کد خبر: ۶۵۵۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

پیام‌های تسلیت برای درگذشت محمدعلی کشاورز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد باقر قالیباف، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و اسحاق جهانگیری درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفتند.
آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز بازیگر و پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما را تسلیت گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت بازیگر پرآوازه و پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور استاد محمد علی کشاورز موجب تاسف و تاثر گردید. خدمات ارزنده این هنرمند بزرگ و مردمی به فرهنگ و هنر این مرز و بوم و نقش آفرینی های کم نظیر و ماندگارش در عرصه بازیگری، خاطره انگیز و فراموش ناشدنی است.

پیام‌های تسلیت برای درگذشت محمد علی کشاورز

این مصیبت را به ملت ایران، اصحاب فرهنگ و هنر، علاقه مندان و بستگان به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسالت دارم.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور

پیام تسلیت وزیر فرهنگ برای درگذشت محمدعلی کشاورز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت.

در پیام سیدعباس صالحی آمده است: خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر استاد محمدعلی کشاورز موجب تاثر شد. مردم هنردوست کشورمان سالیان متمادی، شاهد نقش آفرینی‌های کم نظیر او در سینما، تئاتر و تلویزیون بودند و خاطره جمعی ما هرگز نام او را از یاد نخواهد برد. اینجانب فقدان این هنرمند بزرگ را به خانواده ایشان، جامعه هنری و عموم هموطنان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال مغفرت و رحمت واسعه برای آن عزیز از دست رفته و صبر و بردباری بازماندگان محترم را خواستارم.

پیام تسلیت قالیباف

در پیام تسلیت "محمدباقر قالیباف"، رئیس مجلس به‌مناسبت درگذشت مرحوم "محمدعلی کشاورز"، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند توانا و پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون، استاد محمدعلی کشاورز موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان چهره ماندگار و محبوب در نزد مردم ایران و در طول سال‌های عمر خویش در خدمت به فرهنگ و هنر کشور بوده و آثار به یاد ماندنی برجای گذاشته و نقش‌های مهمی را خلق و در ذهن مردم به یادگار گذاشتند که بدون شک در گنجینه هنر این مرز و بوم ماندگار و درخشان خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند گران‌قدر به جامعه فرهنگی و هنری کشور، خانواده آن مرحوم و مردم هنردوست ایران، برای این فقید سعید از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی.

تسلیت سید حسن خمینی درپی درگذشت محمدعلی کشاورز

همچنین، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

درگذشت هنرمند با ارزش و گرامی کشورمان جناب آقای محمد علی کشاورز برای دوستداران هنر تأسف بار است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان ایشان به خانواده گرامی شان و به جامعه هنری کشور به ویژه اهالی سینما و تئاتر برای ایشان رحمت الهی را مسألت می نمایم.

پیام تسلیت لاریجانی درپی درگذشت محمدعلی کشاورز

در پی درگذشت مرحوم "محمدعلی کشاورز"، بازیگر پیشکسوت و چهره ماندگار هنری، علی لاریجانی، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت علی لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند توانا و بازیگر پیشکسوت کشور، آقای محمدعلی کشاورز موجب تاسف و تاثر شد. ایشان طی سال‌ها تلاش ارزنده در عرصه بازیگری، نقش‌های ماندگاری ایفا کرد و از سرآمدان این حرفه قلمداد می‌شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم هنردوست ایران و خانواده محترم ایشان، از درگاه خداوند متعال برای مرحوم محمدعلی کشاورز رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنم.

علی لاریجانی.

صالحی درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت

در پی درگذشت هنرمند برجسته و پیشکسوت سینما و تلویزیون، شادروان "محمدعلی کشاورز"، علی‌اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

"انا لله و انا الیه راجعون"

با نهایت تأسف و تأثر، خبر درگذشت استاد بزرگ عرصه نمایش و بازیگری کشورمان، روان‌شاد فرخنده‌یاد، محمدعلی کشاورز را دریافت نمودم.

آن هنرمند فرید و کم‌نظیر در حلول حیات پربرکت خویش با توانمندی و مهارتی مثال‌زدنی به ایفای نقش در صحنه سینما و مجموعه‌های تلویزیونی پرداخت و با قدرت و صلابت، مهر خود را بر چهره روزگار به یادگار نهاد. اینجانب یقین دارم که خاطره هنرنمایی‌های استادانه آن فقید سعید از حافظه جمعی ملت ایران و خاطره بصری دوستداران فرهنگ و هنر ایران‌زمین زدوده نخواهد شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به ملت هنردوست ایران و جامعه فرهنگی و هنری کشور و ابراز همدردی عمیق با خانواده معزز و مکرم کشاورز به‌ویژه فرزند هنرمند ایشان، به روح بلند آن استاد گرانقدر درود می‌فرستم و از درگاه یگانه هستی‌بخش برای آن مرحوم مغفور، آمرزش و آرامش ابدی مسألت می‌نمایم.

گر در سرت هوای وصال است حافظ
باید که خاک درگه اهل هنر شوی.

پیام تسلیت محمدرضا عارف به‌مناسبت درگذشت محمدعلی کشاورز

در پی درگذشت مرحوم "محمدعلی کشاورز"، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، محمدرضا عارف در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت عارف به شرح زیر است:

هنرمند محبوب، نامدار و توانا و پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون جناب آقای محمدعلی کشاورز از میان ما رفت و دوستدارانش را در غم و ماتم فرو برد. آثار فاخر و ماندگاری که جناب آقای کشاورز در آن نقش‌آفرینی کرد، همچون اثر ارزشمند هزاردستان هیچگاه از یاد و خاطره‌ها نخواهد رفت. اخلاق حسنه، مردم‌داری و تواضع و فروتنی از ویژگی‌های بارز و برجسته ایشان بود.

درگذشت این هنرمند مردمی را به خانواده محترم ایشان، بستگان داغدار و جامعه هنری کشورمان تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند منان می‌خواهم که راه پرافتخار این هنرمند باارزش به پایمردی هنرمندان خلاق و متعهد و به‌خصوص جوانان بااستعداد این عرصه فاخر، پیموده شود.‌ یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

***

همچنین انجمن بازیگران سینمای ایران، بنیاد سینمایی فارابی، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، معاون امور هنری وزارت ارشاد، رییس سازمانی سینمایی و سازمان بسیج هنرمندان، در پی درگذشت محمد علی کشاورز پیام‌های تسلیتی را منتشر کردند.

متن پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران برای درگذشت محمد علی کشاورز به شرح ذیل است:

«بازگشت همه به سوی اوست

سینمای ایران در نهایت دردمندی و اندوه ستاره‌ای دیگر از بزرگان خود را از دست داد. بازیگر پیشکسوت و نگین ارزنده هنر نقش‌آفرینی استاد محمدعلی کشاورز پس از تحمل دوران دشوار بیماری، دیده بر هم نهاد و به آبی بیکران آرامش پیوست. انجمن بازیگران سینمای ایران سوگ از دست دادن این هنرمند دوست‌داشتنی ، ملی و چهره ماندگار را که از رفیع‌ترین قله‌های فرهنگ و هنرهای نمایشی ایران زمین بود، به خانواده محترم ایشان، همکاران عزیز و تمامی مردم هنردوست کشورمان تسلیت عرض می‌نماید.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت استاد «محمدعلی کشاورز» را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در پیام علیرضا تابش آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

صفای نفس، خلوص، تواضع و فروتنی استاد فقید مرحوم «محمدعلی کشاورز» میراث مانایی است از هنرمندی که با شرافتش، در گنجینه هنرهای نمایشی این آب و خاک، چون دُرّی نایاب، تابنده خواهد ماند.

فقدانِ این چهره بی مانند و ماندگار هنر را به تمامی هنردوستان ایران زمین، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و برای بازماندگان معزز، صبر جمیل و برای روح بزرگ این هنرمند پیشکسوت، علو درجات را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.»

پیام تسلیت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به مناسبت درگذشت استاد محمدعلی کشاورز

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس درپی درگذشت استادمحمدعلی کشاورز چهره ماندگارسینما،تئاترو تلویزیون پیام تسلیت صادرکرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس متن این پیام بدین شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند نامدار سینما، تئاتر و تلویزیون استاد محمدعلی کشاورز، جامعۀ بزرگ و فرهیختۀ هنرهای نمایشی کشور را متاثر کرد.

بی‌شک نقش‌آفرینی‌های ماندگار و خاطره ساز این چهرۀ بی بدیل عرصۀ بازیگری و خلق شخصیت‌های مانا در تاریخ تئاتر و سینمای ایران، تا همیشه در اذهان مخاطبان هنردوست و علاقمندان وی جاویدان خواهد ماند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و ستاد اجرایی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، فقدان جبران‌ناپذیر این هنرمند توانمند را به عموم جامعۀ شریف تئاترکشور و خانوادۀ محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم آمرزش و غفران الهی مسئلت می‌نماید.

تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت محمدعلی کشاورز

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

سید مجتبی حسینی در پیام تسلیت برای درگذشت محمدعلی کشاورز نوشته است: «محمدعلی کشاورز بازیگر و هنرمند ارزشمند کشورمان از نسل هنرمندانی است که با حمیت و جدیت چراغ تئاتر و صحنه و هنر را روشن نگه داشتند، نقش های به یادماندنی بازی کردند و در هموار شدن راه دشوار هنر نقش داشتند. استاد کشاورز چند دهه با نقش آفرینی خود در تئاتر و سینما و تلویزیون خاطراتی ماندگار به یادگار گذاشت و ما در برابر آیینه هنر این هنرمندان به زندگی و چگونه زیستن فکر کردیم.

استاد محمدعلی کشاورز نوشته بود "یکی از سرمایه های بزرگ من تئاتر است"، تئاتر و صحنه و هنر را سرمایه بزرگ زندگی خود می دانست و امروز تئاتر، سینما و تلویزیون در اندوه یکی از سرمایه های ارزشمند خود است، استاد کشاورز سرمایه فرهنگ و هنر ایران است و در پس سال های عمر پربارش آسمان آبی دیده می شود.

درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را به خانواده گرامی‌اش، هنرمندان و هموطنان تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد نیک نام آرامش و علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیام تسلیت حسین انتظامی برای درگذشت محمد علی کشاورز

رییس سازمانی سینمایی در پیامی درگذشت محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در این پیام آمده است:

«فسبحان الذی بیده ملکوت کل شیءٍ و الیه ترجعون

استاد محمدعلی کشاورز، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از میان ما پرکشید و به دیار باقی شتافت. ترجیع بند زندگی هنری مرحوم کشاورز و مولفه مشترک نقش های ماندگار و متنوع او در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، مردمی بودن و الهام گرفتن از مسائل مردمان روزگار خویش بود. فقدان این هنرمند تکرارناپذیر را به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اصحاب سینما تسلیت می‌گویم و از خداوند منان علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم خواستارم.»

پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان در پی درگذشت محمدعلی کشاورز

سازمان بسیج هنرمندان کشور با صدور پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «محمدعلی کشاورز از جمله بازیگران و چهره‌های ماندگار و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و یکی از سرمایه‌های ارزشمندی بود که همچون دری گرانبها و تابنده در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین می‌درخشید. بی‌شک فقدان این هنرمند خسرانی بزرگ و جبران‌ناپذیر برای جامعه بزرگ هنری کشور است. ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی این هنرمند مردمی و محبوب و همچنین به عموم هنرمندان و هموطنان گرامی، برای بازماندگان معزز آن مرحوم صبر جمیل و برای روح پرفتوح این هنرمند پیشکسوت علو درجات را مسئلت می‌نمائیم.»

پیام تسلیت معاون صدا و مرکز سیما فیلم در پی درگذشت محمدعلی کشاورز

حمید شاه‌آبادی - معاون صدا- و مرکز سیما فیلم در پیام‌هایی درگذشت محمدعلی کشاورز - بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون- را تسلیت گفتند.

متن پیام حمید شاه‌آبادی - معاون صدا- به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت هنرمند برجسته و پیشکسوت تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون، مرحوم استاد محمدعلی کشاورز همه دوستداران هنر ایران زمین را دچار تالم و اندوه فراوان کرد.

محمدعلی کشاورز سالیان سال با نقش‌ها و آثاری جاودان نقش ماندگار خود را در تاریخ هنرهای نمایشی این مرز و بوم به یادگار گذاشت و بی‌تردید آسمانی شدن این هنرمند فرهیخته و متعهد، ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری کشور خواهد بود. مصیبت فقدان انسانی شریف، مردی بزرگ، هنرمندی توانا و مردمی را به خانواده ایشان، اهالی فرهنگ و هنر و مردم ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

مرکز سیمافیلم نیز با انتشار پیامی درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت محمدعلی کشاورز، چهره ماندگار عرصه بازیگری و پدرسالار تلویزیون ایران، موجب تأثر و اندوه عمیق همگان شد. این بازیگر توانمند و اخلاق‌مدار یکی از ستاره‌های درخشان آسمان هنر این مرز و بوم است. بازیگری که با حضور در سریال‌ها و فیلم‌های ارزشمند هیچ‌گاه نام و یادش از ذهن و دل مردم هنرپرور و هنردوست ایران فراموش نمی‌شود. زنده‌یاد محمدعلی کشاورز از جمله بازیگرانی بود که بیشتر مخاطبان، ایشان را با سریال‌های تلویزیونی شناختند و با سریال «پدر سالار» و بازی تحسین‌برانگیزش در یادها به یادگار ماند. فقدان این بازیگر ارزنده، خسرانی برای فرهنگ و هنر ما و به ویژه رسانه ملی خواهد بود. مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گوید.

***

زنده‌یاد محمدعلی کشاور امروز یکشنبه (۲۵ خرداد) پس از طی دوره‌ای بیماری، در سن ۹۰سالگی دار فانی را وداع گفت.

از آثار ماندگار او، می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ننه ژینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
از فوت پدر سالار سینمای ایران خیلی ناراحت شدیم ، مخصوصا این نوه های من که خیلی گریه کردند، چون از بچگی با فیلمهای زیبای ایشان بزرگ شدند ، تسلیت می گم به جامعه هنری ایران خدا بیامرزدش این مرد بزرگ هنرمند بازیگر را ، واقعا حیفه این بزرگان از پیش ما بروند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین