کد خبر: ۶۵۶۴۸۷
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
قوانین‌ و مقرراتی و ‌آیین نامه‌های اجاره یا فروش مسکن باید اصلاح شود

روحانی: مردم مشکل مسکن دارند؛ فشار مشکلات از دوش مردم باید برداشته شود/جهانگیری مسئول رسیدگی به قیمت‌ها و اجاره‌بها شد

رییس جمهور قوانین‌ و مقرراتی و ‌آیین نامه‌های اجاره یا فروش مسکن را کافی ندانست و گفت: این قوانین باید به گونه ای اصلاح شود تا فشار را از دوش مردم برداریم.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه (٢٩ خرداد) در آیین افتتاح و آغاز عملیات طرح های زیربنایی ملی در حوزه راه و شهرسازی در استان های البرز، ایلام و مازندران گفت: پنجشنبه دیگری فرا رسید و خداوند توفیق داد تا بار دیگر دستاورد همه تلاشگران مسیر تولید در معرض دید ملت بزرگوار ایران عزیز و همچنین جهانیان در سال بسیار سخت کووید ١٩ و تحریم ها قرار داده شود؛ این افتتاح ها پیام دیگری به همه جهان است که ایران و ملت ایران از حرکت خود برای تعالی و سربلندی باز نمی ایستد.

رییس جمهوری افزود: امروز ما شاهد طرح‌های بسیار مهم در استان‌های البرز، قزوین، مازندران و ایلام بودیم. یک پروژه بسیار مهم که پروژه استانی نیست و ملی هست، افتتاح ۱۰۴ کیلومتر راه‌آهن و خط دوم راه آهن کرج- قزوین بود که این راه آهن باعث می‌شود هم برای کسانی که در این دو استان تردد دارند و هم مردمی که از این مسیر به مقصد رشت و گیلان و یا تبریز و یا از آن طرف از این استان‌ها به مشهد مقدس انجام می شود، مسیر راه کوتاه شود.

روحانی: مردم مسکن دارند؛ فشار مشکلات مسکن از دوش مردم باید برداشته شود

روحانی ادامه داد: مجموعه این تلاش حدود یک ساعت راه را کوتاه می کند و در مسیر رشت به کرج یا در قزوین این مسیر را مجموعاً ۴۵ دقیقه کوتاه می‌کند و از ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه مسیر به چهار ساعت کاهش می‌یابد.

وی یاد آور شد: با افتتاح این طرح هم سرعت دسترسی مردم سریعتر می‌شود، هم صرفه جویی در سوخت و همچنین مساله ایمنی، که این کار بزرگ امروز شاهد آن بودیم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: یکی از تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم بخش ریل بوده است. هم به خاطر ایمنی و سلامت و هم صرفه‌جویی در سوخت به حمدلله در این مسیر حرکت های خوبی انجام شده که آقای وزیر راه قول دادند تا پایان سال ما شاهد افتتاح‌های دیگری در مسیر بستان آباد تبریز شاهد باشیم و همچنین راه آهن رشت _ کاسپین و انزلی و راه آهن اقلید به یزد که امیدواریم تا پایان سال آقای وزیر تا پایان دولت اشاره کردند.

روحانی گفت: قرار ما تا پایان همین امسال است. فکر می‌کنم تا پایان سال هم راه آهن انزلی و هم تبریز را به نتیجه برسانیم برای ما افتتاح هر یک از این دو راه آهن را بسیار حائز اهمیت است و مردم عزیز ما از یک مسیر مطمئن برای مسافرت و یا حمل بار که بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود و محیط‌زیست الحمدلله شاهد این افتتاح بودیم.

وی گفت: در مجموع ۳۹۶ کیلومتر راه افتتاح شد و هم بزرگراه و هم راه های اصلی در دو استان مازندران و ایلام و همچنین واحدهای مسکونی امروز افتتاح شد.

مسکن از کالاهای اساسی زندگی مردم است

روحانی، مسکن را جزو کالاهای اساسی زندگی مردم عنوان کرد و گفت: مردم باید در یک محله‌ای بتوانند زیست کنند و فرزندان خود را بزرگ کنند. باید مسکن مطمئنی برای آنها ساخته شود.

رییس‌جمهوری ادامه داد: اینکه چه اقداماتی باید امروز شود یکی از مواردی است که هم دولت و هم ستاد اقتصادی و هم شخص معاون اول که درباره قیمت مسکن و اجاره بها مسئول شده است. امروز مردم ما با مشکل مواجه هستند دولت در این زمینه وظیفه دارد اقدام کند.

رییس جمهوری افزود: یک سری اقدامات است که در بلند مدت جواب می‌دهد اما ضروری است. زمین‌هایی که ما باید در اختیار مردم قرار دهیم و محدوده شهرها باید به مقدار لازم توسعه پیدا کند. وزارتخانه‌های دیگر یا حتی نیروهای مسلح باید زمین‌های مورد نیاز را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا بتوانند زمین را به قیمت مناسب و ارزان در اختیار کسانی قرار دهد که ساخت مسکن را به طور انبوه یا غیر انبوه انجام می‌دهند یا مردمی که نیازمند خانه هستند. بنابر این موضوع زمین مساله اول ما است.

روحانی گفت: مساله مصالح ساختمانی که به وزارت صمت مربوط می‌شود و مسئولیت بر دوش آنهاست، قیمت‌ها باید متناسب باشد برای اینکه مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.

رییس جمهوری با بیان اینکه اقدامات بانکها برای ساخت و خرید مسکن اهمیت زیادی دارد، گفت: مقرراتی که ما امروز برای اجاره یا فروش مسکن داریم کافی نیست و این مقررات چه در قانون و چه مقررات دولت و آیین نامه‌ها باید اصلاحاتی انجام دهیم برای اینکه فشار را از دوش مردم برداریم.

اولویت نخست ما سلامت مردم است

روحانی یادآور شد: امروز فعالیت اقتصادی به‌رغم فشار این ویروس امکان‌پذیر است و محدودیت‌های شدیدی که در ماه اسفند و فروردین مورد نظر ما بود، امروز آن محدودیت‌های شدید مورد نظر ما نیست، اما فعالیت اقتصادی اگر با همه اصول بهداشتی توام نباشد، ما نمی‌توانیم این فعالیت‌ها را ادامه بدیم و دچار مشکل می‌شویم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: سلامت مردم برای ما همیشه اولویت اول است و بعد از هم معیشت و زندگی مردم و در این راه حمل و نقل خوب بار بسیار سنگینی را بر دوش دارد و اکنون انجام می‌دهد. الحمدالله ما شاهد تحرک بسیار خوبی در مسیر دریایی و در بنادر مخصوصاً در چابهار و همچنین تحرک در ریل و جاده هستیم.

رییس دولت دوازدهم در ادامه گفت: هم برای لوازمی که مورد نیاز مردم هست و هم مسکن قدم‌های خوبی شروع شده است. در زمینه لوازم خانگی مقرراتی وضع شد. هم سازمان حمایت هم تعزیرات به میدان آمدند و ان شاء الله با قیمت معین کنترل شود.

روحانی افزود: از طرف دیگر در زمینه مسکن هم در واگذاری زمین، قیمت زمین ، ساخت مسکن و در اختیار گذاشتن مسکن مخصوصاً برای خانه اولی ها و بازآفرینی شهری که از ابتدای دولت یازدهم مدنظر ما بود.

روحانی با بیان اینکه بازآفرینی شهری بهترین راه برای مقاوم کردن مسکن و تولید مسکن جدید است، اظهار داشت: یک محله قدیمی که مردم در زحمت هستند بازآفرینی آن محله باعث می‌شود هم مردم امکانات بهتری در اختیارشان قرار بگیرد، هم امنیت شان بالا می رود ، هم ساختمان شان بیشتر می‌شود و سرمایه برای آنها هست و هم می توانیم خانه‌های جدید را تولید کرده و در اختیار مسکن اولی‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در بازآفرینی قدم‌های خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم برداشته شد، افزود: بهترین راه برای مسکن این است که در داخل شهر محله ها را بازآفرینی کنیم. که با این کار هم شرایط زندگی مردم بهتر می‌شود و خانه‌های جدید در اختیار مردم قرار بگیرد. بنابراین این دو وظیفه اصلی به عنوان وظیفه مهم بر دوش دولت است.

رییس جمهوری یادآور شد: هم در زمینه حمل و نقل و هم مسکن که باید به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، امروز در هر دو زمینه ماه افتتاح داشتیم و در هر دو زمینه پروژه‌های مهمی کلید خورد و یا آغاز عملیات اجرایی شد.

وی اظهار داشت: امیدوارم با اقداماتی که دولت انجام می‌دهد بتواند چارچوبی مقرر کند تا ۳۰ درصد مردمی که مستأجر هستند بتوانند با قیمت عادلانه زندگی خودشان را پیش ببرند امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد در مسیر جهش تولید قدم‌های بلندی را برداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
37
با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه. یه اقتصاد دان به مسولین توضیح بده که نمیشه قیمت آرد آب برق خمیر مایه بنزینی که برا انتقال آرد مصرف میشه رو ۵ برابر کنی و بفروشی به نانوا بعد وقتی قیمت نان رو نانوا بیچاره دو برابر کرد داد بزنی مردم مشکل نان دارند کارگروه تشکیل بدی و جهانگیری رو مسئول رسیدگی. بچه چهارم ابتدایی هم دیگه اینو میفهمه. مردم رو چی فرض کردین آقای رییس جمهور؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
25
امیدوارم مثل دلار جهانگیر نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
احتمالا که نه حتما میشه مسکن جهانگیری
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
25
ریشه اقتصاد رو که اگه خوب کاشته میشد گلهای رنگارنگ میداد با تیشه زدید خشکاندید حالا این داد و بی داد و جهانگیری عین گذاشتن گل مصنوعی موقتی جای اون گلهای رنگارنگه برا فریب مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
32
جمعه از خواب بیدار شدم، دیدم قیمت خونه و اجاره خونه رفته بالا، من کارو به وزیر مسکن سپرده بود گفتم دست خودتونه هر چقد دوست دارید گرون کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
14
چشم فشار مشکلات رو از روی مردم بر میدارم
کی باید بر دارد مردم یا شخص دوم قدرت در کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
19
انشالله بعد از جلسه به منزل خود تشریف بردید ، برآورد کنید که خانه بزرگتان در این شرایط چقدر می ارزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
1
4
طرحهای کلی آیا میتواند دست محتکران مسکن را کوتاه کند؟ یا طرحهایی با مصداق عینی که دیگر همه بدانند که در بازی مسکن همچون دلار وسکه ، وماشین پیروز ماجرا نخواهند بود ونمیتوان خاک را هم از مردم گرفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
6
آقای روحانی بازنشستگان تامین اجتماعی باور کنید همان مردمند که بعد از سه ماه هنوز وضعیت حقوق وهمسانسازی حقوقشان( آنهم که ازمحل سپرده بیمه خودشان که دولت خالی کرده باید پرداخت شود نه بیت المال) بر خلاف دوستان دولتیتان هنوز عملی نشده!
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
9
آقای دلار چهار و دویست
اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
6
در سخنرانی اینجور شنیده و شایع شد ریس جمهور افزایش. اجاره را سی درصد اعلام کرده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
13
دستت درد نکنه، مردم ایران چقدر خوشبختند که حاکمانی چون شما دارند، مردم باید هر روز میلیونها بار خدا را به خاطر داشتن شماها شکر کنند
ازرپاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
9
خدا راشکر یکی از مسولان نظام از سوییس تشریف اوردند تا یکی از هزاران مشکلی که خودشون بوجود اوردن را حل کنند البته اگه بتونن که هرگز نمیتونن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
20
... ۷ سال شعار دادی و مردم دارند شلوار پاشونهم می فروشند.
برو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
11
این بایدها اگه مردم انجام بدید مملکت به شکوفایی میرسه پس مردم مقصرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
9
فکر نکنم جهانگیری دیگه فرصتی داشته باشه.خداحافظروحانی
صاحبخانه
|
Denmark
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
7
1
اگر کسی واقعا مشکل داره چرا باید به صاحبخانه گیر بده؟؟ چرا مثل قدیم نباید پدر و مادر آدم یه اتاق بدن و آدم دسته جمعی دور هم زندگی کنن و با کمک هم و تلاش همدیگه بعدا طرف کم کم خونه یا زمینی ارزان بخره و جدا شه؟ بهتر نیست مشکل آدم رو فامیل و خانواده حل کنند؟ به جای اینکه به غریبه ای به نام صاحبخانه گیر بدید از فامیل و هم خون خودتون کمک بخواید. اگه نزدیکان شما کمکتون نمی کنن چه توقعی از صاحبخانه غریبه دارید. اگه همه اینکار رو کنن قیمت خونه و اجاره به سرعت پایین میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اونایی که توی گرونی مایحتاج مردم خردند و بردند دیدن چه طور شب عید با حضور کرونا زمین خوردند حالا کی باشه که این دلالان و بخور بخوران مسکن با سر زمین بخورن ان شا الله دیر نیست
علفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
9
وجدانا" بیخیال بشید دیگه. برید هر کاری میخواید بکنید فقط مدیریت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
3
کار رابدست جهانگیری سپردن یعنی سرکاربودن مردم تا1400
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
1
ای... نه بابا خوب شد گفتی ما فکر می کردیم کسی مشکل نداره حالا شما که تقصیر ندارید مردم خود شون خونه و دلار را ارزون کنند دیگه
ناشناس
|
Spain
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
1
پس کلید آقای روحانی جهانگیری است اما کلید یه قفل رو باز می کنه نه هزاران قفل موجود رو همان قفل دلار چهار هزار تومانی جهانگیری کافی است
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
تنها راه برای مدتی ولو کوتاه دولت باید خودش خانه های اجاره ای را برای مردم قولنامه کنه واجاره تعیین کند در غیر اینصورت امکانات عمومی مثل آب وبرق و،،خانه های خالی را قطع کند
در آن صورت مفت هم کسی اجاره نمیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
اگه می خواهیدمسکن گرون نشه مصالح ساختمانی رو که همین الان خیلی گرونه از این گرونتر نکنید .
البته نباید همه چیز رو به گردن دولت انداخت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
2
این مشکلات چیز مهمی نیست مردم صبر وتحمل پیشه کنند حل میشه. همه مشکلات حل میشه.دیدید مشکلات به چه راحتی حل شدوهیچ اتفاقی هم نیافتاد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
1
تا کی تعارف و بازی با الفاظ و تعیین کارگروه های الکی و وقت تلف کردن؟؟؟؟
مشکل مشخص است و راهکار نیز مشخص ، منتها مصلحت اندیشی و منفعت اندیشی ها است که جلوی کار را گرفته و میگیرد . تو را بخدا معضل و مشکل مسکن را از سایر بازیهای خود جدا کنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
1
مثل دلار همه مشكلات را حل خواهد مردم نگران نباشيد جهانگيري را داريد غم نداشته باشيد ديد چطور دلارها را مديريت كرد
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
1
هر وقت شما مسولین مستاجر شدید وهر روز نگران اجاره بها شدید میشه انروز به شما وگفته شما اعتماد کرد نمیشه کسی غرق در نعمت باشه انوقت درد قشر محروم وطبقه متوسط جامعه را فهم کنه اقای روحانی واقعا این درد من وان نیست بلکه یک کشوره
مهنازررمیسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
سلام اگر دولت مردان ما بیشتر به فکر اجاره نشینها باشند خیلی خوب میشود بیست سال اجاره هستم وشوهرم کارگر هنوز نتوانستیم صاحب مسکن شویم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
مشکل ازصاحب خانه هانیست مشکل ازعدم توجه دولت به ارزش پول ملی وسکه ۸میلیونی وگرانی درمصالح ساختمانی وحرف زدنای بدون عمله .طرح مسکن مهرکه به نظردولت فعلی بدبودنتیجه بی توجهی به ساخت مسکن همین میشه دیگه ..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین