کد خبر: ۶۵۶۸۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کوهنورد مصدوم در اطفای آتش سوزی جنگل‌های دیل گچساران جان باخت

تصاویر| البرز فدای زاگرس شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از جان باختن کوهنوردی که در جریان آتش سوزی جنگل‌های دیل گچساران به شدت دچار سوختگی شده بود، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

وحید محمدی تبار  ضمن تسلیت در گذشت این کوهنورد جوان افزود: البرز زارعی کوهسرک ۳۸ ساله که در جریان مهار و اطفای آتش سوزی‌های اخیر منطقه دیل در ارتفاعات گچساران دچار سوختگی شدید شده بود عصر روز جمعه ۳۰ خردادماه، جان باخت.

زارعی بعد از مصدومیت ابتدا به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد، اما بعد از عیادت استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جهت ادامه روند درمان با بالگرد اورژانس یاسوج به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان منتقل شده بود.

تصاویر| البرز فدای زاگرس شد

البرز زارعی که به عنوان نیروی داوطلب برای مهار آتش‌سوزی رفته بود در هنگام خاموش کردن آتش دچار سوختگی شدید شد.

پیام تسلیت رئیس سازمان جنگل‌ها در پی درگذشت البرز زارعی

رییس سازمان جنگل‌ها در پیامی درگذشت البرز زارعی را به ورزشکاران، فعالان مردمی دوستدار منابع‌ طبیعی و خانواده داغدار او تسلیت گفت.

در پیام مسعود منصور آمده است: درگذشت شادروان البرز زارعی کوهنورد طبیعت دوست و فداکار کشورمان بسیار تاثربرانگیز و اندوهناک است. البرز زارعی که در عرصه عمل، عشق به طبیعت میهن‌مان را نشان داد، هنگام مشارکت در اطفای حریق جنگل‌های گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد دچار سوختگی شد و جان ارزشمند خود را در این راه سبز نثار کرد.

اینجانب فقدان غم‌انگیز این انسان شریف را به ورزشکاران، فعالان مردمی دوستدار منابع‌طبیعی و بویژه خانواده داغدار محترم‌شان تسلیت عرض نموده و ضمن آرزوی صبر و شکیبایی و سلامتی برای بازماندگان، علو درجات را برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درگذشت البرز زارعی را تسلیت گفت

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز طی پیامی درگذشت کوهنورد مصدوم در اطفای آتش سوزی جنگل‌های دیل گچساران را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این پیام آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده معظم و محترم زارعی

سلام علیکم

خبر درگذشت جوان دلیر و فداکار هم استانی که در جریان حادثه آتش سوزی در کوه دیل جانانه برای حفاظت از سرمایه ملی و حراست از عرصه های جنگلی، منابع طبیعی و حیات وحش به مصاف آتش رفت و جان شیرین خویش را به خطر انداخت، موجب تأسف و تألم همه مردم استان، دوست داران طبیعت و حافظان محیط زیست شد. بی تردید حرکت فداکارانه البرز عزیز همیشه در اذهان و تاریخ زاگرس نشینان جاودانه خواهد ماند. اینجانب ضایعه دردناک از دست دادن البرز عزیز را به خانواده داغدار، مردم غیور و شریف گچساران، هم استانی های عزیز، دوستداران و حافظان طبیعت، جامعه ورزشکاران و کوهنوردان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای آن انسان شریف و شایسته رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر عظیم مسالت می کنم.

استقبال از پیکر «البرز زارعی» در یاسوج

پیکر البزر زارعی، کوهنورد مصدوم که در اطفای آتش سوزی جنگل‌های دیل گچساران جان باخت ظهر امروز شنبه ۳۱ خرداد ماه در یاسوج استقبال شد.

این مراسم با حضور، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل محیط زیست، منابع طبیعی، راهداری، مدیریت بحران، فرمانده تیپ ۴۸ فتح، فرمانده ناحیه مقاومت بویراحمد، رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج و مسئولان و نیروهای مردمی و اداری مختلف در جلوی پلیس راه یاسوج- اصفهان انجام شد.

وحید محمدی تبار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم با کسانی که جنگل‌ها، طبیعت، محیط زیست و منابع طبیعی استان را آتش می زنند و به استان و کشور خیانت می کنند، برخورد شدید قانونی شود.البرز زارعی نامش همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری البرز زارعی ساعت ۱۸ عصر امروز شنبه ۳۱ خرداد ماه در بهشت زهرای گچساران برگزار می شود.

همچنین غلامحسین حکمتیان اصل، مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کسانی که جنگلها و مراتع را اتش می زنند خیانت می کنند و باعث می شوند که البرزها را از دست دهیم و این مساله مایه تاسف است.  البرز زارعی فداکارانه و داوطلبانه در عملیات اطفای حریق جنگل‌های دیل گچساران شرکت کرد و پس از مصدومیت و سوختگی شدید در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان جان خود را از دست داد. البرز زارعی الگویی برای همه ما جهت حفظ جنگل‌، منابع طبیعی و محیط زیست است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
8
خدا رحمتش کنه...
ناراحت کننده است مخصوصاً اگر با این فکر همراه باشه که ممکنه آتشسوزی ها تعمدی یا به خاطر بی احتیاطی عده ای دیگر باشد...
البرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
البرز من خدا نگهدارت من سلسله ای از غیرتت را در البرز در زاگرس دیدم تو تمام ایران منی تو جنگل سبز اندیشه ای . روحت شاد جوان شهید وطن
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
1
چرا از این اتفاقات برای فرزندان مسئولین نمی افتد؟
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
1
آیا این جوان شهید محسوب نمیشه ؟
سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
امروز ما البرزی ازدست دادیم تا زاگرس ما نسوزد
بیاید به یاد البرز در روز درخت کاری هر نفر یک درخت بیاد عزیزما بکاریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین