کد خبر: ۶۵۷۵۳۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
"هر لحظه آمریکا به تعهدات خود در برجام برگردد، همان لحظه آماده هستیم"

روحانی: شرایط امروز ناشی از تحریم و کروناست، نه یک فرد/ اروپایی‌ها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند

رئیس‌جمهور گفت: وظیفه ما به عنوان دولت و همه مردم این است با هم مشکلات را حل کنیم؛ این مشکلات به یک فرد و دستگاهی مرتبط نمی‌شود و این شرایط مربوط به ویروس کرونا و تحریم است.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: حضور و مدفن حضرت معصومه در قم برکتی برای کشورمان شد و همین موضوع باعث ایجاد حوزه علمیه در این منطقه شد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط خوبی برای زنان جامعه ما برای حضور در فضای جامعه آماده شده است که این موضوع یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید است. کسی نمی‌تواند در دنیا به ما اتهام بزند که دین اسلام مرد سالار است. در قرآن هم تاکید شده همان اندازه که مردها از جامعه استفاده می‌کند زنان نیز می‌توانند از جامعه استفاده کنند.

روحانی: شرایط امروز ناشی از تحریم و کروناست، نه یک فرد/ اروپایی‌ها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند

رئیس جمهور گفت: شهید بهشتی با مخالفین در تلویزیون بحث می‌کرد. ایشان سید شهدای مظلوم تاریخ ایران است که چه ظلمی به او شد و چه صبری داشت. امیدورایم قوه قضائیه همان شرایط را ادامه دهد و در این شرایط سخت امیدورایم قوای دیگر ما را یاری کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه ما به عنوان دولت و همه مردم این است با هم مشکلات را حل کنیم این مشکلات به یک فرد و دستگاهی مرتبط نمی‌شود و این شرایط مربوط به ویروس کرونا و تحریم است.

رئیس جمهور گفت: ما اگر دولت جدید بودیم خیلی حرف‌ها می‌شد زد، ما همان دولتی هستیم که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهانی را داشتیم و در جهان اول بودیم، ما همان دولتی هستیم که در سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تورم تک رقمی بودیم، همان دولتی هستیم که تراز صادرات و واردات ما در چند سال مثبت بود و صادرات غیرنفتی ما بیش از واردات بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت به سهم خود کارش را انجام داده است و من اینجا به مردم می گویم روز استراحتی در این شش ماه اخیر در بین مسئولین اجرایی کشور ندیدم. ما تا دقیقه و ثانیه آخر با همان روحیه ساعت اول کارمان تلاش می‌کنیم. افتخار ما است برای این مردم کار کنیم. من می‌دانم مردم با مشکلاتی در این روزها روبرو هستند. قیمت برخی کالاها در نوسان است که مردم را آزار می‌دهد ما قدرت عبور از این مشکلات را داریم. شرایط اردیبهشت و خرداد از اسفند سال گذشته و فروردین بهتر است.

روحانی بیان داشت: این مشکلاتی که می‌بینید عمدتاً برای دو ماه گذشته است و الان گشایش‌هایی ایجاد شده است. اولین نکته این است شرایط ما به تدریج به شرایط بهتر پیش می‌رود و مطمئن هستم بانک مرکزی قادر است شرایط قیمت ارز را کنترل کند و صادر کنندگان ما بدانند ارز برای دولت است.

وی تصریح کرد: ما مالک ارز هستیم. کسی که ارز صادر کرده طبق مقررات کشور ارز را برگرداند و کسی اگر بخواهد ارز را بر نگرداند، بانک مرکزی و قوه قضائیه وارد می‌شوند و اسامی ‌آن‌ها اعلام خواهد شد. ما امسال ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی خواهیم داشت و در کالاهای اساسی مشکلی نداریم.

رئیس جمهور در مورد قیمت مسکن تصریح کرد: در طول این دو سال که زلزله و سیل بود ۲۰۰ هزار واحد شهری و روستایی ما تخریب یا صدمه دید که همه آن‌ها درست شد. وزارت راه ما در تهران قرارداد ۲۰ هزار واحد را در تهران امضا کرده است. دولت زمین فراوانی در اختیار دارد که می‌توانند با واگذاری آن قیمت مسکن را بشکنند.

روحانی تاکید کرد: بورس را باید محکم نگه داریم و باید سهام جدید عرضه شود و امروز شرایط خوبی است که مردم بتوانند استفاده کنند. ۱۰۲۰ معدن ما می‌تواند احیا شود که می‌تواند مردم را شاغل کند. صادرات را باید تسهیل کنیم.

وی گفت: دولت گاهی با چرخاندن قلم می‌تواند کار را تسهیل کند. دولت الکترونیک می‌تواند اقتصاد را به چرخه آورد.

روحانی اضافه کرد: وزیر بهداشت به من گزارش داد که در برخی استان ها مثل خوزستان تلاش ها در این استان ها ثمر داده و هفته آینده با افت شدت کرونا در این استان‌ها روبرو هستیم. در ضریب جینی ما سال ۹۷ سی ونه بوده در سال ۹۸ ضریب جینی ما به ۳۸ رسیده است. از نظر عدالت هم علی رغم مشکلات بهتر شده است.

رئیس جمهور با هشدار به کشورهای اروپایی و آژانس اظهار داشت: رفتار ما با آژانس دوستانه بوده است اما این اواخر رژیم صهیونیستی و آمریکا به آژانس فشار آورده و می‌ترسم این شیادان را آژانس آلوده کنند. وظیفه آژانس به دنیا می‌گوید محاسبه مواد در اختیار من است و صلح آمیز است. اما الان آژانس می‌خواهد نبش قبر کند، ما هر موقع بخواهیم پاسخ قاطع دهیم برایمان آسان است اما ما مبنای دوستی با آژانس را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: اروپایی ها شرمنده ما هستند. اروپایی ها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند اما به وظایف خود عمل نکردند. ما همچین توقعی از سه کشور اروپایی نداریم. چین و روسیه قاطعانه عمل کردند و زیر بار فشار آمریکا نرفتند. آبروی آژانس باید حفظ شود، ایران آماده است نظارت‌های قانونی ْآژانس را در چارچوب مقررات داشته باشد.

روحانی با اشاره به درخواست مذاکره از سوی آمریکا با ایران، بیان داشت: ما همیشه آماده هستیم هر لحظه آمریکا بگوید به قانون برگشته و به تعهدات خود در برجام برگردد و به ۵+۱ برگردد ما همان لحظه آماده هستیم. می‌دانیم این تعارفات بی اساس حرافی و گرفتاری در انتخابات است ما مشکلی نداریم، آنها میز مذاکره را شکستند. درخواست برای مذاکره آمریکا از ایران به خاطر مشکلات خودشان است. ما در چارچوب مقررات بین المللی حرکت می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
8
2
بخاطر کروناست چون آمار واقعی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
11
همه این مشکلات برمیگرده به دخالتهای مسئولین در کار یکدیگر ،!؟
والا قبلا هم تحریم بود کرونا هم در کشور های دیگر بدتر از اینجاست
اینقدر مردم در فشار نیستند
همه در کار هم نظر میدهند که اینکار بشود اما در کارهای مربوط به خودشان
منتظر ند دیگران کارشان را انجام بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
21
آقای پرزیدنت! میشه لطفا دیگه کاری واسه ما نکنید. ممنون میشم.

مای شما دقیقا کیا هستن؟؟؟ فرمودید: شرایط "ما" به تدریج داره بهتر میشه!!! منظورتون دقیقا کیه؟ شفاف بگید لطفا....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
20
همش حرفو سخنرانی دریغ از ذره ای عمل و کار مثبت
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
21
بابا شعار نده اگه کاری نمی تونی بکنی .
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
24
آقای روحانی شرایط فاجعه بار امروز نه از تحریم و نه از کروناست، از عملکردهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
نتیجه وضعیت امروز سیاست نه جنگ و نه صلح است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
8
17
مشکل این است که دولت کاره ای نیست
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
3
13
مصدق مرد میهن در شرایطی سخت تر از امروز با دشمنان داخلی وخارجی با توان سیاسی خودبا بهره از تعاملها وتضادها ی آن دوران در آرزوی ملی کردن نفت برای ملت ایران پیروزماجرا هرچند امروزه او را نشناسند نفت ملی شد با میلیاردها درامد حاصل از پتروشیمی امروز و... حال در کارزارهای بسیار کوچکتر از آن ...شکست آیا آرزوها مرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
5
سلام،هفتصد درصد تورم ایجاد کرده اید بعد پانزده درصد به حقوق سالیانه اضافه می کنید!!!!!!!!!!! چرا مرزها را باز نمی کنید که قیمتها متعادل و کنترل شوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
5
ادم شرمنده میشه از عذرخواهی اروپاییها واقعا اینقدرماخوذبه حیا،اینهم که قطعنامه علیه ما دادن فقط بخاطر حیای بیش ازحد انان به امریکاییهاست!!
یا حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
9
جناب روحانی
میشه بفرمایید چرا باید تحریم باشیم؟
دلیل تحریم چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
4
همش میگی کمک خواهد شد ولی هیچ خبری نیست بلکه وضع بدتر و بدتر میشود.
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
0
قرارداد ۲۵ ساله با چین؟!!
چه قراردادی؟ایا فکر میکنید چین در این وضع نابسامان کشور، گره گشای مشکلات ما میشود؟؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین