کد خبر: ۶۵۷۱۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵

در بندر ماهشهر، وضعیت فوق‌العاده اعلام شد

وضعیت فوق العاده برای یک ماه در بندر ماهشهر به دستور ر رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :

بیرانوند فرماندار و رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا ماهشهر گفت: روز‌های پایانی اردیبهشت ماه و همزمان با برگزاری مراسمات و دیدوبازدید‌های عید فطر تاکنون، شاهد وضعیت قرمز و فوق العاده‌ای در سطح شهرستان بوده ایم که روزانه بر آمار مبتلایان ویروس کرونا افزایش داشته ایم و این مسئله نشان از بی توجهی برخی از شهروندان به نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

او افزود: این وضعیت سبب شد با در نظر گرفتن سایر جوانب، تیرماه را حالت فوق العاده اعلام نموده تا بتوانیم با اتخاذ تمهیدات لازم و تشدید نظارت‌ها در برقرار شدن نکات بهداشتی در همه اقشار جامعه و دستگاه‌های اجرایی، از این وضعیت رهایی یابیم.

در بندر ماهشهر، وضعیت فوق‌العاده اعلام شد

بیرانوند عنوان کرد: پیشگیری و برخورد با برگزار کنندگان مراسمات فاتحه و عروسی، استفاده ماسک در تمامی مراکز دولتی و خصوصی از سوی عوامل آن مجموعه‌ها و مراجعه کنندگان آن‌ها، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی از سوی اصناف، تأمین اقلام مورد نیاز بهداشتی و ارائه پکیج آموزشی به ساکنین مناطق حاشیه‌ای و پرخطر شهر و روستا بصورت خانه به خانه و آگاه سازی آن‌ها، ایجاد واحد مقابله با ویروس کرونا در سطح ادارات بویژه شهرداری‌ها بطور موقت از مهمترین تدابیر اتخاذ شد.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: ضمن آنکه معاونت اجتماعی فرماندار بطور اختصاصی و بدور از هرگونه فعالیت دیگر اداری، مسئول پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبات توسط سایر دستگاه‌ها و عوامل ذکر شده در مدت یکماه وضعیت فوق العاده است.

این مقام مسئول در خصوص نحوه فعالیت افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در ادارات اظهار داشت: در این خصوص نیز طبق مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ستاد استانی این موضوع را ارائه خواهیم داد که درصورت تصویب همچنان استفاده از ظرفیت دو سوم نیروی انسانی ادامه یابد.

او گفت: مدیران سایر دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی موظف شوند یک سوم از نفرات خود را بویژه نیرو‌هایی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و درخطر ابتلا هستند، همچنین بانوان باردار شاغل، را باید بصورت دور کاری و یا مرخصی مورد حمایت قرار داده و از حضور آن‌ها در محیط کاری خودداری نمایند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی مدیران، کارکنان بتوانند به فرمانداری مراجعه نموده و تخلفات را اعلام کنند.

بیرانوند افزود: هماهنگی بیشتر بین بخشی و اعضاء ستاد در اجرای برنامه‌های محوله، مقرر شد شهرداران، مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی، مدیرعامل بندر امام(ره)، فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی، دادستان و رئیس اداره صمت و اصناف نمایندگان تام الاختیار خود را به دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا معرفی نموده و روز‌های زوج با برگزاری جلسات، بر روند تمهیدات صورت گرفته و رفع مشکلات بین بخشی تحت مدیریت دبیر ستاد که شخص مدیر بهداشت و درمان بندر ماهشهر میباشد، فعالیت نمایند تا از بروز برخی نا هماهنگی جلوگیری بعمل آمده و در روند اجرای مصوبات ستاد تسریع شود.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا بندر ماهشهر عنوان کرد: همه دستگاه‌ها و مراکز دولتی و خصوصی شهرستان باید در مدت یکماه وضعیت فوق العاده بصورت عملیاتی و تشدید نظارت‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه مقابله با کرونا قدم بردارند.

محسن بیرانوند گفت: از فعالان فرهنگی و اجتماعی، رسانه و سایر عواملی که می توانند در کاهش مبتلایان و تشدید نظارت‌ها نقش آفرینی داشته باشند تقاضا داریم همکاری و فعالیت بیشتری نموده و بیش از پیش مارا یاری نمایند تا بتوانیم در پایان تیرماه کاهش مبتلایان را شاهد باشیم و به شرایط عادی و سفید دست یابیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
6
خدای بزرگ حافظ کادر درمان باشه. به امید شفای همه مریضها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
2
با سلام هیچ خدماتی شامل حالمان نشد هرجا رفتیم با پول استقبال کردن کرونا هم خوب شده برای بعضی که پول جمع کنن
خادم مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
2
جناب فرماندار حرف های قشنگ زدن خیلی خوب شما حریف یک مدیر عامل پتروشیمی کوچک که کارمند با ۱۶سال سابقه کار اخراج کرده نمی شوید بعد میگوید ویروس کرونا درمان کنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین