کد خبر: ۶۵۶۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

افزایش شدید کرونا در بوشهر/ عدم اعلام آمار کرونا باعث عادی‌سازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، واحد صنفی پلمب و همچنین ادارات دولتی متخلف به دستور استانداری بسته و مسئولیت تعطیلی با مدیر آن اداره می باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

مجید خورشیدی ظهر امروز در شانزدهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر بیان کرد: ناشناخته بودن ویروس کرونا، رعایت نکردن نکات بهداشتی و رفتارهای عادی در جامعه باعث افزایش ابتلا به این ویروس و سیر صعودی آن شده است. در زمینه کنترل کرونا باید به اقدامات نظارتی و کنترلی روی بیاوریم و هر واحد صنفی و اداره‌ای که به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل نکند، پلمب و تعطیل می‌شود.

وی بیان کرد: در هفته جاری روزانه چند صد بیمار کرونایی در سراسر استان شناسایی شده که البته حال درصد کمی از این بیماران وخیم گزارش شده و به بخش ICU منتقل شده اند.

افزایش شدید کرونا در بوشهر/ عدم اعلام آمار کرونا باعث عادی‌سازی می‌شود

تعداد مبتلایان به اندازه ۴ ماه افزایش پیدا کرده است

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مردم باید با باور فعال بودن ویروس کرونا در جامعه آمارها را جدی بگیرند، افزود: عدم اعلام آمار مبتلایان به ویروس کرونا باعث عادی سازی مردم در مقابله با این ویروس می شود تا جایی که در طی یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به اندازه ۴ ماه افزایش پیدا کرده است. اعلام آمار مبتلایان به کرونا در استان موجب خودکنترلی مردم می‌شود.

این مسئول به همکاری هر چه بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به عنوان متولی در امر فرهنگ سازی جامعه در حوزه انتشار اخبار و اقدامات نظارتی و کنترلی تاکید کرد و افزود: باید در راستای انتشار و انتقال اخبار فعالیت های ویژه ای انجام شود و با انتشار فراخوان از ظرفیت شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر برای فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونااستفاده کرد.

خورشیدی تصریح کرد: لازم است که با اقداماتی مانند نصب تابلوهای تبلیغاتی حاوی پیام های هشداردهنده و در اختیار گذاشتن ابزارهای خرید اینترنتی و غیرحضوری مردم، بیرون نرفتن هرچه بیشتر مردم در چند هفته آینده و رعایت اصل فاصله‌گذاری از افزایش آمار مبتلایان جلوگیری کرد.

سرنوشت خوزستان در انتظار استان بوشهر است

وی اضافه کرد: مردم ۲ تا ۳ هفته از خانه خارج نشوند، اگر این موضوع رعایت شود چون در پیک رفتاری بیماری قرار داریم از استان رخت برمی‌بندد و در صورتی که این فاصله‌گذاری انجام نشود، سرنوشت خوزستان در انتظار استان بوشهر خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با اشاره به روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر گفت: مردم باید در جریان وضعیت فعلی مبتلایان قرار بگیرند و بدانند که زمانی آمار مبتلایان به کرونا روزانه در حد یک تا دو نفر بود ولی در حال حاضر در یک شبانه‌روز چند صد بیمار مبتلا شناسایی می‌شود که درصدی از آنان باید در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گیرند.

ضرورت کنترل و نظارت بیشتر بر واحدهای صنفی

وی تصریح کرد: کنترل و نظارت بیشتر بر واحدهای صنفی از جمله نانوایی ها و بانک ها ضروری است. در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، واحد صنفی پلمب و همچنین ادارات دولتی متخلف به دستور استانداری بسته و مسئولیت تعطیلی آن اداره نیز با مدیر است.

خورشیدی اضافه کرد: واحدهای صنفی موظف هستند با در اختیار گذاشتن مواد بهداشتی از قبیل ژل شستشو، ماسک و دستکش از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

ظهر امروز سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد آمار جان‌باختگان کرونا از مرز ۹۰۰۰ نفر عبور کرده است و ۲۸۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته سیما سادات لاری استان‌های خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین