کد خبر: ۶۵۷۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

بایدن در جذب کمک مالی انتخاباتی از ترامپ سبقت گرفت

ستاد مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا در ماه گذشته (مه) در زمینه جذب کمک مالی برای پرداختن هزینه فعالیت های انتخاباتی ۲۰۲۰ از اردوگاه جو بایدن رقیب دمکرات، عقب افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن و نیویورک؛ ستاد مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ترامپ، نامزد جمهوری خواه اعلان کرده که در ماه گذشته ۷۴ میلیون دلار جذب کرده که کمتر از بیش از ۸۰ میلیون دلاری کمک هایی است که ستاد انتخاباتی بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین، توانسته در همین مدت گردآوری کند.

بایدن و کمیته دمکرات ملی در ماه مه ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کمک مالی دریافت کرده اند که بی سابقه بوده است.

بایدن در جذب کمک مالی انتخاباتی از ترامپ سبقت گرفت

بر اساس بیانیه ستاد انتخاباتی ترامپ، وی در ماه پیش از آن (آوریل) ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کمک مالی جذب کرده که در ماه بعدی (مه) حدود ۱۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

نخستین گردهمایی انتخاباتی عمده ترامپ از هنگامی که بیشتر گردهمایی های سیاسی این کشور در پی همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹، تعطیل شد، روز شنبه در ایالت اوکلاهما با نادیده گرفتن تهدید بیماری و فاصله گذاری اجتماعی و با حضور شمار کمتری از میزان اولیه برگزار شد.

بایدن در ماه های گذشته و پس از آنکه نامزد غیررسمی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) شده، نه تنها توانسته مبالغ بیشتری کمک مالی نسبت به رقیب خود جذب کند، بلکه در میانه بحران های دوگانه همه گیری ویروس کرونا و ناآرامی های مدنی در اعتراض به نژادپرستی و خشونت مرگبار ماموران پلیس در بسیاری از شهرهای این کشور، در نظرسنجی های سراسری و ملی از رقیب جمهوری خواه پیشی گرفته است.

ستاد ترامپ که از سال ۲۰۱۷ تلاش برای پیروزی دوبار ه در انتخابات را آغاز کرده، در پایان مه در کل ۱۰۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار در اختیار داشته، در حالی که ستاد بایدن که از آوریل (بهار) سال جاری تلاش های انتخاباتی را شروع کرده، ۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در اختیار داشته و برتری ستاد ترامپ در این زمینه بر رقیب دمکرات، تاکنون ادامه یافته است.

همچنین ستاد ترامپ در مه ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هزینه کرده که بیش از ۲ برابر ستاد بایدن بوده و بیش از نیمی از آن صرف تبلیغات سیاسی شده است. ستاد ترامپ همچنین دراین دوره زمانی حدود نیم میلون (۵۰۰ هزار) دلار صرف هزینه های حقوقی کرده است که اندکی از مبالغ پرداختی به وکیلان در ماه پیش از آن (آوریل) کمتر بوده است.

اما ستاد بایدن که در مه ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هزینه کرده، در روزهای اخیر از پخش نخستین آگهی انتخاباتی خود با هزینه ۱۵ میلون دلار در شبکه های تلویزیونی و دیجیتال در ایالت های مهم پنسیلوانیا، ویسکانسین، آریزونا، فلوریدا و کارولینای شمالی خبر داده است که ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در تمامی آنها برنده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین