کد خبر: ۶۵۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اعلام کرد

دیگر نیازی به مراجعه برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه نیست/ اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه الکترونیک

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: اعلام شده تا پایان سال هیچ بیمه شده ای برای دریافت خدمات بیمه نیاز به مراجعه برای تعویض دفترچه یا تمدید اعتبار در ادارات شهرستانی و ... ندارد و در واقع دیگر نیازی به مراجعه برای تمدید اعتبار وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر"محمد جعفری" امروز سوم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و برای ارائه خدمت به این جمعیت بیش از ۱۳۰۰ موسسه درمانی داریم.

وی افزود: برای میسّر بودن توان بیمه شدگان در پرداخت هزینه ها، ماهیانه بیش از ۵۵ میلیارد تومان تعهد درمانی در قبال ارائه خدمات به بیماران در سطح استان داریم.

جعفری تصریح کرد: بیش از ۸۰ نقطه ارتباطی شامل دفاتر کارگزاری یا دفاتر پیشخوان برای افزایش سطح دسترسی مردم برای تعویض دفاتر بیمه ایجاد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: در دوره شیوع کرونا دفاتر بیمه به صورت نرم افزاری و بدون استفاده از لاشه دفترچه تمدید اعتبار شد و بیماران برای دریافت خدمات نیازی به مراجعه به دفاتر کارگزاری نداشتند.

وی افزود: اکنون نیز سازمان بیمه سلامت همین رویه را ادامه داده و اعلام شده تا پایان سال هیچ بیمه شده ای برای دریافت خدمات بیمه نیاز به مراجعه برای تعویض دفترچه یا تمدید اعتبار در ادارات شهرستانی و ... ندارد و در واقع دیگر نیازی به مراجعه برای تمدید اعتبار وجود ندارد.

جعفری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نسخه الکترونیک، این کار دنبال می شد اما با شیوع کرونا سریع تر افتاد و بیمه شدگان برای اطلاع از وضعیت بیمه ای خود می توانند با شماره گیری کد #۱۶۶۶* اقدام کنند.

وی تصریح کرد: قواعد و دستورالعمل ها در طرح نسخه الکترونیک به نفع بیماران در حال تغییر است و برای ارائه خدمات بیمه ای، بروکراسی های اداری به حداقل ممکن رسیده است.

دبیر پروژه استقرار نسخه الکترونیک کشور گفت: تاکنون در سطح کشور قریب به ۹۰۰۰ مطب از ۱۷ هزار مطب به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده اند و در قریب به ۴۰۰ شهرستان این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد از مطب های خصوصی سراسر کشور به سامانه نسخه الکترونیک متصل هستند و برنامه ریزی شده در نیمه نخست امسال مطب های بخش خصوصی در سراسر کشور به طور کامل به این سامانه متصل شوند.

جعفری اظهار کرد: در این راستا تفاهمنامه هایی با بیمه سلامت و وزارت بهداشت امضاء شده و تاکید سازمان بیمه سلامت بر این است تا هفته دولت کار به سرانجام برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: در استان های کرمان و کردستان نسخه الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی پیاده شده و به منظور تقدیر از موسسات درمانی اسن دو استان، مطالبات داروخانه ها به روز پرداخت و تسویه شده است در حالی که بقیه استان ها حداقل پنج ماه عقب هستند.

وی افزود: در کل استان کرمان چه در بخش بستری و سرپایی آمار مراجعه مردم به مراکز درمانی به شدت کاهش پیدا کرده و در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل قریب به ۴۰ درصد مراجعات مردم کاهش پیدا کرده که دلیل آن تعطیلات فروردین، شیوع کرونا و ماه مبارک رمضان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین