کد خبر: ۶۵۷۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

وضعیت آب های زیر زمینی البرز وخیم است

مدیرعامل آب منطقه ای استان البرز با اشاره به اینکه ۹۶ درصد منابع آبی استان در حال مصرف است، گفت : وضعیت سفره های آب زیر زمینی البرز وخیم است.
وضعیت آب های زیر زمینی البرز وخیم است
آفتاب‌‌نیوز :

داود نجفیان عصردوشنبه در نشست مدیران بخش آب و برق استان البرز با خبرنگاران اظهار داشت: ۸۰ درصد آب مورد نیاز مردم البرز از سفره های زیر زمینی تامین می شود ضمن آنکه حفر چاه های غیرمجاز بر مشکلات کم آبی استان به شدت تاثیر گذاشته است.

وی گفت : البرز با محدودیت منابع آبی مواجه بوده و دیگر آبی برای نیازهای آیندگان نداریم و باید از محل صرفه جویی و کاهش سرانه مصرف آ، میزان ذخیره آبی کنونی را برای آینده حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به اینکه مدیریت منابع آبی استان البرز تنها به کمک مردم و فرهنگسازی میسر خواهد شد، گفت: ۸۰ درصد مصرف استان از منابع آبی زیرزمینی است در حالی که طبق برنامه ششم توسعه باید این رقم به حدود ۶۳درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه میزان دسترسی به سفره های زیر زمینی آب استان از ۴۰ تا ۵۰ متر دهه های گذشته به بیش از ۳۰۰ متر رسیده است ، افزود: امروز حفر چاه های غیرمجاز بلای آبخوان ها شده است.

نجفیان گفت : سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می شود و این امر تاثیر زیادی بر افزایش سرانه مصرف آب در استان دارد و البرز با توجه به رشد جمعیت و تراکمی که دارد در حوزه آب نیازمند برنامه ریزی جدی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز بیان داشت : از ۲ سال پیش طرح سازگاری با کم آبی را دنبال کرده ایم و در حوزه کشاورزی نیز اصلاح الگوی مصرف و افزایش راندمان آبیاری مدنظر قرار دارد.

وی وضعیت کنونی ذخیره آب سدهای استان البرز را مناسب توصیف کرد و گفت: اکنون حدود ۹۹ درصد سد کرج و ۱۰۰ درصد طالقان پر است؛ خوشبختانه امسال تاثیرگذاری بارش ها بیشتر بوده و ذخیره سازی مناسب تری نیز در این زمینه داشتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین