کد خبر: ۶۵۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲

اتهام‌ اتحادیه عرب علیه ایران

اتحادیه عرب با طرح ادعاهای سابق خود علیه ایران و ترکیه از این دو کشور خواست دست از «مداخله در امور داخلی کشورهای عربی» بردارند.
آفتاب‌‌نیوز :

اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه در بیانیه ایران و ترکیه را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد و گفت که «این مداخلات باید متوقف شود».

اتحادیه عرب مدعی شده است که ایرانی‌ها و ترکیه‌ای‌ها در کشورهای عربی به دنبال «شعله‌ور کردن آتش‌ فتنه و اختلافات» هستند.

اتهام‌ اتحادیه عرب علیه ایران

در بیانیه اتحادیه عرب آمده است که «دخالت‌های ترکیه در امور کشورهایی مانند سوریه و لیبی به هر نحوی مردود و محکوم است». این اتحادیه گفت که ترکیه با پنهان شدن در ورای دولت وفاق ملی لیبی به دنبال تحقق بخشیدن به منافع خود در لیبی است.

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، حمایت می‌کند و در مقابل، مصر، عربستان سعودی، امارات عربی متحد، سه کشور تأثیر گذار در تصمیمات اتحادیه عرب، از دولت موازی در لیبی معروف به دولت شرق یا دولت طُبرُق حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کنند.

همزمان با صدور بیانیه اتحادیه عرب، رئیس پارلمان مصر نیز در بیانیه‌ای با انتقاد از تحرکات ترکیه در لیبی، گفت که این کشور عمق امنیت ملی مصر بوده و ثبات لیبی یعنی ثبات مصر.

پارلمان مصر دولت وفاق ملی را دولتی فاقد وجهه قانونی دانست و گفت که قاهره برای حل بحران لیبی که جزو اولویت‌هایش هست، آماده گفت‌وگو با همه طرف‌های این بحران است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر هفدهم خرداد طی دیداری که با ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای شرق لیبی و «عقیله صالح»، رئیس پارلمان دولت طبرق در قاهره داشت، ابتکار عملی با هدف توقف فوری‌ها در لیبی ( از نوزدهم خرداد) داد که با مخالفت دولت وفاق ملی و ترکیه مواجهه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین