کد خبر: ۶۵۵۶۵۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

پلیس به بازار مسکن ورود می‌کند؟

افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن تاجایی بالا رفت که مداخله رییس جمهور را نیز درپی داشت و او روز گذشته در گفت‌وگویی با وزیر مسکن، راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت و ضرورت بررسی علل و عوامل گرانی مسکن و راه‌حل‌های برون‌رفت از این وضعیت، بر اهتمام هرچه بیشتر برای تسریع در روند اقدامات و فعالیت‌ها برای به ثمر رسیدن این موضوع تاکید کرد. در این شرایط پلیس نیز اعلام آمادگی کرده که در صورت درخواست دستگاه‌های مربوطه برای کنترل این بازار ورود کند.
پلیس به بازار مسکن ورود می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سال ۹۹ با تب و تاب کرونا آغاز شد، تب و تابی که همچنان هم ادامه دارد و گویا همین امر هم سبب شد تا بسیاری از قیمت‌ها با شیبی بیشتر از قبل افزایش یابد؛ در این میان بازار مسکن هم دستخوش تغییرات زیادی شد و گرچه گزارش‌ها حاکی از رکود در خرید و فروش است، اما معاملات انجام شده در این حوزه با قیمتی بسیار بالاتر از مدت مشابه سال قبل و حتی چند ماه پیش بوده است. در بازار اجاره مسکن نیز وضعیت مشابه وجود دارد و بسیاری از مستاجران که مجبور به تمدید قرار داد یا اجاره خانه‌ای جدید هستند از این وضعیت گلایه دارند.

دامنه این افزایش قیمت‌ها تا جایی بالا رفت که چندی پیش وزیر مسکن پیشنهاد نخریدن خانه را داد و چند روز پس از آن هم حسن روحانی، رییس جمهور مستقیما در این موضوع وارد شده و از وزیر مسکن خواست تا طرح‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای حل معضل و کنترل قیمت مسکن را برای بررسی، تصویب و تسریع در اجرا به جلسه روز یکشنبه ستاد اقتصادی دولت ارائه کند.

در این شرایط برخی معتقدند دلالان و سوداگران سبب افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن شده‌اند. دلالانی که پیش از این به بازار سکه و ارز و خودرو نیز ورود کرده و حتی برخی از آنان به جایگاه سلطان شدن هم رسیده بودند که پلیس با آنان برخورد کرده بود. در همین راستا نیز ایسنا، ورود پلیس به بازار مسکن را از رییس پلیس تهران بزرگ، یعنی شهری که بیشترین افزایش قیمت‌ها در آن رخ داده، پرسیده است.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورود پلیس به بازار مسکن گفت: پلیس پیش از این با درخواست دستگاه‌های مسئول و دستگاه قضایی به عنوان ضابط عام به بازار سکه و ارز و نیز احتکار خودرو ورود کرده و با بسیاری از افراد سودجو و سوداگر برخورد کرده بود که این برخوردها همچنان هم ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ در مورد بازار مسکن و سودجویی و سوداگری احتمالی در این فضا نیز در صورتی که دستگاه‌های مسئول از پلیس درخواست کنند یا قوه‌قضاییه ماموریتی را به ما دهد ما آمادگی داریم و حتما با موارد تخلف و سودجویی برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فضاسازی‌هایی که برای افزایش قیمت طلا و ارز در فضای مجازی انجام شده بود هم اظهارکرد: در مورد سایت‌هایی که قیمت‌های کاذب برای ارز و دلار و خودرو درج می‌کنند؛ پلیس فتا ورود کرد، تعدادی از سایت‌ها بسته شده و مدیران برخی از آنها را احضار و توجیه کردیم. در حوزه مسکن هم اگر درخواستی از پلیس شود ما آمادگی داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
2
چرا برای قیمت خودرو کسی ورود پیدا نمی کند ؟ چرا برای قیمت سر به فلک کشیده مصالح ساختمانی کسی ورود پیدا نمی کند ؟ اصلا" چرا برای گرانی افسارگسیخته تمامی مایحتاج مردم کسی بطور جدی ورود پیدا نمی کند ؟ چرا برای بی ارزش شدن پول ملی و تورم 42 درصدی و گرانی دلار بالای 18 هزارتومان و سکه بالای هفت و نیم میلیون تومان کسی ورود پیدا نمی کند ؟ بروید و بجای شعار موارد فوق را حل کنید مشکل قیمت مسکن و اجاره بهاء حل خواهد شد.
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
بهترین کار و اینه مشخص بشه به اسم هر شخص چند ملک وجود دارد و این تبادل املاک در سال به اسم هر فرد چندبار صورت میگیرد و اینجوری دلالان شناسایی میشوند. اینم پیشنهاد من بیسوادد. اقای اقتصاد دان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
این وظیفه ملی است همه باید کمک کنند مشکل گرانی مسکن حل شود البته با برنامه و نقشه راه مشخص
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
تو رو خدا پلیس وارد شه.یکی به داد ما برسه مردیم زیر بار فشار اجاره خونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
مسکن اخربن گزینه گران شدن است
دلار طلا فلزات وو....ِ وقتی بورس سود میدهد طاا سود میدهد خودرو سود میدهد وکلا هرچب بخری صبح فردا سود میکنی خوب مسکن هم جزوی از بقیه است
یعنی چی هر روز گرانتر از دیروز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
یه شیر ایرانی معمولی برا ظرفشویی خریدم 630000 تومان حالا هم خونه خالی دارم اما جرات اجاره دادنش را ندرام چون میدونم بعد از تخلیه نصف اجاره دریافتی را باید خرج خونه کنم اگر هم بفروشم با پولش نمیدونم چه کار کنم سکه بخرم دلار بخرم بورس برم هیچ جاامنیت نداره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین