کد خبر: ۶۵۶۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

قلع و قمع ۸۵ باغ ویلای مجلل در مشهد

رییس جهاد کشاورزی مشهد از قلع و قمع ۸۵ باغ ‌ویلای مجلل در حریم این شهرستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

امید طهماسبی‌زاده گفت: طبق هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی و با حضور نماینده دادگستری استان و نیروی انتظامی، ویلاهای ساخته شده و در حال ساخت در سه نقطه از منطقه شیرحصار شهر مشهد روز دوشنبه قلع و قمع شد.

وی افزود: این قلع و قمع در محدوده‌ای معادل ۹۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی حریم شهر مشهد صورت گرفت.

قلع و قمع ۸۵ باغ ویلای مجلل در مشهد

رییس جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه عملیات قلع و قمع امروز از شکل‌گیری و ساخت دومین منطقه اختصاصی (باستی هیلز) در مشهد جلوگیری کرد ادامه داد: در منطقه نخست شیرحصار در وسعتی بالغ بر ۸۵ هزار مترمربع ۵۵ فقره دیوار چینی و هشت ویلای مجلل قلع و قمع شد.

وی گفت: بناهای ویلایی یاد شده به صورت فوق مدرن در اراضی کشاورزی ساخته شده و بر اساس تحقیقات انجام شده با مبالغ چند صد میلیارد تومانی خرید و فروش می‌شد.

طهماسبی‌زاده افزود: این ویلاها به دلیل عدم توجه به اخطارهای جهاد کشاورزی و بر اساس تبصره دوم ماده ۱۰ قانون حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و باغ‌ها طی هماهنگی قضایی تخریب شد.

وی دومین منطقه قلع و قمع شده شیرحصار را در محدوده پنج هکتاری اعلام کرد و ادامه داد: ۱۵ قطعه زمین در این منطقه تفکیک، قطعه‌بندی شده و در مرحله شفته‌ریزی و پی‌کنی بود که عملیات قلع و قمع آنها انجام شد.

رییس جهاد کشاورزی مشهد گفت: در سومین نقطه شیرحصار نیز که محدوده سه هکتاری اراضی حاشیه جاده این منطقه بود، دیوارچینی هفت قطعه زمین قلع و قمع شد.

هم اکنون ۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان مشهد تحت حفاظت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین