کد خبر: ۶۵۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۵

ترامپ دستور اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین‌الملل را امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا اقدام به امضای دستورالعمل اجرایی اعمال تحریم و مجازات‌های یکجانبه علیه مقامات دیوان کیفری بین‌الملل (ICC) کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده دستورالعملی را امضا کرد که بر اساس آن دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) را به دلیل تحقیق در مورد سربازان آمریکایی و مقامات سازمان اطلاعاتی این کشور به اتهام انجام جنایات جنگی در افغانستان شامل تحریم‌های یکجانبه، مجازات‌های اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترامپ مقامات این دادگاه عالی بین‌المللی را تهدید کرد که اگر آنها بدون رضایت واشنگتن در باره عملکرد سربازان آمریکایی در افغانستان تحقیق کنند، از سوی آمریکا تحت مجازات‌های اقتصادی قرار خواهند گرفت.

ترامپ دستور اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین‌الملل را امضا کرد

در ماه مارس دیوان کیفری بین‌الملل (ICC) تحقیقات خود درباره‌ی وقوع جنایات جنگی توسط طرفین درگیر در افغانستان، از جمله نیروهای آمریکایی را آغاز کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعمال محدودیت‌های مسافرتی و منع اعطای ویزا به مقامات دیوان کیفری بین‌الملل و اعضای خانواده‌ی آن‌ها را مجاز اعلام کرده است.

سازمان ملل نیز نسبت به دستور اجرایی ترامپ مبنی بر اعمال تحریم‌ها و مجازات‌ها علیه دیوان کیفری بین‌الملل (ICC) به دلیل آغاز تحقیقات در مورد وقوع جنایات جنگی احتمالی در افغانستان ابراز نگرانی و همچنین اعلام کرد که این سازمان از نزدیک تغییر و تحولات را دنبال خواهد کرد.

ترامپ زمانی دست به امضای این دستور اجرایی زد که دیوان کیفری بین‌الملل در لاهه شروع به انجام تحقیقات خود در مورد وقوع جنایات جنگی در درگیری‌های افغانستان بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین