کد خبر: ۶۵۷۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶

دستگیری ۱۵ نفر در ایلام

دادستان ایلام، از دستگیری 15 نفر از سرکردگان اراذل و اوباش در یک کار اطلاعاتی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

افشار خسروی‌زاد دادستان ایلام عصر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای احیای حقوق عامه و حمایت از اشتغال باید گفت که دستگاه قضایی به جاهایی ورود خواهد کرد که این موارد تضییع شده باشد.

وی افزود: گسترش عدل در صدر اقدامات دستورات قضایی است؛ گاها دادستان توسط شکایت شاکی دستور تعقیب می‌دهد یا گزارشی از ضابطین می‌رسد که نظم عمومی مخدوش شده است.

دستگیری ۱۵ نفر در ایلام

دادستان ایلام، گفت: کارگران برخی شرکت‌ها به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که بیکار شده‌ایم، ورود دادستان بیشتر جنبه تعاملی دارد، باید صحبت‌های کارگران و تولید کنندگان شنیده شود، اگر راهکار بود که به توافق می‌رسند ولی در برخی موارد موانعی است که گره آن به دست قضا باز نمی‌شود بایستی حتما همت مسوول اجرایی باشد.

ایجاد اشتغال برای 200 نفر

وی ادامه داد: با این اوصاف در سال گذشته توانستیم از تعدیل نیروی 600 نفر جلوگیری کنیم، در موضوع کرونا توانستیم 38 کارگاه خانگی و صنعتی تولید ماسک را فعال کنیم و برای 200 نفر اشتغال ایجاد کنیم.

خسروی‌‌زاد افزود: در خصوص ربا خواری برخوردهای مناسبی صورت گرفته که پرونده‌ها هم در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: رکن رکین رسیدگی به پرونده ربا شاکی است، وقتی پرونده ربا شاکی ندارد قاضی دادگاه نمی‌تواند به وسیله ندای وجدانی کسی را محکوم کند چرا که هیچ قانونی این موضوع را نمی‌پذیرد.

شاکیان ربا را معرفی کنید

افشار خسروی‌زاد گفت: شاکیان ربا را معرفی کنید تا دستگاه قضا برخورد قاطع انجام دهد، چه بسا که مواردی بوده و درحال گذراندن حبس هستند.

وی افرود: 15 نفر از سرکرده اراذل و اوباش در یک کار اطلاعاتی دستگیر شدند، برخی از این اراذل به عنوان حکر هم فعالیت می‌کردند و یک مورد از آنان بیش از 50 هزار نفر مخاطب مجازی داشت.

خسروی‌زاد ادامه داد: برخی از این افراد لقب مفساد فی‌الارض را گرفتند و حکم اعدام برای آنان صادر شد، کسانی هم که حکم اعدام نخوردند در حال گذراندن حبس هستند.

وی تصریح کرد: موارد دیگری از برخورد با اراذل و اوباش در دست اقدام است، برخی دیگر از این افراد نیز بر اساس علاقه خود چنین پوششی را انتخاب کرده‌اند که به یک فرهنگ غلط تبدیل شده و که نیازمند کار فرهنگی هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین