کد خبر: ۶۵۵۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
مجموع بیماران کرونا در ایران به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۴ خرداد؛ ۲۴۱۰ ابتلا و ۷۱ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص آخرین آمار کووید-۱۹ در کشور گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر رسید. مجموع جان باختگان این بیماری نیز به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۴ مورد بستری شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۲۴ خرداد؛ ۲۴۱۰ ابتلا و ۷۱ فوتی جدید

همچنین افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۴۶ هزار و ۷۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۲۷۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: استان‌های هرمزگان، خوزستان، خراسان رضوی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی به سالمندان و مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران فشار خون و قلبی ریوی توصیه کرد که همچنان در منزل بمانند و جوانان نیازهای مربوط به خارج از منزل آنها را تهیه کنند و افراد در منزل و در جوار سالمندان از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بستری شدن ۱۳ مبتلای جدید کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مبتلای جدید کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

دکتر سعید کشمیری افزود: ۱۸ مورد از موارد بستری نیز در ۲۴ ساعت گذشته با حال ‏‏عمومی خوب از بیمارستان ترخیص و برای ادامه روند درمانی در مراقبت خانگی قرار گرفتند. ‏

وی با اشاره به افزایش دو مورد جدید بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ بیمار مبتلا به ‏کرونا در بخش ‏ICU‏ ‏تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. ‏

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به تلاش‌های ایثارگرانه مدافعان سلامت در بیمارستان‌های استان بوشهر اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت ‏‏گذشته هیچ مورد فوتی مبتلا به کرونا در استان نداشته‌ایم. ‏

استفاده از ماسک مؤثرین روش محافظت در برابر کرونا

دکتر کشمیری با تاکید بر ضرورت استفاده هم استانی‌ها از ماسک عنوان کرد: مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا ماسک است ‏‏و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر انتقال ویروس بیش از ۷۰ درصد است. ‏

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: اگر فرد سالم ماسک بزند، ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ ‏‏درصد کاهش می‌یابد و این در حالی است که اگر فرد بیمار و سالم هر دو از ماسک استفاده کنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد ‏‏کاهش پیدا می‌کند. ‏

بستری شدن 16نفر دیگربا ابتلابه کرونا در استان اردبیل

در ۲۴ساعت گذشته، ۱6بیمار جدید مبتلا به کرونا دربیمارستانهای استان بستری شده اند.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد ،در این مدت 13نفر بیمار مبتلا با بهبودی از بیمارستانها ترخیص شده اند. از تعداد 97بیمار بستری مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی استان تعداد 31نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. متاسفانه در 24ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده است.

شناسایی 10 مورد جدید مثبت قطعی کرونا در چهارمحال و بختیاری

دربیست و چهارمین روز از خردادماه 10 مورد جدید مثبت قطعی کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا دربیست و چهارمین روز از خردادماه گفت:در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایشات ۱۸۰ نفر از بیماران سرپایی و بستری در مراکز درمانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ از سوی آزمایشگاه کرونای استان اعلام شد.

دکتر شیرانی افزود: پاسخ ۱۰ مورد از نمونه‌های گرفته شده از بیماران بستری در مراکز درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت قطعی اعلام شده است.

وی گفت:هم اکنون ۴۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۱ نفر مثبت قطعی و بقیه در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
شیرانی گفت:با توجه به برخورداری استان از آزمایشگاه تشخیص کرونا پاسخ قطعی نمونه‌های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا حداکثرتا امشب یا فردا صبح اعلام خواهد شد.

بستری ۱۰۵ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل بیماری کرونا در یزد 

استاندار یزد به صورت ویدیو کنفرانسی در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، حضور یافت.

طالبی در این نشست گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۵ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل بیماری کرونا بستری می‌باشند و خوشبختانه در چند روز اخیر فوتی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در استان یزد تاکنون ۵۲۲۷ نفر مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۵۲۷ مورد مبتلای قطعی بوده اند و متاسفانه ۲۳۶ نفر از آن‌ها فوت کرده اند.

شناسایی ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سنندج 

ظرفیت بخش کرونا در بیمارستان توحید و بعثت سنندج تکمیل شد اگر مردم رعایت نکنند، عزا کردستان را فرا می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تمام ۲۰۱ تخت بیمارستان توحید و بیمارستان بعثت سنندج که به عنوان پشتیبان دوم در نظر گرفته شده بود، از بیماران مبتلا به کرونا پر شده است.

آمار مبتلایان به کرونا در کردستان اکنون لحظه‌ای بالا می‌رود و اگر تغییری در مراقبت‌های بهداشتی مردم صورت نگیرد با یک فاحعه روبرو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در استان خبر داد.

فرزین رضاعی گفت: در حال حاضر ۳۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند. اکنون ۶۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کردستان در بخش ویژه یا (آی سی یو) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان را از ابتدا تا کنون ۱۹۵ نفر عنوان کرد.

وی از ابتلای چهار مادر باردار مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ کودک و ۲ نوزاد کرونایی بستری هستند.

صعود دوباره کرونا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان هشدار داد: مردم باید به دقت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد موج دوم شیوع ویروس کرونا نباشیم.

دکتر کرمی گفت: بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ، سه شهر قرمز ومابقی در وضعیت هشدار هستند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین راه انتقال ویروس، تماس مستقیم ، دست دادن و رعایت نکردن فاصله یک متری است اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی و دوری از افراد بیمار، راه بسیار مهم جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

شناسایی ۴۶ بیمار کرونایی جدید در مازندران

۳۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه‌های مازندران و بابل بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۳۴ نفر ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۲۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های بابل پذیرش و ۵ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر جلالی مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه را ۸۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۲۳ بیمارکرونایی نیز با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بستری شدن ۱۰ بیمار مشکوک ابتلا به کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ نفر مشکوک ابتلا به کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش شدند.

دکتر قدیر افزود: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش‌های بیماریستانی بستری شدند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته از کل بیماران مبتلا به کرونای بستری فقط یک نفر از بیمارستان ترخیص شد.

دکتر قدیر تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ نفر بستری مشکوک به کرونا در قم بوده که حال ۴۰ نفر آن‌ها وخیم است.

۵۸ بیمار جدید با علائم کرونا بستری در مراکز درمانی استان اصفهان 

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۴۲ بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی این استان مرخص شده اند.

آرش نجیمی، مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی این استان را ۴۵۱ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۷ بیمار که از شدت این بیماری رنج می‌برند در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تردد غیر ضروری در اماکن عمومی پرهیز کنند.

خورشید و امین بیمارستان مرجع بستری بیماران کرونا در شهر اصفهان هستند.

بستری شدن 6 بیمار مبتلا به کرونا در کاشان

در ۲۴ ساعت گذشته، ۶ بیمار مبتلا به کرونا در کاشان بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۳ نفر از این بیماران اهل کاشان، دو نفر آران و بیدگل و یک نفر از نطنز هستند.

سید علیرضا مروجی افزود: در مجموع فعلا ۳۲ بیمار حاد تنفسی بستری هستند و آزمایش کرونای ۱۲۵۰ نفر تاکنون مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸۰۵ بیمار حاد تنفسی مرخص شده اند گفت: ۳۱۳۵۳ نفر تاکنون به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده اند.

122 کرونایی جدید در سیستان و بلوچستان

کرونا همچنان در کمین سلامت جامعه است، توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم.

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به 3 هزار و 766 نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این خبر، گفت: در 24 ساعت گذشته 122 بیمار جدید به بیماران کرونایی استان افزوده شده است و 2 نفر هم فوت کرده اند.

میری افزود: 93 درصد از کل مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته اند و حدود 70 بیمار کرونایی همچنان در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی همچنین از آغاز بکار آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در سراوان خبر داد و گفت: روزانه حدود 100 آزمایش تشخیصی در این آزمایشگاه برای جمعیت 400 هزار نفری سراوان و سیب سوران انجام خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تاکنون 20 هزار آزمایش کرونا در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

انجام روزانه ۶۰۰ تست تشخیص کویید ۱۹ در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: به منظور تشخیص مبتلایان به کرونا به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تست در استان انجام می‌گیرد.

جواد آقازاده در چهل و سومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت استان در شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: پس از بازگشایی‌ اماکن عمومی پس از شیوع کرونا و کاهش میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، براساس تعداد مبتلایان به کویید ۱۹ تقریبا به قسمت متوسط پیک در استان رسیده‌ایم.

وی درباره تعداد تست‌های انجام گرفته، افزود: به منظور تشخیص مبتلایان به کرونا به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تست در استان انجام می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این در حالی است که در روزهای نخست بیماری تنها ۵۰ تا ۶۰ تست انجام می‌گرفت اما با افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها و تجهیز آنها توانستیم این عدد را به ۶۰۰ تست در روز برسانیم.

این مسوول درباره وضعیت تجهیزات حوزه درمان، بیان کرد: تجهیزات درمانی استان در شرایط فعلی پاسخگوی نیاز است.

وی گفت: همچنین در روزهای گذشته با بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از برخی شهر‌های استان، ۴ دستگاه سی‌تی‌اسکن به منظور تجهیز بیمارستان‌ها تدارک دیده شد که به زودی به بیمارستان‌های استان افزوده می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره گروه‌های سنی مبتلا به کویید ۱۹ افزود: در آذربایجان‌غربی گروه‌های سنی زیر ۱۴ سال حدود ۳.۸ درصد، گروه‌های سنی ۱۵ تا ۵۴ سال حدود ۶۹.۷ درصد و گروه‌های سنی ۵۵ سال و بالاتر حدود ۲۶.۶ درصد به بیماری کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

به گفته آقازاده، ۸۰ درصد مبتلایان کویید ۱۹ در استان ساکن شهر و ۲۰ درصد مبتلایان ساکن روستا هستند.

۵ فوتی قطعی کرونا در ۲۴ خرداد در هرمزگان

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: در ۲۴ خرداد، ۵ نفر دیگر نیز در هرمزگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امشب در گفت وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت اخیر با فوت ۵ نفر دیگر در اثر ابتلای قطعی به کرونا در این استان، شمار کل مبتلایان فوت شده در استان به 106 نفر رسید.

وی افزود: مبتلاشدگان به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند نیز ۱۸۶نفر هستند که ۲۲درصد افزایش نسبت به دیروز را نشان می‌دهد. مبتلاشدگان بستری در بخش آی‌سی‌یو نیز ۲۳ نفر هستند که حال 10 نفر از آنان وخیم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد 5 فوت شده 24 ساعت اخیر در هرمزگان نیز عنوان داشت: یک زن ۸۶ساله با سابقه دیابت، فشارخون، بیماری قلبی در بندرعباس و یک مرد ۷۶ساله با سابقه آسم در بندرعباس، یک زن ۶۷ساله مبتلا به سرطان ریه و دیابت در میناب، یک زن ۷۵ساله با سابقه‌ فشارخون بالا در رودان و یک مرد ۴۶ساله با سابقه فشارخون بالا در کیش جان خود را از دست دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین