کد خبر: ۶۵۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

پیشنهاد قانون‌گذاران آمریکایی برای متوقف کردن طرح خروج نیروها از آلمان

نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را برای متوقف کردن اقدام رئیس جمهوری به منظور خروج نیروهای این کشور از آلمان ارائه کردند.
پیشنهاد قانون‌گذاران آمریکایی برای متوقف کردن طرح خروج نیروها از آلمان
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح پیشنهادی شامل اجتناب از تامین بودجه برای خروج نیروهای آمریکایی از اروپا بدون تایید کنگره می‌شود.

الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان‌ آمریکا و سناتور باب منندز، از دموکرات‌های ارشد در کمیته روابط خارجی سنا این لایحه را ارائه کرده که بازتاب نگرانی دموکرات‌های کنگره و حتی جمهوری خواهان از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای خروج ۹۵۰۰ نیروی این کشور از آلمان است.

ترامپ روز دوشنبه گفته بود که به دنبال کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در آلمان به ۲۵ هزار تن است؛ اقدامی که در راستای عدم رسیدن به اختصاص دو درصد از تولید ناخالص ملی آلمان در هزینه‌های دفاعی صورت گرفته است.

کاهش نیروها می‌تواند به مثابه یک ضربه برای نزدیکترین متحد تجاری آمریکا تلقی شود و به از بین رفتن ستون امنیتی پساجنگ (جهانی دوم) در اروپا منجر شود؛ نیروهای آمریکایی از اعضای ائتلاف در مقابل تهاجم احتمالی روسیه دفاع می‌کنند.

بر اساس اختیارات جداگانه قانون اساسی آمریکا، سنا و مجلس نمایندگان آمریکا و نه کاخ سفید مسئول کنترل هزینه‌های دولتی هستند.

قانونگذاران اغلب از این اختیار برای پیگیری تاثیر تصمیم گذاری‌های خود نظیر باز نگهداشتن گوآنتانامو با جلوگیری از صرف هزینه‌های فدرال برای تعطیلی آن بهره می‌برند.

در طرح اخیر، استفاده از بودجه دولتی برای کاهش یا خروج نیروهای آمریکایی در اروپا منع شده مگر آنکه این مساله به درخواست کشور میزبان باشد یا رئیس جمهوری ۱۸۰ روز قبلتر این مساله را مطرح کند، این تصمیم توجیه شود، کنگره آن را تایید و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع درباره آن شهادت دهند.

الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان‌ آمریکا گفت: تصمیم خطرناک ترامپ برای خروج هزاران نیرو از آلمان و کاهش آنها برای امنیت ملی ما خطرناک است. طرح ما جلوی انجام چنین سیاست خطرناکی را می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین