کد خبر: ۶۵۵۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

نوبخت: برنامه ویژه جهش تولید برای هر استان دنبال می‌شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال براساس نامگذاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید شده است، برای هر استان یک برنامه ویژه جهش تولید را دنبال می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان ۵ هزار واحد مسکن محرومان استان خراسان جنوبی و ۲۴۸ واحد خسارت دیده از سیل که در روستای بندان شهرستان بشرویه برگزار شد گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری امضا شد ۷۵ پروژه جهش تولید با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان انجام می‌شود که امید است در زمان مناسب و اسرع وقت به ثمر بنشیند و شاهد لبخند رضایت بر لبان مردم باشیم.

وی بیان کرد: آیینی که در این مکان مقدس با حضور روحانیون، نمایندگان مردم در مجلس، نماینده عالی دولت در استان و همه مسوولان در خدمت اهالی پرعاطفه و متدین روستا برگزار شده، معطوف به دو کار خدمت‌رسانی است.

نوبخت: برنامه ویژه جهش تولید برای هر استان دنبال می‌شود

وی افزود: نخست اینکه امروز پنج هزار واحد مسکونی همزمان در این استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که توفیق داشتیم در این روستا به صورت نمادین کلید چند واحد را از سوی نظام تحویل مالکان دهیم.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: این کار در یک توافق بین سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد که به تفکیک پنج هزار واحد مددجویان و پنج هزار واحد برای روستاییان کم درآمد تقدیم شود.

وی گفت: امروز پنج هزار واحد از این توافق تقدیم می‌شود و ۲ هزار واحد هم سال گذشته به بهره‌برداری رسید بنابراین هفت هزار واحد از مجموع ۱۰ هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است.

نوبخت با بیان اینکه سه هزار واحد هم در مراحل پایانی است که در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود گفت: بعد از این بنا داریم پنج هزار واحد مسکونی دیگر برای جوانان در داخل شهر و حاشیه شهرهای استان بسازیم که در کمتر از یک سال به پایان می‌رسد.

وی افزود: در ادامه طرح مسکن محرومان که عمدتا برای روستائیان بود، پنج هزار مسکن در حاشیه شهرهای خراسان جنوبی نیز ساخته می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: پایان سال ۹۷ در سفری که به این استان داشتیم مقرر شد ۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود که کمتر از یک سال بخش بزرگی از این واحدها آماده شد و امروز پنج هزار واحد دیگر به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: این طرح معطوف به روستاها بود ولی برای حاشیه شهرها هم نیاز مسکن احساس و قرارداد سه جانبه امضا شد و حداکثر در یک سال پنج هزار واحد برای مردم حاشیه شهرها احداث می‌شود.

نوبخت گفت: برای ساخت پنج هزار واحد مسکن حاشیه شهرها ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: همه اینها یک رخداد بزرگ است که امروز نظاره‌گر آن هستید و امروز جالب بود وقتی روی سنگ فرش قدم می‌زدیم مردم گفتند سال گذشته همین جا تا زانو در آب و گل بودیم و جای خرسندی است که چنین خدماتی به مردم ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکید رهبری و نظام و رییس جمهوری است که با الفت و عدالت در روستاها و مناطق کمتر برخوردار خدمت‌رسانی کنیم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به سایر توافقات و مصوبات سفر امروزش اشاره کرد و گفت: احداث هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان حداقل موجب اشتغال هفت هزار و ۵۰۰ نفر خواهد شد.

وی عنوان کرد: هنر مردم در صنایع دستی و تولید آتار جذاب و نفیس به ویژه در روستائیان را امروز مشاهده کردیم و مصمم هستیم سه هزار اشتغال را از این مسیر در خراسان جنوبی فراهم کنیم.

همچنین ساخت نمازخانه در دبستان دخترانه ام الشهدا بشرویه از درخواست‌های دختربچه‌ای در مراسم خیر مقدم بود که رییس سازمان برنامه و بودجه دستور آن را صادر کرد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم متولی این کار شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز (پنجشنبه) با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند توسعه میان مدت استان تدوین شد، همچنین افتتاح چند طرح عمرانی و امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه‌ای وارد خراسان جنوبی در شهرستان طبس شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین سفر یک روزه به خراسان جنوبی ضمن شرکت در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های اشتغالزایی و جهش تولید استان از نمایشگاه صنایع دستی در باغ گلشن طبس هم بازدید کرد.

براساس تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری که امروز به امضا رسید، پنج هزار واحد مسکونی در مناطق کمتر برخوردار شهری استان احداث می‌شود که اقدامی نو است.

۱۴۵ کیلومتر باند دوم در راه‌های خراسان جنوبی نیز با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

نوبخت در ادامه این سفر ۱۲ ایستگاه دیجیتال صدا و سیما را برای بهره‌مندی ۱۸ روستا از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی افتتاح و از بیمارستان در حال ساخت شهرستان بشرویه بازدید خواهد کرد.

افتتاح کارخانه کنسانتره زغال سنگ که از واحدهای تولیدی بزرگ استان در شهرستان طبس است از دیگر برنامه‌های لحاظ شده در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی است.

سفر امروز رییس سازمان برنامه و بودجه سومین سفر وی طی ۱۴ ماه گذشته به خراسان جنوبی است.

سند توسعه میان مدت استان در سفر اسفند ۹۷ دکتر نوبخت تدوین و رونمایی شد. براساس آن تفاهم‌نامه ۹۴۰ میلیارد تومان برای مدت ۲ سال و اجرای پروژه‌های مختلف به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین