کد خبر: ۶۵۶۹۰۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

استاندار خوزستان: باید از مراسم‌های ترحیم، عروسی و تجمعات جلوگیری شود/ "تعطیلی ۲۸ روزه" صحت ندارد

استاندار خوزستان گفت: تجمعات عامل اصلی شیوع کرونا در خوزستان است و باید از مراسم‌های ترحیم، عروسی و تجمعات جلوگیری شود.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با تسنیم در حاشیه جلسه استانی ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، شرایط و وضعیت در شهرستان‌ها مختلف استان خوزستان بررسی شد. اکنون در استان خوزستان در شرایط پایداری هستیم تعداد بیماران بستری‌ها و فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان خوزستان نه افزایش و نه کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

استاندار خوزستان: باید از مراسم‌های ترحیم، عروسی و تجمعات جلوگیری شود/

استاندار خوزستان با تشریح وضعیت خوزستان گفت: هنوز شرایط خیلی خوبی نداریم، کماکان شرایط نیز بدتر نشده است، اما شرایط جزئی بهتر شده و فکر می‌کنم داریم پیک طغیان را رد می‌کنیم. مردم و شهروندان استان خوزستان بازهم بیشتر مراقبت کنند و با خودمراقبتی بیشتر ما را کمک کنند که دوره پیک طغیان را طی کنیم.

‌شریعتی ادامه داد: هم‌اکنون 8 شهرستان ‌خوزستان قرمز است و ما‌بقی شهرستان‌ها زرد و نارنجی هستند، بنا شد مساجد در شهرهای زرد برای نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شود و هفته آینده مجدد این موضوع برسی می‌شود. بنا شد اگر دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با شهر خاصی محدودیت مدنظر خود داشته باشد به ستاد مقابله با کرونا استان پیشنهاد دهد و اقدامات لازم را انجام دهیم.

‌استاندر خوزستان گفت: شرایط مختلفی گوشزد شد، باید از مراسم‌های ترحیم، عروسی و تجمعات جلوگیری شود، تجمعات عامل اصلی شیوع کرونا در خوزستان است و وسایل نقلیه عمومی تا حد امکان کنترل شوند.

شریعتی افزود: فعلاً به نظر می‌آید ما درحال گذر از پیک طغیان هستیم و امیدواریم یکی دو هفته آینده شرایط استان را مجدد برسی‌ می‌کنیم و درصورت ادامه وضعیت و مشاهده روند افزایش بیماران، شاهد عقب‌گرد باشیم و محدودیت‌های جدیدی را اعمال می‌کنیم.

‌استاندار خوزستان در واکنش به خبر منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی 28 روزه استان بیان کرد: ما هیچگونه پیشنهاد رسمی از مراجع رسمی و فنی تا کنون نداشته‌ایم، اگر بنا باشد به ما پیشنهاد شود، بررسی می‌شود تا اقدامات لازم را در استان خوزستان اعمال کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین