کد خبر: ۶۵۵۷۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

ماجرای قتل دف‌نواز اصفهانی چه بود؟

به‌وقت جاری شدن آب در زنده رود، مردی دف‌زنان و غزل‌خوان به استقبال رود می‌شتافت، نام او مهدی نیکبخت بود، شاعری با تخلص «بی‌تو» که برای همیشه از میان ما رفت.
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی مهرآیین، نویسنده‌ای که با مهدی نیکبخت ۱۵ سال دوستی صمیمانه داشته، با اعلام این خبر به خبرگزاری ایسنا گفت: «بی‌تو» متولد سال ۱۳۵۸ بود و با مسئولیتی که از سال ۱۳۸۳ در کارگاه شاعران شعر جوان استان اصفهان داشت، تلاش می‌کرد شاعران جوان را دور هم جمع و مشکلات شعری آنان را حل کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: بزرگ‌ترین خصلت مهدی نیکبخت بی‌آزاری بود. مردی رها، محبوب، به دور از خودبینی و همیشه در سفر که هیچ‌وقت دنبال مال دنیا نبود، فلسفه خوانده بود و هر بار که زنده‌رود باز می‌شد با نواختن دف به پیشواز آن می‌رفت.

ماجرای قتل دف‌نواز اصفهانی چه بود؟

نویسندۀ کتاب «سارا سلام» تصریح کرد: مجموعه شعر «ولایت فیلسوف» او در سال ۱۳۸۷ به همت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان منتشرشده است.

مهرآیین افزود: کتاب «نسخۀ گمشده‌ای از حافظ»، «ملانصرالدین و کودک فیلسوف» و مجموعه شعری از نیکبخت به‌جامانده که به دلیل مشکلات اقتصادی و دیده نشدن در زمان حیاتش، به چاپ نرسید و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک مجموعه شعر «بی‌تو» را برای گرامیداشت یاد او منتشر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیکبخت طی یک حادثه در سمیرم به دیار باقی شتافت و مراسم خاک‌سپاری او در زادگاهش، روستای کبجوان اصفهان برگزار شد.

شعر «با خودت مهربان باش، انسان» یکی از معروف‌ترین شعرهای «بی‌تو» است که بیت‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

باخودت مهربان باش، انسان
مثل رودی روان باش، انسان
رنج را با نیایش بمیران
درد را با نوازش بمیران
مست شو از شراب حضورت
آشنا کن زمین را به نورت
روحی و ارتعاشی و جانی
مهری و عشقی و بی‌کرانی
عشق را میزبان باش، انسان
با خودت مهربان باش، انسان...
هرکه هستی همان باش، انسان
با خودت مهربان باش، انسان
درد خودخواهی‌ات را دوا کن
حق به خود دادنت را رها کن
از قضاوت لجاجت بپرهیز
صلح کن با خودت، با جهان نیز
پر ز خشمی و ترسی و کینی
تا خودت را نبخشی همینی
بخشش دیگران یاری توست
حاصل کینه بیماری توست
رحمت کبریا کم نبخشد
تا نبخشی تو را هم نبخشد
دوست با دشمنان باش، انسان
با خودت مهربان باش، انسان...

مهدی نیکبخت چگونه کشته شد؟

همچنین برخی از رسانه‌های و کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر از قتل مهدی نیکبخت داده و نوشته‌‌اند: مهدی نیکبخت حوالی ساعت سه بامداد روز یک شنبه ۱۸ خردادماه جاری در باغی در شهرستان سمیرم اصفهان به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل رسید. وی متولد ۱۳۵۸ شاعر، نویسنده و عارف بود. او دف می‌نواخت و رقص سماع می‌نمود.

دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت در سمیرم

دادستان عمومی و انقلاب سمیرم نیز از دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبرداد.

روح اله نصر اصفهانی با اشاره به دستگیری یک قاتل در کمتر از 24 ساعت در شهرستان سیمرم اصفهان در شرح این خبر گفت: در تاریخ ۹۹/۳/۱۸ ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بامداد در پی وصول گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل عمدی، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمیرم دستور تشکیل پرونده و انجام تحقیقات و تعقیب قاتل یا قاتلان احتمالی را صادر نمود. با حضور مأموران در محل وقوع جرم مشخص شد مقتول یک مرد حدود ۴۰ ساله بوده که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

دادستان سمیرم خاطرنشان ساخت: پس از انجام اقدامات فنی قضایی و انتظامی و مخابراتی متهم به قتل در ساعت ۱۴:۳۰ همان روز در حالی که با یک دستگاه خودروی آزرا متواری شده بود در شهرستان کاشان دستگیر و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. در تحقیقات اولیه متهم به ارتکاب عمل مجرمانه خود اعتراف و انگیزه‌اش را اختلاف شخصی با مقتول اعلام نموده است.

دادستان عمومی و انقلاب سمیرم در پایان یادآور شد: یک نفر دیگر نیز به اتهام معاونت در این قتل دستگیر و پرونده در جریان رسیدگی و تکمیل تحقیقات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Finland
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
2
6
ما که چیزی نفهمیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
3
3
مدیونید اگه فکر کنید کار .... است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
کل ایرا ن که هیچ کل دنیا او راشناختند ار این به بعد اشعارش همه جا خوانده می شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین