کد خبر: ۶۵۶۷۷۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن

روحانی: فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود/ تعطیلی پنج‌شنبه مدارس حذف می‌شود/مرخصی مجدد به زندانی‌ها وجود دارد

رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: آغاز سال تحصیلی از 15 شهریور است. روحانی همچنین با بیان اینکه زمان مشخصی برای پایان کرونا وجود ندارد، گفت: برای مقابله بلند مدت با کرونا باید آماده شویم.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس‌جمهور با بیان این‌که تا امروز درگیر موج اول کرونا هستیم، گفت: درگیری ما با این ویروس کوتاه مدت نیست؛ بنابراین مردم شکیبایی خود را در مقابله با این ویروس ادامه دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمنی حسن روحانی صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد مقابله با کرونا، گفت: ما نباید با اقدامات خود به انتقال این ویروس کمک کنیم بلکه باید به افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند کمک کنیم. باید به مساله‌ فاصله گذاری توجه کرده و در تجمعات غیرضرور حضور نیابیم، بهداشت فردی را رعایت و از ماسک استفاده کرده؛ زیرا ماسک به قطع زنجیره بیماری کمک می‌کند.

رییس‌جمهور ادامه داد: طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن ضروری در حال آماده‌سازی است تا در این ستاد تصویب و ابلاغ شود. در حال حاضر فعالیت اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و معنوی می‌تواند با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت آزاد باشد. تعطیلی مشاغل امکان‌پذیر نیست و مردم هم آن را نمی‌پذیرند. این تعطیلی مورد نظر ما نیست و ضرورتی هم ندارد، اما باید پروتکل‌ها رعایت شود و اجتماع و تردد در جاهای غیرضرور انجام نشود.

روحانی با بیان این‌که تا امروز درگیر موج اول کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: برخی استان‌ها از پیک بیماری عبور کرده و برخی استان‌ها درگیر این پیک هستند و ممکن است در برخی استان‌ها هم پیک بیماری آغاز شود، البته نباید فشارهای روحی و روانی مردم را نگران کند. باید با استفاده از رسانه مخصوصا صدا و سیما مردم را آماده کنیم تا آنها بدانند درگیری ما با این ویروس کوتاه مدت نیست و خود را برای زمان بلندتر آماده کنیم ممکن است تا آخر سال درگیر باشیم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما تاکنون خوب عمل کرده‌ایم. همه دستگاه‌ها و مردم همکاری خوب داشتند، اما این همکاری به استقامت و استمرار نیاز دارد. در غیر این صورت ممکن است این دستاورد از بین برود. به عنوان رییس جمهور ایران از مردم درخواست می‌کنم به خاطر پاسداری از این دستاوردها و ایران عزیزمان، شکیبایی خود را ادامه دهند. مردم نباید نگران و مضطرب شوند و راه مقابله با کرونا را باید ادامه دهیم.

وی در ادامه به مصوبات جلسه امروز اشاره و اعلام کرد: بر اساس تصمیم گیری ها، فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرایط سختی برای مردم در دوران کرونا ایجاد شده است، گفت: یک عده با مرگ عزیزانشان مواجه هستند، عده ای با رنج جانکاه رو به رو هستند، مشاغل برخی رسته‌ها تعطیل بوده و هنوز بعضی تعطیل هستند، ضربه سختی به گردشگری وارد شده است، ضربه سختی به صادرات، آموزش و فرهنگ و حتی به بخش‌هایی از پزشکی وارد شده است. هنوز دندانپزشکی ما دچار مشکل است.

وی ادامه داد: ما به یمن فداکاری جبهه سلامت، پزشکان و پرستاران و به یمن همکاری همه نیروهای مسلح و مردم تا امروز در مقابله با این ویروس سرافراز بودیم. اگر با کشورهای دیگر هم خود را مقایسه کنیم می بینیم کارنامه ما کارنامه قابل قبولی است. همکاری و هماهنگی و انسجام و با هم بودن علت اول است؛ اما ما زیربنای محکمی هم داشتیم.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت ما زیرساخت سال ۹۱ بود که نمی‌توانستیم پیش برویم. کاری که در این ۷ سال در زیرساخت‌ها برای افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، آی سی یوها، تعداد پزشکان و پرستاران شد کار عظیمی بود. زیرساخت ارتباطات دومین نکته مهم است. اگر ارتباطات، پهنای باند، فضای مجازی، موبایل هوشمند در اختیار مردم نبود خیلی شرایط سخت بود. این زیرساخت قوی در عبور از شرایط ویژه فعلی کمک بسیاری کرد.

وی افزود: زیرساخت سوم شرکت‌های دانش بنیان بود. الان به جای پنجاه تا، پنج هزار شرکت دانش بنیان فعال است. در بخش کشاورزی اگر تلاش های این چند وقته نبود می خواستیم ۶ میلیون تن گندم بخریم. کاری که در کشاورزی، انرژی و خودکفایی در بخش های مختلف مثل آب و برق انجام دادیم بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور گفت: می خواهم از بخش اقتصاد کشور علی‌رغم آگاهی از مشکلات فعلی مردم در این حوزه تشکر کنم. تامین ارز برای کالاهای مورد نیاز کشور بسیار کار بزرگی است که ما در شرایط تحریم و شرایط ویژه آن را انجام دادیم. ارز را برای کالاهای اولیه و اساسی تامین کرده و می کنیم. ریالی که پرداخت کردیم هم مهم است. کار ساده ای نیست که حقوق و بسته های معیشتی و یارانه مردم سر وقت پرداخت شده است. ما بسته ویژه کرونا به ۳ میلیون خانواری که در شرایط معیشت مناسب نبودند را هم عرضه کردیم. کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: بازگشایی فعالیت اقتصادی ما به رفتار عمومی ما منوط است. اگر رفتار لازم را اجرا و به دستورالعمل ها توجه کردیم با کمترین تعداد فوتی‌ها و تلفات از این شرایط عبور می کنیم.

روحانی تصریح کرد: آن افرادی که تست کرونایشان مثبت می شود باید به همه اطرافیان خود اطلاع دهند. اگر فرد مثبت شده وارد جامعه شد و خود را قرنطینه نکرد بزرگ ترین خطر است. دستگاه تشخیص دهنده باید به خانواده و محل کارش اطلاع دهد. یک نفر مثبت بوده به عروسی، عزا و یا بازار ماهی فروش‌ها رفته و همه را مبتلا کرده است. برخی از مراقبت ها ممکن است خیلی سخت نباشد زمانش ۱۴ روز باشد، اما آثار مهمی بر سلامت مردم و کادر درمان دارد.

رئیس جمهور گفت: خدمت مردم عزیز عرض می کنم تصمیمات خوبی در جلسه امروز گرفتیم. مبنای اینکه می گوییم فلان مکان قرمز است دیگر کل استان نیست. مبنای ما شهرستان است. این موضوع به علت دقت در عمل است. مسئله بعدی این است که هر استانی که شهرستانش دچار مشکل شده است بلافاصله ستاد استانی اش پیش بینی‌های لازم را بکند. برای ستاد اجتماعی و امنیتی ما بفرستد و پس از بررسی وزارت کشور با تایید رئیس جمهور اجرایی و عملی شود. محدودیت‌ها ممکن است برای همه استان ها نباشد برای بخش هایی اجرایی شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن سرپوشیده که تجمع در آن است در حال آماده سازی است اما قبل از الزامی کردن این طرح باید ماسک به وفور و ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد. همچنین دستورالعمل خوبی توسط وزارت بهداشت برای زندان ها آماده و ابلاغ شده است که این دستورالعمل مبنا می‌شود و وزارت بهداشت هم برای اجرای آن نظارت می کند و اگر هم لازم باشد باز هم به زندانیان مرخصی داده می شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شده که دانشگاه ها از 15 شهریور فعالیت خود را آغاز کنند که بخشی از فعالیت ها در فضای حقیقی و بخشی هم در فضای مجازی خواهد بود. برای ما کلاس و خوابگاه خلوت اصل است و باید اجازه داده شود دانشجویان در دانشگاه شهر خود ترم پیش رو را بتوانند بگذارنند تا از تراکم جمعیت در خوابگاه ها کم شود.

روحانی اضافه کرد: همچنین آموزش و پرورش از 15 شهریور فعالیت خود را آغاز می کند، البته این اجازه به آموزش و پرورش هم داده شد که به تناسب استان ها از اول شهریور فعالیت خود را به تدریج آغاز کند. تعطیلی پنج شنبه مدارس هم حذف می شود تا کلاسها خلوت‌تر باشد.

وی در پایان گفت: کمیته تبلیغاتی هم فعالیت خود را آغاز می کند تا به مردم در مورد کرونا و پساکرونا اطلاع رسانی کند. برخی مطرح می کنند که در فضای پسا کرونا چه اتفاقی خواهد افتاد که معمولا پیش بینی آن نادرست است و مردم را مضطرب می کند. روز و ماه پایان کرونا معلوم نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
6
عضو شورای شهر ساخت بنای غیر قانونی 4000 متری حسن روحانی (رییس جمهور) در جماران را تایید کرد.
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
8
تو‌ این شرایطی که آدم از فرداش هم خبر نداره چی قراره به سرش بیاد شغلش را از دست بده خانوادشو از دست بده چه لزومی داره برنامه دو ماه بعد را اعلام کرد؟ برنامه هفته بعد رو میگید هزار بار عوض میشه از حالا دو ماه بعد رو گفتن چیزی جز سیاسی بازی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
دیگه روحانی هم داره میزنه تو خاکی بدجور
چرا همش دوست دارن از رفاه ملت کم کنن
پنجشنبه ها مثل اینکه خیلی براتون سنگین بوده ها
عوض اینکه تمام شغلها رو پنج شنبه ها شو تعطیل کنن
دارن از رفاه شون کم میکنن
اصلا میخایین جمعه ها رو هم ما بیاییم سرکار بچه ها برن مدرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
11
حالا کو تا شهریور
فکری به حال الان
ملک وملت کن
جناب روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
5
ماسک باید دولت رایگان بده و توی این شرایط کسی بچشو مدرسه نمیفرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
1
6
با باز کردن تمام مراکز و رها کردن این مراکز، نه تنها ویروس کرونا جمع نشد بلکه آمار مبتلایان هر روز بیشتر می شود متاسفانه دولت با این بیمار مردم را سر گرم نگهدارد. چرا که اکثر کشورها به فکر مردم خودشان هستند، توانسته اند این بیماری را کنترل کنند ولی کشور ما جزو 10 کشور اول از نظر مبتلا به این ویروس هستم. باید گفت که مدیریت دولت در کنترل این بیماری بسیار ضعیف بوده است.
محدث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
1
3
1- همه پنج شنبه و جمعه ها تعطیل شود .
2-تعطیلات ازشنبه تا دوشنبه روز جمعه با عزت و احترام و فاخرتر وبهتر. از سالهای قبل اجرا شود. .
3-تعطیلات سه شنبه و چهار شنبه روز پنج شنبه با عزت و احترام و فاخر تر و بهتر از سالهای قبل اجرا شود. .
محاسن :
1-ایجاد نظم سفر در خانواده ها .
2-حذف شدن تهاجم به جاده ها .
3- کاهش تصادفات جاده ای .
4- ارامش در سازمان ها و کشور .
5- افزایش سطح سلامت و کیفیت زندگی .

.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
4
جناب روحانی تنها موردی که اختیارش دست خودمون هست نفرستادن بچه هامون به مدرسه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
6
شنبه تا چهارشنبه چه چیزی در مدرسه های که هیچ محتوای آموزشی با کیفیتی ندارند میخواند یاد بگیرند که پنج شنبه هم اضافه کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
5
پدر و مادرهای شاغل و فرهنگی یک پنج شنبه میتوانستند با آرامش کنار فرزندانش باشند که اون هم میخواهید ازشون بگیرید ‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
1
لابد این حضور پنج شنبه هم فقط برای مدارس دولتی خواهد بود نه مدارس خصوصی و آنتیک که بچه های خودشون در آنها درس میخوانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
جز اینکه عمدی در این تصمیم تصور کنم هیچ چیز دیگه به ذهنم نمی آید.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
2
واقعا خجالت نمیکشن دیگه!! تو این شرایط که نمیشه برنامه هفته بعد رو مشخص کرد و روزی بیش از 500 فوتی در کشور وجود داره و این هم مشکلات، میان و واسه 2 ماه بعد اعلام باز شدن دانشگاه و مدرسه میکنن! تازه میگن بعد امتحانات تیرماه دروس عملی و ترم تابستان هم هست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
2
سلام
واقعا مسخره است؟ همه جا رو ویروس و عفونت برداشته ،سازمان بهداشت جهانی هشدار خطر و فاجعه انسانی میده انوقت در مملکت ما ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین