این منطقه همچنان در مرحله مدیریت بیماری کرونا قرار دارد و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید قرار ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر لزوم رعایت نکات و اصول اولیه بهداشتی بیان کرد: مردم باید تا حد ممکن از سفرهای غیرضروری در ایام تابستان خودداری کنند و در صورت خروج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند.

دانایی بابیان اینکه شکست کرونا نیازمند تعامل و همکاری ویژه مردم است، افزود: شستشوی مداوم دست‌ها بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا است.

۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در قم پس از بهبودی مرخص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته، ۱۸ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدرضا قدیر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و یکم خرداد ماه، ۲۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.  ۸ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۸ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر حدود ۹۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۰ نفر آن‌ها وخیم است.

ابتلای ۳۵ نفر از کادر درمان خراسان‌جنوبی به کرونا/ شناسایی ۱۹ بیمار جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۳۵ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: تاکنون موردی از فوت کادر درمان استان خراسان‌جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

کامبیز مهدی‌زاده امروز اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ آزمایش مشکوک به کرونا انجام شد که از این تعداد نتیجه ۱۹ مورد مثبت و مابقی منفی بوده است. از مجموع نمونه‌های مثبت امروز ۹ نفر در شهرستان بیرجند، شهرستان‌های سربیشه و سرایان هر کدام سه نفر، نهبندان دو نفر و از شهرستان‌های طبس و قاین هرکدام یک نفر گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از ۱۹ بیمار جدید، ۱۶ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از موارد سرپایی بودند و سه نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند. تعداد کل آزمایش‌های انجام شده تاکنون شش هزار و ۸۸۹ آزمایش بوده که از این تعداد نتیجه شش هزار و ۶۲ آزمایش منفی و ۸۲۷ آزمایش مثبت گزارش شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی، تبیین کرد: از مجموع بیماران، ۷۶۱ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و یا از موارد سرپایی بودند و ۲۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال یک نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم و تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی ۴۶ نفر است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۳۵ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: تاکنون موردی از فوت کادر درمان استان خراسان‌جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

وی با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان، اعلام کرد: ۶۱ درصد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا از اعضای خانواده‌ها هستند که در شب نشینی‌ها و ارتباطات خانوادگی ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شروع مجدد مسافرت‌ها، حضور در تجمعات بدون ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و کاهش تعداد دفعات شست‌وشوی دست‌ها در شبانه‌روز سبب شده این ویروس در کشور و در استان ما گسترش پیدا کند.

ترخیص ۴۹۳ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه تاکنون تست کرونای ۵۸۶ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه مثبت شد، گفت: از این تعداد ۴۹۳ نفر با بهبودی کامل مرخص شدند.

نوید دانایی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه تاکنون تست کرونای ۵۸۶ نفر از بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۴۹۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه این آمار معادل ۸۵ درصد از مبتلایان است، تصریح کرد: این منطقه همچنان در مرحله مدیریت بیماری کرونا قرار دارد و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید قرار ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر لزوم رعایت نکات و اصول اولیه بهداشتی بیان کرد: مردم باید تا حد ممکن از سفرهای غیرضروری در ایام تابستان خودداری کنند و در صورت خروج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند.

دانایی بابیان اینکه شکست کرونا نیازمند تعامل و همکاری ویژه مردم است، افزود: شستشوی مداوم دست‌ها بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا است.

استان کرمان به وضعیت هشدار رسید/هیچ پشت پرده‌ای برای ابتلای همه به کرونا وجود ندارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به افزایش موارد مبتلایان به کرونا ویروس، نوع اقلیم و افزایش موارد فوتی در روز‌های گذشته در سطح استان، به نظر می‌رسد در کل استان به وضعیت هشدار رسیده ایم و احتمال تغییر وضعیت و رسیدن به نقطه قرمز در برخی از مناطق استان زیاد است.

دکتر "مهدی شفیعی" ظهر امروز چهارشنبه ۲۱ خردادماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴۰ نمونه توسط آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در سطح استان کرمان دریافت شد که از این تعداد نمونه، ۲۲۶ مورد مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون (چهارشنبه ۲۱ خردادماه) مجموع کل آمار مبتلایان استان ۲۹۴۹ مورد گزارش شده است افزود: از ۲۲۶ مورد جدید قطعی، ۳۵ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۹۱ مورد مربوط به بیماران سرپایی و اطرافیان بیماران قطعی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه افزایش آمار روزانه مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به دلیل افزایش موارد سرپایی و یا اطرافیان بیماران قطعی بوده که دارای علائم خفیف یا بدون علامت بوده اند اظهار کرد: از مجموع ۲۹۴۹ مورد مثبت قطعی شناسایی شده در استان کرمان، ۹۲۴ مورد مربوط به بیماران بستری شده و بقیه مربوط به بیماران سرپایی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح پراکندگی موارد جدید گزارش شده در ۲۴ ساعت گذشته گفت: از ۲۲۶ مورد مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۸ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۶۴ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۴۴ مورد نیز مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بوده است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در سطح استان نداشتیم و موارد فوتی ناشی از این ویروس از ابتدای اپیدمی تاکنون ۹۴ نفر بوده اظهار کرد: از ۲۲۶ مورد جدید شناسایی شده، ۹۰ نفر خانم و ۱۳۶ نفر آقا بوده اند که نشان می‌دهد نسبت به اوایل ایپدمی، درصد ابتلای آقایان نسبت به خانم‌ها در حال افزایش پیدا کردن است که دلیل این افزایش نیز حضور بیشتر آقایان در محیط بیرون از خانه و مکان‌های شلوع و پرازدحان و محیط کار است.

شفیعی با اشاره به انجام ۱۷۸۱۸ تست آزمایش تشخیص کرونا در استان کرمان از ابتدای ایپدمی تاکنون افزود: هم اکنون ۷۲ بیمار بستری شده به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌های استان داریم که نسبت به گذشته آمار موارد بستری ناشی از ابتلا به این ویروس با شیب ملایم، افزایشی پیدا کرده که به نوعی یک هشدار است.

وی با اعلام این هشدار که اگر مردم نکات بهداشتی و بحث‌های فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان‌های پرازدحام را رعایت نکنند زنجیره انتقال ویروس قطع نشده و احتمال ابتلای گروه‌های آسیب پذیری جامعه افزایش پیدا خواهد کرد افزود: افزایش احتمال ابتلای گروه‌های پرخطر جامعه سبب افزایش ارائه خدمات بیمارستانی و در نتیجه افزایش موارد مرگ و میر ناشی از ابتلای به این ویروس خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود مردم به گونه‌ای رفتار کنند که زنجیره انتقال ویروس به صورت گسترده در جامعه افزایش پیدا نکند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در اواخر ماه مبارک رمضان و در روز‌های منتهای به تعطیلات عید سعید فطر و پس از آن تعطیلات روز‌های ۱۴ و ۱۵ خردادماه هشدار‌های لازم به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از رفتن به سفر‌ها و حضور در مراسمات، دید و بازدید‌ها و جشن‌های عروسی را داده بودیم افزود: فراز و نشیب‌های آمار مبتلایان به کووید ۱۹ به صورت مستقیم به رفتار مردم بستگی دارد.

۸۱ نفر به شمار مبتلایان به کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۸۶۸ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۸۱ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری عصر چهار شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه ۲۱۸۱ نفر شامل ۱۲۲۶ مرد و ۹۵۵ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۸۱ مورد جدید، ۲۹ مورد در بوشهر، ۴۳ مورد در دشتستان ،۲ مورد در تنگستان، ۲ مورد در دشتی، ۳ مورد در کنگان، یک مورد در عسلویه و یک مورد در دیلم شناسایی‌شده‌اند.

وی تصریح کرد: از ۲۳۲ مورد جدید، ۴۲ نفر خانم و ۳۹ نفر آقا هستند که متأسفانه یک خانم از شهرستان گناوه، دو آقا از شهرستان بوشهر و جم با بیماری زمینه‌ای فوت شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۲۱۸۱ نفر) تاکنون ۸۶۸ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۲۴۸ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۳۸ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه برای سالم ماندن باید در خانه بمانیم خاطرنشان کرد: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌ها را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، سفر نرفته، در تجمعات شرکت نکرده و در یک‌کلام کرونا را جدی بگیرند.

۱۵ نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان افزوده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۵ نفر به مبتلایان به کرونا در استان زنجان افزوده شده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه از ظهر دیروز تا کنون ۱۵ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس بستری شده در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون آزمایش کرونای هزار و ۲۵۲ نفر در استان زنجان براساس یافته های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. کرونا تا به امروز جان ۱۳۹ شهروند استان را گرفته است.

قزلباش گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز هزار و ۳۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

*بستری ۲۸۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران / افزایش ۳ درصدی بستری نسبت به روز قبل

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران از بستری ۲۸۵ بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان تهران خبر داد. از این تعداد ۲۰۲ بیمار در بخش‌های عادی و ۸۳ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده اند. این در حالی است که براساس بررسی‌ها سهم افراد بستری شده در بخش‌های عادی و ویژه از کل مراجعین به مراکز درمانی ۵.۶ درصد بوده است.

زالی افزود: این در حالی است که جمع جبری افراد بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل خود ۳ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که ۳۵۰ بیمار هم که با تشخیص کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده بودند در ۲۴ ساعت گذشته مرخص شده اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: باید یادمان باشد که برخی بازگشایی‌ها در شهر تهران به شرطی محقق شد که اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و اگر قرار باشد که این موضوعات به دست فراموشی سپرده شود مجبوریم بازگشایی‌ها را محدود کنیم.

۱۴۹ نمونه مثبت ویروس کرونا در لرستان

از ۴۳۴ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۱۴۹ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان هیچ فوتی به علت کووید ۱۹ در لرستان نداشته ایم. از ابتدا تا کنون تعداد ۱۷۱ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند.

دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون ۳۱۴۹۸ نمونه‌ی از بیماران مشکوک به "کووید ۱۹" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۷۵۶۵ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۵۵۱۲ مورد مثبت و تعداد ۲۲۴۵۳ نمونه منفی اعلام شده است. تعداد۵۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند. از ابتدا تا کنون تعداد ۵۲۹۱ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

شناسایی ۳۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اردبیل

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع تا کنون به ۳۲۲۰ نفر رسید.

از این تعداد تا کنون ۲۱۱۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۰۲ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است.

شناسایی ۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در مازندران

۶۷ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی و بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در این مدت ۵۷ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری و ۴۷ نفر ترخیص شدند گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه ۲۴۱ بیمار گزارش شده است.

دکتر موسوی با اشاره به لزوم توجه به موج دوم همه گیری کرونا و توجه به هشدار‌های بهداشتی گفت: میزان بالای انتقال بیماری کرونا ضرورت اطلاع رسانی به مردم را چند برابر می‌کند.

به گفته وی پرهیز از دورهمی خانوادگی ضرورت دارد و پیاده سازی استراتژی بهداشتی در کنترل بیماری فصول سرد، ضروری است.

شناسایی ۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در مازندرانرییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به اینکه ۱۰ بیمار جدید کرونایی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه بستری و در این مدت ۷ بیمار ترخیص شدند افزود: اکنون ۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

دکتر جلالی افزود: ۲۴ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

سه شهر استان کرمانشاه در وضعیت قرمز ابتلا به کرون

با شناسایی ٢٧٧ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ٧ هزار و ٢۵٩ نفر افزایش پیدا کرد

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ٢٧٧ بیمار کرونایی در کرمانشاه شناسایی شده در شبانه روز گذشته ۴٠مورد آن مربوط به بیماران بستری و ٢٣٧ نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

مهدی محمدی افزود: با ثبت ۴ فوتی که دو مورد در کرمانشاه و یک مورد در جوانرود و یک مورد در قصر شیرین طی شبانه روز گذشته، جمع جانباختگان کرونا در استان به ١۶۶ مورد رسید.

او می‌گوید با اوج گرفتن تعداد مبتلایان در سه شهر پاوه، جوانرود و سنقر و کلیایی وضعیت قرمز در این شهر‌ها اعلام شده است.

محمدی در پایان همچنین از انجام ٧۴٣ آزمایش در روز گذشته خبر داد و گفت: تا کنون ٢۶ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

ابتلاء ۳۵۱ فرد دیگر به کرونا در هرمزگان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۳۵۱ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به ۶ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان در ارتباط تلفنی با خبر ۱۶ رادیو خلیج فارس گفت: از این شمار، ۱۷۲ نفر در بندرعباس، ۴۴ نفر در قشم، ۳۰ نفر در میناب، ۲۰ نفر در رودان، ۲۱ نفر در بندرخمیر، ۱۸ نفر در حاجی آباد، ۱۶ نفر در جاسک، ۱۴ نفر در بندرلنگه، ۱۲ نفر در کیش، ۳ نفر در بستک و یک نفر در سیریک ثبت شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر بر اثر ابتلای به کرونا در استان جان باختند و شمار کل جان باختگان به ۸۷ نفر افزایش یافت.

به گفته دکتر نوروزیان، همه جان باختگان مرد هستند و جوانترین آن‌ها ۳۰ سال و مسن‌ترین ۹۴ سال داشتند و همه دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی و ریوی بوده اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: با شمار مبتلایان امروز، اکنون در بندرعباس ۴ هزار و ۳۰۱ بیمار، میناب ۵۵۰، قشم ۴۴۲، رودان ۳۵۵، بندرخمیر ۲۷۰، بندرلنگه ۲۵۱، حاجی آباد ۱۷۴، کیش ۸۸، جاسک ۸۱، بستک ۴۲، سیریک ۳۹، پارسیان ۲۸ و در بشاگرد ۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ ثبت شده است.

دکتر نوروزیان شرکت در تجمعات و حضور در اماکن عمومی و همچنین رعایت نکردن فاصله فیزیکی را از مهمترین دلایل گسترش شیوع کرونا در استان عنوان کرد.

وی گفت: ۵۴ نفر در یکی از شهرستان‌های استان به علت حضور در مراسم عروسی و رعایت نکردن فاصله فیزیکی، به کرونا مبتلا شده اند.

شناسایی ۳۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان مرکزی

از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (چهار شنبه) ۳۵ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی ۳۵ مورد جدید شناسایی شده که از این تعداد ۳۲ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲ مورد خمین و ۱ مورد هم در دانشکده ساوه است.

دکتر جمالیان افزود: با توجه به تعداد مبتلایان جدید، مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲۵۰۵ نفر رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در مجموع به ۱۷۸ مورد رسیده است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: ۲۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بیشتر از یک هفته است که استان وارد مرحله دوم اوج گیری شیوع ویروس کرونا شده است و تعداد مبتلایا و بیماران بستری افزایش یافته است.

دکتر آقازاده گفت: بر اساس آخرین گزارشات، ۲۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان غربی گزارش شده است که ۵۴ نفر از آن‌ها بستری شده اند. شهرستان مهاباد با ۹۴ مورد ابتلا بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. متاسفانه ۶ تن از مبتلایان بدحال در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، مهاباد و میاندوآب جان خود را از دست داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
5
3
آمار دادن شما مثل شیر بی یال و دم خال آن پهلوان است
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
3
5
بانگاهي به جدول وتعداداستانهايي كه اعلام شده وجمع تعدادنفرات مبتلا به امروز متوجه مغايرت امار داده شده ازسوي سخنگوي وزارت بهداشت خواهيم شد
جمع تعداد ١٩٤٥ نفر بدون استانهاي تهران ،ازربايجان شرقي وغربي ،مازندران ،گيلان ،يزد ،همدان،هرمزگان ووووو درصورتيكه تننا تعداد مبتلايان لرستان مربوط به امروز نزديك ١٦٩ نفر هست كه اگرباجدول جمع بزنيم خيلي بيشتر ازاماراعلامي وزارت بهداشت ميشه بقيه استانها هم به كنار
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
12
جمع لیست بالا 3145 نفره ولی امروز از طرف وزرات بهداشت 2011نفراعلام شد . یعنی چی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
6
مسئولهای کرمانشاه از خیلی استانهای دیگر کشور شفاف ترند و صادقانه امار اعلام میکنند این ویروس سراسر کشور هست اینکه در خوزستان تعداد بالا و استانهای همجوارش کمتر تناقض داره تنها استدلالی که میشه کرد عدم شفافیت هست و دودش تو چشم همه میره
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
6
من شمارش کردم جدول شما رو،مجموع مبتلایان در استانهایی که اعلام کردن ۳۴۱۲ نفره در حالیکه شهرهای بزرگ زیادی هم آمار ندادن ، در مقابل وزارت بهداشت تعداد رو ۲۰۱۱ نفر اعلام کرده. این اختلاف و تفاوت چشمگیر یعنی چی؟؟؟؟؟ حرف حق رو شما میزنید یا اونا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
5
ستاد کرونا سهم خودش از آمار برمی داره و بقیه را اعلام میکنه دیگه
آ_م
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
1
من یکی هر کاری میکنم این جدول رو نمیتونم باور کنم ناقصه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین