کد خبر: ۶۵۶۷۹۶
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
وکیل مدافع غلامرضا منصوری مطرح کرد؛

قاضی منصوری آدمی نبود که خودکشی کند/ او حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت

وکیل مدافع قاضی منصوری با بیان اینکه، من و خانواده ایشان معتقدیم که قاضی منصوری آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد، گفت: یکی دیگر از دلایلی که قاضی منصوری اصرار داشت به ایران بازگردد دلایل خوبی بود که برای دفاع از خود داشت و معتقد بود اتهام دریافت رشوه به ایشان وارد نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

امیرحسین نجف‌پورثانی، وکیل مدافع غلامرضا منصوری در خصوص جزئیات این پرونده و درگذشت موکلش در رومانی اظهار کرد: قاضی منصوری چهارشنبه هفته گذشته خودش را به سفارت معرفی کرد و بعد از آقای سفیر اجازه گرفتند و دو شب هم در سفارت حضور داشتند، یعنی از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه شب در سفارت حضور داشتند و پنجشنبه شب به دلیل حال نامساعد به بیمارستان منتقل شدند و به محض اینکه به بیمارستان رسیدند، توسط پلیس رومانی دستگیر شدند.

وی افزود: روز جمعه هفته گذشته ما با ایشان مکرراً در ارتباط بودیم، نزدیک بعدازظهر به من اعلام کردند که «فعلا من را آزاد کردند و پس از ملاقات با یکی از مراجع قضایی رومانی، مشخص شد تا دو ماه دیگر آزاد هستم تا دادگاهی در رومانی تشکیل شود.»

قاضی منصوری آدمی نبود که خودکشی کند/ او حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت

نجف‌پورثانی ادامه داد: چون رومانی و ایران قرارداد استرداد مجرمان را ندارد، رومانی از ایران مدارک استرداد این متهم را درخواست کرده بود. به نوعی این متهم به صورت مشروط آزاد شده بود که تعیین تکلیف شود و از رومانی خارج نشود که متاسفانه در جریان نیستیم که دیروز چه اتفاقی افتاد و ما خودمان نیز خبر را از شبکه‌های اجتماعی متوجه شدیم.

وی گفت: دیروز نیز حدود ساعت ۱۱ ظهر با یکی از اعضای خانواده گفت‌وگویی داشته و طبق آخرین گفت‌وگو حال وی مناسب و مساعد بوده و مشکلی هم در این خصوص نداشته است. من هم تا خبر درگذشت ایشان را شنیدم واتس‌آپ وی را چک کردم که آخرین بازدید او ساعت ۱۵:۱۵ بود.

وکیل مدافع غلامرضا منصوری در پاسخ به این سوال که چه نهادی وظیفه محافظت از این متهم را داشته، گفت: رومانی باید پاسخگوی جان ایشان باشد، چون پس از مراجعه ایشان به سفارت، توسط پلیس رومانی دستگیر شده بر همین اساس از آن پس وظیفه حفاظت ایشان برعهده پلیس رومانی بوده و چون متهم تحت تعقیب پلیس بوده، باید توسط پلیس رومانی محافظت می‌شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما، پلیس رومانی و دولت رومانی را مسئول جان ایشان می‌دانیم. مقام‌های قضایی کشور نیز اعلام کردند که رومانی مسئولیت داشته و جزئیات را باید اعلام کنند. خانواده ایشان نیز تقاضا دارند که مقا‌های قضایی و مقام‌های سیاست خارجی این موضوع را سریعاً پیگیری کنند که هم جزئیات روشن شود و هم در مورد استرداد جنازه ایشان نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

نجف‌پورثانی در خصوص نحوه استرداد جنازه قاضی منصوری گفت: فعلا این موضوع در دست بررسی است و ممکن است به پزشکی قانونی استرداد شود و ما منتظر روشن شدن جزئیات هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه قاضی منصوری در هتل مستقر بوده، طبیعتا این هتل دوربین داشته و این جزئیات قابل پیگیری است؛ چون چیزی که ما و خانواده ایشان کاملا معتقدیم این است که وی آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد.

وی یادآور شد: آخرین تماسی که بنده با منصوری داشتم، سه‌شنبه هفته گذشته بود که طی آن تماس نیز تاکید داشت که قصد بازگشت به کشور را دارد و گفت می‌خواهم از خودم در کشور خودم دفاع کنم و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارم. این مسائلی است که ذهنمان را درگیر کرده و منتظریم به پشت پرده این ماجرا پی ببریم.

وکیل مدافع غلامرضا منصوری اضافه کرد: همانطور که گفته شد قاضی منصوری بسیار راغب بود تا به کشور بازگردد و از سیستم قضایی کشور انتظار داشت که هرچه سریع‌تر وی را به کشور بازگردانند. هفته گذشته نیز ما به دادستانی تهران مراجعه کردیم که این درخواست را با دادستان تهران درمیان بگذاریم که دادستان تهران حضور نداشتند و قرار شد یکی از کارمندان آنجا پیگیر این موضوع شود و به بنده اطلاع بدهد که متاسفانه هیچ تماسی با بنده گرفته نشد. پس از آن نیز ما به شعبه دادگاه مراجعه کردیم و با قاضی بابایی صحبت کردیم و قاضی بابایی فرمودند من به مراجع بالا اطلاع خواهم داد و گفتند برای استرداد از جانب دادستان و وزارت امور خارجه باید تمهیداتی اندیشیده شود و قول دادند این موضوع را پیگیری کنند.

نجف‌پورثانی در پاسخ به این سؤال که آیا قاضی منصوری جعبه سیاه پرونده طبری بود، گفت: موضوعی که منصوری همیشه به آن تاکید داشت، این بود که اتهامات او با اکبر طبری در یک پرونده نباشد و معتقد بود متهم است اما یکی از متهمان پرونده اکبر طبری نیست و ارتباطی با اکبر طبری ندارد و تاکید داشت که اتهامات او از طبری جدا است.

وی در خصوص اتهامات قاضی منصوری نیز اظهار کرد: منصوری همیشه معتقد بود اسناد و مدارک کافی برای دفاع از خود دارد. یکی دیگر از موضوعاتی که همیشه مدنظر منصوری بود، صلاحیت دادگاه بود؛ با توجه به اینکه قاضی منصوری روحانی بود، طبق مقررات دادگاه ویژه روحانیت، کلیه جرائم روحانیون در دادگاه ویژه روحانیت باید بررسی شود اما معتقد بود که فعلا نباید وارد این موضوع شد.

وکیل مدافع منصوری افزود: یکی دیگر از دلایلی که قاضی منصوری اصرار داشت به ایران بازگردد، این بود که دلایل خوبی برای دفاع از خود داشت و معتقد بود اتهام دریافت رشوه به ایشان وارد نیست و همه اخبار مطرح شده در خصوص قاضی منصوری ادعاهایی است که از جانب دیگر متهمان مطرح شده و هنوز اثبات نشده است؛ چون آقای منصوری نیز در پروسه رسیدگی دادسرا حضور نداشتند، وقتی به ایران بازمی‌گشتند، پرونده باید به دادسرا اعاده می‌شد و تأمین از وی گرفته می‍‌‌‌شد، چه بسا در همان پروسه ما دفاع می‌کردیم و ایشان منع تعقیب می‌خورد، متاسفانه در رسانه‌ها به گونه‌ای مطرح شده بود که انگار اتهام ایشان ثابت شده و محکوم است.

وی در خصوص بیماری منصوری هم گفت: بیماری وی سرطان و شاید هموروئید بود که جزئیات آن را نمی‌دانم و زمانی که وی قصد بازگشت زمینی به ایران را داشت، بیماری او تشدید شد و به رومانی بازگشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
10
گفتند از پنجره هتل پرت شده درحالی جنازه ایشان راازداخل هتل بیرون می آورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
برای وداع به داخل برده بودنند
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
4
10
همه مردم نظرشان با نظر وکیل قاضی منصوری یکی است.ایشان چون روحانی باسابقه ای بود ودارای اعتقادات مذهبی امکان خودکشی او که در دین اسلام یک گناه بزرگ است وفرد خودکشی کننده آمرزیده نمی شود نزدیک به صفر است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
حالا همه فتوی می دهند اگر اعتقادات محکمی داشت که آن کارها را نمی کرد
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
آقای عباس خیلی جالب بود

. ......
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
متاسفانه برخی از افراد اختلاسات مالی ویا ارتشاء را که درکشورما به شکل وسیع انجام می شود به نوعی توجیه می کنندوبه نوعی جبران خدمات فردی خود می دانند که مطمئنا صحیح نیست ولی مسئله ای است که در بین مدیران ما رایج وشایع است.برای مثال پورسانت معاملات خارجی وداخلی عملا مصداق رشوه است ولی متاسفانه در کشور ما بطور رسمی وجود دارد وهمه مراجع نظارتی وقانونی هم ازآن اطلاع دارند ولی هیچ نهادی با آن برخورد نمی کند.فکر کنم حدود سالهای 86 بود که قانونی در مجلس وضع شد که پورسانتهای معاملات به حساب خزانه دولت واریز شود ولی با بررسی که دوسال بعد توسط گروهی ازخبرنگاران صورت گرفته بود حتی یک ریال به حساب خزانه دولت واریز نشده بود.قرض از این سخنان این است که برخی افراد روی برخی از اعتقادات دینی شان مستحکم ولی در مواردی که به منافع مالی شان ارتباط پیدا می کند سست وضعیف می شوند که فکر می کنم این مورد از همین موارد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
1
8
اولی داروی نظافت دومی مواد رادیواکتیو سومی پرتاب از پنجره
گواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
سرقت از بيت المال ودزدي ميلياردي گناه نيست ؟؟؟...
اين حرفها چيه ؟
پاسخ ها
زهرا۱۷
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
دوست عزیز یادمون باشه ما در هیج شرایطی حق قضاوت نداریم.
ایشون فقط متهم بودند که به هر دلیلی فرصت نشد محاکمه یا رفع اتهام بشن.ما حق نداریم قبل از دفاع ایشون حکم صادر کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
حاج آقا فقط رشوه گرفته
ازبیت المال نبرده
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
اینها همه توجیه بود اگر ایشان مشکلی نداشت چرا رفت بیماری هم دلیل نمی شود چرا باید این خضرات برای کوچک ترین بیماری مثل همورویید به خارج بروند دوما مگر معالجه ایشان چقدر طول می کشیده ظاهرا از پارسال ایشان رفته ضمنا ایشان پرونده دیگری هم قبلا داشته پس وکیل محترم نباید بیخود دفاع کند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
1
سلام، وقتی آدم سر و گوشش زیاد بجنبه حقشه که از پنجره بیفته پایین. این یک درس و عبرتی برای دیگران باشه
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
5
حذف او به نفع کی بوده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
1
آقای وکیل حرفای موکلت رو از یک منبع بیطرف به تمام دنیا پخش کن
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
اصلا عکسی از صورت مرده این قاضی نیومده بیرون، یه گونی به عنوان جسدش اومدده همه هم میگن منصوری بوده...مشکوکه...یه جای کار ایراد داره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
خاوری روهم چندبارگفته بودن مرده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین