کد خبر: ۶۵۶۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

پذیرش سنوات ارفاقی ۵ هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی در صندوق تامین اجتماعی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پذیرش سنوات ارفاقی ۵ هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی در صندوق تامین اجتماعی را خواستار شد و گفت: مجموع این سنوات ارفاقی نیازمند اعتباری بالغ بر دوهزار میلیارد است.
آفتاب‌‌نیوز :

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به همراه مدیر کل پشتیبانی و توسعه منابع سازمان در دیدار با دکتر جنیدی معاونت امور حقوقی رئیس جمهوری در خصوص مسائل حقوقی آموزش و پرورش استثنایی به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

‏به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست که در دفتر کار معاونت حقوقی ریاست جمهوری برگزار شد اظهارداشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی است که حامی همه جانبه ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیاز های ویژه در هفت گروه آسیب بینایی و شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، طیف اتیسم، کم توان ذهنی و اختلالات هیجانی و رفتاری است.

پذیرش سنوات ارفاقی ۵ هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی در صندوق تامین اجتماعی

‏وی افزود: این سازمان با نزدیک به ۲۳ هزار پرسنل کار خدمات رسانی آموزشی، پرورشی و توانبخشی به این دانش آموزان را برعهده دارد، کار با دانش آموزان استثنایی در حوزه آموزش و پرورش ۵ برابر هزینه بیشتر نسبت به دانش آموزان عادی دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه همکاران آموزش و پرورش استثنایی با انگیزه و علاقه بالا، توان حرفه‌ای و به شکل کارآمد کار تعلیم و تربیت فرشتگان زمینی را برعهده دارند، افزود: با توجه به اینکه کار با این دانش آموزان از سختی خاصی برخوردار است لذا بر اساس تبصره ۵ اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب سال ۶۹ مجلس شورای اسلامی، هر پنج سال خدمت از هر نظر ازجمله بازنشستگی معادل ۶ سال محسوب می گردد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ابتدا برای بازنشستگی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی این سنوات ارفاقی را قبول نداشت اما با رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۹۵ سازمان تامین اجتماعی موظف به پذیرش سنوات ارفاقی همکاران حوزه استثنایی گردید.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی با دوسال تاخیر و در سال ۹۷ موضوع را طی بخشنامه ای به ادارات کل بیمه ای استان ها اعلام کرد و در آن بخشنامه پذیرش سنوات ارفاقی پرسنل آموزش و پرورش استثنایی را منوط به وصول بدهی حق بیمه و مستمری قرار داد.

معاون وزیر با تاکید مجدد بر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: در اساسنامه بر محاسبه ۶ سال خدمت بجای ۵ سال از هر نظر از جمله بازنشستگی تاکید شده است و اگر قرار باشد سازمان تامین اجتماعی حق بیمه و مستمری را به روز محاسبه و دریافت کند این مبلغ برای هر همکار استثنایی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می شود.

وی افزود: ۵ هزار نفر مشمول این سنوات ارفاقی در صندوق تامین اجتماعی می شوند که مجموع این رقم ها نیازمند اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد است، دریافت، محاسبه و پرداخت این رقم از عهده سازمان آموزش و پرورش استثنایی خارج است و برخلاف تبصره ۵ قانون اساسنامه تشکیل سازمان استثنایی است.

در این نشست جنیدی ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهارداشت: معاونت حقوقی از طریق برگزاری نشستی با سازمان تامین اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی و با عنایت به اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی موضوع را حل و فصل خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین