کد خبر: ۶۵۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۲

در صورت تهیه زمین ، یک مجموعه مجهز برای ورزش بیماران خاص در تهران ساخته می شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با تأکید بر اینکه همه فدراسیون ها بایستی با پشتوانه معنوی قوی در جهت دستیابی به جایگاههای بهتری در ورزش دنیا تلاش کنند ، از ساخت یک مجموعه ورزشی مجهز و شیک در تهران ویژه بیماران خاص خبر داد . 

به گزارش سایت خبری سازمان، مهندس محمدعلی آبادی شنبه شب در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان پیوند اعضا در رقابت های جهانی تایلند با ابراز امیدواری به اینکه زیرساخت های لازم برای ورزش بیماران خاص در سطح کشور ایجاد شود، تأکید کرد: در صحبتی که باسرکار خانم فاطمه هاشمی رییس فدراسیون و مهندس اکبرترکان عضو هیأت رییسه فدراسیون بیماران خاص داشتم ، اعلام کردم در صورت تهیه زمین در تهران، سازمان تربیت بدنی آماده است با تأمین منابع مالی لازم در اسرع وقت نسبت به ساخت یک مجموعه ورزشی برای بیماران خاص اقدام نماید . 

وی با تأکید بر اینکه بیماری و مشکلات جسمی نباید سد راه ورزش کردن باشد، از موفقیت ارزشمند ورزشکاران پیوند اعضا در رقابت های جهانی تایلند تقدیرکرد و گفت : پیروزی شما قابل توجه بوده و دستیابی به جایگاه هشتم جهان با 36 مدال طلا ، نقره و برنز کاربزرگی است که با اراده قوی خود و برنامه ریزی و مدیریت دست اندرکاران فدراسیون بدان رهنمون شده اید و امیدواریم این حرکت موفقیت آمیز شما در آینده نیز تداوم یابد . 

علی آبادی به تبعات اجتماعی مدال آوری ورزشکاران پیوند اعضا اشاره کرد و افزود : کسب این مدال ها نشان از استعداد و توانایی ورزش بیماران خاص دارد و شما قهرمانان با این موفقیت ارزشمند خود پیشرو شده اید تا با بازشدن راه دختران و پسران دیگری نیز که از بیماریهایی رنج می برند، به جای خانه نشینی جذب ورزش شده و در جهت سلامت جسم و روح خویش تمرین و ممارست کنند . 

وی در عین حال افزود : شما قهرمانان پیوند اعضا ثابت کردید که در هر شرایطی می توان به رشد و تعالی رسید . امیدوارم شما ورزشکاران به همراه دست اندرکاران فدراسیون این تفکر را در جامعه اشاعه دهید که واژه ای بعنوان " نا امیدی " را نپذیریم .
رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه سازمان بعنوان روابط عمومی و بخش لجستیک ورزش خدمت می کند، تصریح کرد : وظیفه داریم امکانات و منابع مالی خوبی را برای فدراسیون ها تهیه کنیم تا آنان بی دغدغه به توسعه ورزش پرداخته و امور هر رشته را به بهترین شکل اداره کرده و ساماندهی کنند . در این ارتباط همه فدراسیون ها بایستی با پشتوانه قوی معنوی تلاش و فعالیت کنند و سازمان نیز در هر شرایطی بدنبال فراهم کردن شرایطی خوب برای جامعه ورزش است .
وی با اشاره به اهتمام ویژه سازمان به بحث توسعه زیرساخت های ورزش در دو سال گذشته ، تأکید کرد : یقیناً باید محیط های ورزشی را در سطح کشور بسط و توسعه داد تا متعاقب آن جامعه آماری ورزشکاران ایران در کلیه رشته ها ، از توسعه ای قابل توجه برخوردار شده و از درون آن استعدادها شکوفا شده و به منصۀ ظهور برسند .
مهندس علی آبادی در عین حال با تقدیر از دست اندرکاران فدراسیون بیماران خاص ، ابراز امیدواری کرد که سازمان تربیت بدنی بتواند زیرساخت های ورزش بیماران خاص را در سطح کشور فراهم آورد .
این گزارش حاکیست در این مراسم که با حضور محمد هادی حسام، عبدالرضا ساور و احمدارشدی معاونان سازمان، مجتبی خدادادی مدیرکل حوزه ریاست و محمدآخوندی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برگزار شد، فاطمی نسب نایب رییس فدراسیون بیماران خاص، گزارشی از حضور ورزشکاران پیونداعضا در رقابت های جهانی تایلند ارایه کرد و کسب 36 مدال جهانی و دستیابی به رتبه هشتم رقابت ها را حاصل یک برنامه ریزی مدون 4 ساله دانست .
وی گفت : رقابت های جهانی تایلند پنجمین دوره حضور ما در عرصه این رقابت ها به حساب می آمد و ما در حالی که در دوره قبل بازیها در نانسی فرانسه با 9 مدال سی و ششم شده بودیم، در تایلند نتیجه زحمات و برنامه ریزی خود را گرفتیم تا با 36 مدال رنگارنگ و دستیابی به رکوردهایی قابل توجه، با دستی پر به کار خود پایان دهیم .
فاطمی نسب با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش بیماران خاص در حال حاضر در 5 گروه بیماریها در سطح کشور فعال است، از همراهی فدراسیون های شنا، تیراندازی، بدمینتون ، دوومیدانی، تنیس روی میز و بولینگ و بیلیارد در جهت حضوری خوب و شایسته در رقابت های جهانی تایلند تشکر کرد .
وی افزود : در حال حاضر تعداد رشته ها را برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی به ده رشته افزایش داده ایم و سال آینده نیز میزبان بازیهای آسیایی پیوند اعضا در تهران هستیم . در شرایط حاضر جایگاه ایران در آسیا بعد از تایلند دوم است که می توان این کشور را نیز با توسعه ورزش بانوان گرفت .
نایب رییس فدراسیون ورزشهای بیماران خاص خاطرنشان ساخت : به شورای المپیک آسیا پیشنهاد حضور ورزشکاران پیوند اعضا را در بازیهای آسیایی 2010 گوانجو چین داده ایم که در صورت تصویب ، در 4 رشته برای حضوری شایسته در این بازیها دورخیز خواهیم کرد .
در این نشست همچنین مهندس اکبرترکان عضو هیأت رییسه فدراسیون از حمایت های ویژه مهندس علی آبادی از ورزش بیماران خاص تقدیر و تشکر کرد .
پایان بخش این مراسم نیز بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، افطاری رییس سازمان تربیت بدنی برای افتخارآفرینان پیوند اعضا در رقابت های جهانی تایلند بود .
شایان گفتن است دراین مراسم مهندس علی آبادی مبلغ 850 میلیون ريال را بعنوان پاداش به فدراسیون اختصاص داد تا بین قهرمانان توزیع شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین