کد خبر: ۶۵۷۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

تورم ۲۷.۸ درصد اعلام شد

گزارش‌های رسمی حاکی از کاهش تورم در خردادماه تا ۲۷.۸ درصد است.
آفتاب‌‌نیوز :

تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت شاخص قیمت کالا و خدمات نشان می‌دهد که در خرداد امسال، نرخ تورم سالانه خرداد ماه برای خانوارهای کشور به ٢٧.٨ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل دو درصد کاهش دارد.

این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ٢٧.٧ درصد اعلام شده که نسبت به ماه قبل دو درصد کاهش داشته است، این نرخ برای خانوارهای روستایی با کاهش دو درصدی به ٢٨.٢ درصد رسیده است.

اما تورم نقطه‌ای (درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل) ٢٢.٥ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٢.٥ درصد بیشتر از خرداد ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­اند.

نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ١,٥ درصد افزایش دارد. این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٢٢,٧ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.٤ درصد افزایش دارد. این نرخ برای خانوارهای روستایی ٢١.١ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٨ واحد درصد افزایش داشته است.

اما وضعیت تورم ماهانه از این حکایت دارد که نرخ آن در خرداد به دو درصد رسیده است که در مقایسه با ماه قبل ۰.۵ درصد کم شده است. نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری دو درصد و برای خانوارهای روستایی ٢.٢ درصد بوده گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
خدا خفه کنه این آمارگر رو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین