کد خبر: ۶۵۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

کرونا جان ۷۸ ایرانی دیگر گرفت/ شناسایی ۲۲۳۸ بیمار جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و ۱۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۸بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۵۸۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

کرونا جان ۷۸ ایرانی دیگر گرفت/شناسایی ۲۲۳۸ بیمار جدید

سادات لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۷۲۸ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سادات لاری افزود: استانهای خوزستان، کرمانشاه، کردستان، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

وی گفت: گزارش ها حاکی از این است که پروتکل های بهداشتی در اکثر شهرها به درستی رعایت نمی شود و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به یک چهارم کاهش پیدا کرده است امیدواریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به کنترل بهتر اپیدمی کووید۱۹ کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین